خبرهای داغ:
رییس اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد قزوین:
یکی از وظایف و برنامه های بانک ها تامین مالی و نقدینگی بنگاه های کوچک و بزرگ است و اگر این رسالت به نحو احسنت انجام گیرد چرخه اقتصاد کشور در مسیر بهتری قرار می گیرد و هدف بانک ها برداشتن موانع تولید در راستای اقتصاد مقاومتی می باشد.
کد خبر: ۸۷۸۳۶۲۳
|
۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶

به گزارش خبر گزاری بسیج در قزوین، جواد تک روستا رییس اداراه امور شعب بانک مهر اقتصاد در قزوین در نمایشگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی در سرای سعدالسلطنه اظهار کرد: محدودیت ها و مشکلات و تحریم ها  وجود دارد  ولی همه این موارد دلیل بر این نیست که ما در راستای اقتصاد مقاومتی سستی کنیم.

وی ادامه داد: ما در این مدت همکاری خوبی با بسیج سازندگی داشتیم و نمونه کار هایی که در راستای اقتصاد مقاومتی انجام  داده ایم  در نمایشگاه فعلی که بسیج سازندگی برپا کرده است  شاهد هستیم .

رییس ادراه اموره شعب بانک اقتصاد مهر قزوین بیان کرد: شناسایی افراد و کسانیکه  متقاضی کار آفرینی هستند توسط بسیج سازندگی انجام شده است و این کارگاه ها و بنگاه ها توسط بسیج سازندگی به ما معرفی  شدند و همکاری و تعامل خوبی داشته ایم و در این مدت بانک مهر اقتصاد  در بیش از 30 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان  به صورت قرض الحسنه و عقود اسلامی با نرخ کمتر از بهره مرسوم بانکداری پرداخت کردیم.

برای ارائه تسهیلات ارزان قیمت ورود سرمایه های ارزان قیمت به بانک ها  باید اتفاق بیفتد

تک روستا گفت: هدف عمده ما کمک به توسعه اقتصاد مقاومتی  و تحقق بانکداری اسلامی نیزبوده است. و ایرادی که در سنوات گذشته وجود داشت این تسهیلات در جاهایی هزینه می شد که کمترین  اشتغالزایی و تولید را داشت  مانند ارز و دلالی و سایر کار های غیر مولد هزینه می شد.

رییس اداراه امور شعب بانک مهر اقتصاد قزوین تبیین کرد: با طرحی که ما  با بسیج سازندگی داشتیم از انحراف این منابع در بازار کاذب جلوگیری کردیم. و ما تلاش کردیم.

وی افزود: برای کمک به توسعه اشتغال و تولید ملی در راستای اقتصاد مقاومتی با برداشتن موانع، تعامل با افراد و بنگاه های تولیدی، در مورد وثیایق و ضمانت ها و اعتبار سنجی ها نیز با در نظر گرفتن شرایط  بتوانیم تولید ملی را  به سهم خود ارتقا دهیم.

وی در خصوص مشکلات پیش روی بانک ها و متقاضیان تسهیلات بانکی تشریح کرد:رفع معایب گذشته و تخصیص بیشتر در این حوزه نیاز است تا ما بتوانیم منابع ارزان قیمت پرداخت کنیم باید  منابع پولی ارزان قیمت به بانک ها  وارد شود و متاسفانه در سال های گذشته میزان منابع که به بانک ها وارد شده است  منابع گران قیمت بوده است که هزینه ایی را برای بانک ها داشته است.

بانک مهر اقتصاد اولین مروج خرید کالای ایرانی است

تک روستا افزود: بانک ها  فرهنگ  سازی کنند اگر چه زمان بر است  و منابع باید به سمت قرض الحسنه  سوق دهیم و سپرده ای سرمایه گذاری هم خارج از بانکداری اسلامی نیست  اما نرخی باشد که هزینه ای بانک افزایش پیدا نکند تا بانک مهر اقتصاد هم بتواند تسهیلات ارزان قیمت به جامعه هدفش پرداخت کند.

 وی توضیح داد:  بانک مهر اقتصاد محصولات متنوعی را ارائه داده است از جمله کارت اعتباری کالای ایرانی بوده است که بانک مهر اقتصاد اولین بانک  بوده است که از چند سال قبل  جهت حمایت از تولید ایرانی انجام داد و سایر بانک ها هم به این سمت آمدند  و ما با گروه انتخاب  که محصول صد رصد ایرانی تولید می کند یا مونتاژ داخل است  و در هر صورت به عنوان کالای ایرانی  مطرح است  تفاهم نامه ای با این شرکت امضا شده است که افراد می توانند مراجعه کنند وتسهیلات با سود 15 درصد دریافت کنند واز فروشگاه های طرف قرار داد این شرکت کالای ایرانی خرید نمایند.

1002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها