امام جمعه هرات مطرح کرد:

آقای رئیس جمهور عدم عمل به وعده ها بزرگترین شرمساری است نه لغو یک سخنرانی

امام جمعه هرات گفت: رئیس جمهور درباره لغو سخنرانی مطهری، اعلام میکند من شرمسارم،باید بگوییم چرا در برابر مردم و وعده و عیدهایتان شرمنده نیستید.
کد خبر: ۸۷۸۳۵۹۸
|
۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم ؛خطیب نماز جمعه هرات در خطبه های امروز نمازگزاران را به رعایت تقوا الهی سفارش کرد.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به آیه 102 سوره آل عمران اظهار داشت: خداوند در این سوره می فرماید:ای کسانی که ایمان آورده‌اید! آن گونه که حق تقوا و پرهیزکاری است، از خدا بپرهیزید! و از دنیا نروید، مگر اینکه مسلمان باشید!

وی افزود: تقوا یعنی دعوت مسلمان جهان به وحدت و یکپارچگی و توسل به ریسمان عدل الهی است.

خطیب نماز جمعه هرات امنیت را بزرگترین نعمت برای جامعه جمهوری اسلامی برشمرد و خاطر نشان کرد: با یاری و حمایت از انقلاب و حمایت از ولی امر مسلمین شکر گذار این نعمت الهی باشیم.

جعفری در ادامه به وحدت و یکپارچگی کشور اسلامی در برابر دشمنان اشاره و اظهار داشت: امروز باید تمام کشورهای جهان اسلام علیه اسرائیل موضع بگیرند و نگذارند یهودیان با نفود و ایجاد تفرقه در بین آنان به اهداف خود برسند.

وی افزود: اتحاد و یکچارچگی احزاب و گروه های داخلی کشور نیز دارای اهمیت است و نباید با مطرح کردن مسائل کوچک که دردی از مشکلات مردم را دوا نمیکند به اختلافات دامن زد.

وی در ادامه با گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: بسیج یک تفکر جهادی و انقلابی است و روحیه انقلابی این قشر لزره بر اندام دشمنان خواهد انداخت.

جعفری افزود: امروز عراق با روحیه بسیجی توانسته آمریکا را از کشورش بیرون کند و در مبارزه با داعش روز به روز موفقتر عمل کند و نهضت بیداری در یمن و سایر کشورها ناشی از همین روحیه بسیجی است.

امام جمعه هرات خاطر نشان کرد: باید با حفظ روحیه بسیجی در همه عرصه علی الخصوص عرصه اقتصادی کشور را از وابستگی رها کنیم و یک کشور مستقل بسازیم.

وی از ناحیه مقاومت بسیج برای برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی تشکر و خواستار بازدید شهروندان از این نمایشگاه شد.

خطیب نماز جمعه هرات در خطبه دوم به محورهای سخنان مقام معظم رهبری در جمعه بسیجیان اشاره و مطالبی را بیان کردند.

حجت الاسلام جعفری اظهار داشت: مقام معظم رهبری تاکید دارند که اگر این تحریم ده ساله به تصویب آمریکا رسید، به معنی برهم خوردن برجام و بدعهدی آمریکا است. بنابراین باید ما نیز متناسب با آن رفتار کنیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری بارها در طول مذاکرات به بد عهدی آمریکا اشاره و هشدار دادند ولی در آن زمان و اکنون،فضای در کشور ایجاد شده است که بعضی خواستار اعتماد به آمریکا و فراموش کردن جنایات این شیطان بزرگ در حق ملت ایران هستند.

امام جمعه هرات گفت: مسئولین باید از مواضع رهبری درباره بدعهدی های آمریکا حمایت کرده و اعتماد بیش از حد به این دشمن قسم خورده جایز نیست.

جعفری در ادامه با اشاره به سالروز شهادت آیت الله مدرس علم فرزانه اظهار داشت: نمایندگان باید دو وظیفه کنند یکی زنده بودن و دومی سالم بودن است.

امام جمعه هرات گفت: زنده بودن به این معنا که قوانین را به خوبی وضع کرده و با بصیرت و آگاهی تصمیمات سازنده بگیرند و با انرژی و پرقدرت در محیط کار حاضر شوند.

وی افزود: در جریان اخیر سخنرانی مطهری، نمایندگان مجلس به خوبی در زمینه انجام وظیفه نکردند و 150نفر از آنان با نوشتن نامه خواستار رسیدگی به این موضع شدند که زیاد جالب نبود.

جعفری گفت: نمایندگان باید بدانند که مشکلات اقتصادی و معشیتی مردم در اولویت است و به جای موضع گیری های اینچنینی فکری برای رفاه حال ملت بردارند.

وی افزود: رئیس جمهور درباره لغو سخنرانی مطهری، اعلام میکند من شرمسار شدم باید بگوییم چرا در برابر مردم و وعده و عیدهایتان شرمنده نیستید.

امام جمعه هرات خاطر نشان کرد: آقای رئیس جمهور عدم به تعهدات بزرگترین شرمساری در برابر ملت است نه لغو سخنرانی یک نماینده، سخنرانی های که در این چند ساله بی سابقه نیست و فقط به آقای مطهری مربوط نمی شود.

خطیب نماز جمعه هرات در ادامه افزود: نمایندگان مجلس به غیر زنده بودن، وظیفه سالم بودن را نیز بر عهده دارند و باید بتوانند با رعایت قوانین در کنار سلامت اخلاقی، سلامت مالی را نیز رعایت کنند.

امام جمعه هرات در ادامه خطبه های نماز به هفته وقف هم اشاره کرد و گفت: انسانهای خیر در زمان حیات خود کار خیر و ماندگاری از خود به جا می گذارند تا دیگران نیز از آن برخوردار شوند و سنت حسنه وقف بهترین صدقه جاریه است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه هرات در پایان با اشاره به مناسبت های هفته در خصوص شهادت رسول گرامی اسلام(ص)، امام رضا(ع)، هجرت نبی اکرم(ص)، درگذشت آیت الله موسوی اردبیلی، میرزاکوچک خان جنگلی هم مطالبی بیان کرد.

ارسال نظرات