به همت دهیاری و اهالی روستای کوی نیک ابهر مراسم گرامیداشت 15شهید روستای کوی نیک برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۸۳۴۷۹
|
۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، به همت دهیاری و اهالی روستای کوی نیک ابهر مراسم گرامیداشت 15شهید روستای کوی نیک با حضور سرگرد افشار جانشین فرماندهی سپاه ناحیه ابهر،محمد عزیزی نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه ، حیدری فرماندار ابهر، صدری رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ابهر ،مسئولین ادارات و جمعی از اهالی روستای کوی نیک در مسجد صاحب الزمان (عج) این روستا برگزار شد.

در این مراسم جانشین فرماندهی سپاه ناحیه ابهر با تسلیت ایام اربعین حسینی، هفته بسیج یادآور رشادت های رزمندگان و بسیجیان را تبریک گفت.

سرگرد افشار با اشاره به زندگینامه شهید فضل اله عابدینی از شهدای روستای کوی نیک افزود: شهید فضل اله عابدینی به عنوان اولین شهید دانشجوی پیرو خط امام در تسخیر لانه جاسوسی ،مسئول تبلیغات لشکر 27محمد رسول اله، سرپرست جهاد سازندگی دانشگاه علوم پزشکی تهران و همچنین دانشجوی دکتری دررشته دارو سازی دانشگاه تهران بودکه باید ابعاد شخصیتی این شهید بزرگوار به عنوان شهید شاخص در کشور معرفی نماییم.

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران برگزاری یادواره شهدای روستای کوی نیک اظهار داشت: ما باید با همکاری اهالی محترم روستای کوی نیک و مسئولین شهرستان ابعاد شخصیتی شهید فضل اله عابدینی را به صورت مطلوب نه تنها در شهر ابهر بلکه به عنوان یک شهید شاخص کشوری در سطح کشور معرفی نماییم .

لازم بذکر است، شهید فضل اله عابدینی در سال 1338 در خانواده ای مذهبی و مستضعف در روستای قوهجین (کوی نیک ) ابهر دیده به جهان گشود و در دوران کودکی زندگی مشقت باری را تجربه کرد.

شهید عابدینی در دوران کودکی، مادر،این پنا هگاه بزرگ را از دست می دهد و از آن پس کنار پدر پیرش زندگی می کند. از همان دوران كودكي اهتمام ويژه اي به اجراي احكام اسلامي داشت اما دين را تنها براي اجراي احكام عبادي صرف نمي دانست و سعي مي كرد اعتراض خود را به سياستهاي نادرست رژيم ستم شاهي با وجود سن كم نشان بدهد. فضل اله دوران دبستان را در روستا به پایان می رساند و سپس برای ادامه ی تحصیل به تهران می رود وي دوران دبیرستان در منزل برادرش در یکی از محلات فقیر نشین تهران زندگی می کند اما روستا و پدر سالخورده اش را هرگز فراموش نمي كند و در هنگام فراغت و تعطيلي به روستا مي رود و پدرش را ياري مي دهد.با وجود حداقل امكانات در سال 1357 همز مان با اوج گیری انقلاب در دانشكدة داروسازي تهران قبول می شود. پس از پیروزی انقلاب اسلامی عضو انجمن اسلامی دانشکده می شود و پس از مدتی سرپرستی جهاد سازندگی دانشکده را به عهده می گیرد.

در اين زمان كمك به روستائيان و كشاورزان را در رديف كارهاي اصلي خود قرار مي دهد و سعي مي كرد روزهاي جمعه و تعطيل به اتفاق برادران و خواهران مسلمان و متعهد دانشكده به روستاهاي اطراف تهران برود. و روستائيان را در برداشت محصول و كارهاي ديگر كمك مي كرد.

قسمتی از وصيت نامه شهيد

"سلام به رهبر کبیر انقلاب اسلامی و سلام بر پیروان حقیقی او که بعضی شهادت را برگزیدند و به لقاءالله پیوستند و برخی دیگر به انتظار شهادت، پرتوان و پرامید در راه اسلام و حاکمیت الله برتمامی زمین می کوشند. سلام بر پیروانی که اکثراً از طبقه محروم و ستمدیده جامعه هستند اما پوچی مادیت را درک می کنند و می دانند راه خمینی حرکت به سوی رفاه و زندگی مادی فقط نیست بلکه آسایش انسان همراه با حرکت بسوی الله و رسیدن به مقام عبودیت رب العالمین است."

ارسال نظرات