به مناسبت هفته بسیج انجام گرفت

توزیع واکسن نیوکاسل طیور در بردخون

بوشهرـ به مناسبت هفته بسیج، توزیع واکسن نیوکاسل طیور در بردخون انجام شد.
کد خبر: ۸۷۸۳۵۸۴
|
۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳



 



به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرستان دیر، فرمانده حوزه مقاومت کربلا بردخون صبح امروز در حاشیه اجرای این طرح در بردخون  اظهار داشت: بیماری نیوکاسل طیور برای اولین بار در سال 1926 در جاوه اندونزی و شهر نیوکاسل انگلستان گزارش شد.

یوسف درویشی افزود: اکنون بیماری نیوکاسل در تمام دنیا تحت کنترل درآمده و در کشور ما همزمان با ورود جوجه یک روزه در سال 1329 شمسی از خارج و توسعه صنایع مرغداری در کشور این بیماری نیز مشاهده شد که از آن زمان این بیماری همواره به عنوان مهم‌ترین عامل تهدیدکننده طیور صنعتی و سنتی مطرح بوده است.

وی اضافه کرد: فاز اول واکسیناسیون طیور روستایی بر ضد بیماری نیوکاسل با توزیع واکسن مقاوم به حرارت با همکاری بسیج سازندگی سپاه و اداره دامپزشکی شهرستان یکی از طرح‌هایی بوده که همزمان با هفته بسیج در حال اجراست و مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

درویشی با بیان اینکه طرح توزیع رایگان واکسن نیوکاسل در روستاهای بردخون کهنه و شهنیا و شهر بردخون در حال اجرا است، ادامه داد: اجرای طرح به منظور تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و برای عملی ساختن آن بوده و بسیج آماده است در همه عرصه‌ها به دولت و مردم کمک کند.

فرمانده حوزه مقاومت کربلا بردخون خاطرنشان کرد: در هفته بسیج برنامه‌هایی نظیر غبارروبی قبور مطهر شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران، پیاده روی اربعین، مسابقات فرهنگی و ورزشی، گردهمایی بسیجیان، گفتمان آزاداندیشی و نهضت حسینی، عزاداری دهه پایانی ماه صفر و تبیین نقش بسیج در بردخون برگزار شده است.

انتهای پیام

ارسال نظرات