امام جمعه رودبار گفت: امروز بسیجیان، مدافع و حافظ امنیت کشور و نظام اسلامی هستند.
کد خبر: ۸۷۸۳۴۴۵
|
۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج گیلان از رودبار، نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته رودبار به امامت حجت الاسلام داودی و با حضور خانواده معظم شهدا و ایثارگر، مسئولین و مردم در مصلی امام خمینی (ع) رودبار اقامه شد.

امام جمعه رودبار در خطبه های نخست نماز ضمن دعوت خود و نمازگزاران، با استناد به آیه شریفه قرآن به تشریح اهمیت و جایگاه تقوا پرداخت و بیان کرد: تقوا پیشگی بهترین راه وصول انسان به خداست.

حجت الاسلام والمسلمین مسعود داودی با اشاره به خصایص و ویژگی های نبی مکرم اسلام، ایشان را بهترین اسوه و الگو برای جهان بشریت خواند و اظهار کرد: سیره پیامبر اکرم (ص)، نسخه نجات بخش جهان بشریت است.

وی، ضمن گرامیداشت 28 صفر سالروز رحلت جانگداز نبی مکرم اسلام، به تشریح ویژگی های بارز آن حضرت پرداخت.

امام جمعه رودبار در خطبه بعدی نماز، با اشاره به هفته مبارک بسیج، این شجره طیبه را حافظ نظام اسلامی دانست و بیان کرد: بسیج، درخت تنومندی شده است که نظام اسلامی را محافظت می کند.

حجت الاسلام داودی در ادامه به تشریح جایگاه و تعریف بسیج در کلام امام (ره) پرداخت و خاطرنشان کرد: بسیجی به تعبیر امام (ره)؛ «سیاسی است، اما سیاست زده نیست».

وی ادامه داد: بسیجی، با بصیرت است، اما از خود راضی نیست.

امام جمعه رودبار در ادامه سخنانش پیرامون بسیج، اظهار کرد: امروز بسیجیان، مدافع و حافظ امنیت کشور و نظام اسلامی هستند.

حجت الاسلام داودی با استناد به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت پیاده روی عظیم اربعین، اظهار کرد: اجتماع عظیم اربعین، کار خودجوش و مردمی بود و بدون هیچ تبلیغاتی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه روحیه عاشورایی زائران کربلا باید در جامعه نهادینه شود، گفت: رسانه و اهالی فرهنگ و هنر می بایست این روحیه عاشورایی را به جامعه منتقل کنند.

امام جمعه شهرستان رودبار با اشاره به روز مجلس و بزرگداشت شهید مدرس، تصریح کرد: مجلسیان، شهید مدرس را الگوی رفتاری، کرداری و معرفتی خویش قرار دهند.

حجت الاسلام داودی با بیان اینکه شهید مدرس یک انسان همیشه انقلابی بود، گفت: نمایندگان مجلس می بایست انقلابی گری را از مدرس بیاموزند.

وی با بیان اینکه شهید مدرس، عالمی شجاع و خداترس بود، اذعان کرد: آیت الله مدرس در مقابل زیاده خواهی های زیاده خواهان می ایستاد.

امام جمعه رودبار با اشاره به سرد شدن هوا و افزایش مصرف انرژی، از مردم خواست تا در مصرف انرژی، صرفه جویی کنند.

ارسال نظرات