سردار دهقان گفت: خرید جنگنده "سوخو ۳۰" در دستور کار وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است.
کد خبر: ۸۷۸۳۴۴۲
|
۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز در حاشیه همایش بسیجیان وزارت دفاع در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر مقامات روسیه‌ مبنی بر انعقاد قرارداد تسلیحاتی 10 میلیارد دلاری با ایران، گفت: درباره این موضوع باید از روس‌ها بپرسید که ماجرا چه بوده، اما ما برای تامین نیازهای دفاعی خودمان با هر مرجعی که قادر به تامین آن نیازها باشد، به جز آمریکا و رژیم اشغالگر قدس حتما مذاکره خواهیم کرد.

وی درباره اخبار منتشره در رسانه‌های روسیه مبنی بر احتمال استفاده مجدد روس‌ها از پایگاه هوایی نوژه همدان، تاکید کرد: در حمایت و پشتیبانی از دولت قانونی سوریه و نیازهای آنها، ما با دوستان خود به خصوص روسیه همکاری‌هایی داریم و متناسب با آن اقداماتی انجام می‌دهیم و اگر اقتضاء این باشد که اگر برای پشتیبانی از شرایط میدانی این کار را (استفاده روس‌ها از پایگاه هوایی نوژه) انجام دهیم، انجام خواهیم داد.

وزیر دفاع تصریح کرد: تروریست‌ها بعد از عملیات موصل و یک سری عملیات‌ها در سوریه دیگر آن شرایط میدانی و رهبری خود را نخواهند داشت، البته ما از دولت عراق می‌خواهیم که عوامل انفجار حله در این کشور را شناسایی و مجارات کند.

سردار دهقان در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری تسنیم مبنی بر احتمال خرید نظامی از کشور چین با توجه به سفر اخیر وزیر دفاع این کشور به تهران، گفت: به طور عموم ما این بحث‌ها را پیگیری می‌کنیم و توافقی را با عنوان توافق بین دولتی امضا کرده‌ایم که همکاری‌های دفاعی و صنعتی را پیش‌بینی کرده‌ایم و متناسب با آن پیش رفته و تصمیم می‌گیریم.

وی در پاسخ به سوالی درباره خرید جنگنده "سوخو 30" از روسیه نیز گفت: خرید این جنگنده در دستور کار وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است.

وزیر دفاع در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز تاکید کرد:  فارغ از اینکه چه کسی در آمریکا سر قدرت می‌آید، آمریکا سیاست‌های خودش را دارد و این سیاست‌ها را دنبال می‌کند و برای ما هیچ تفاوتی نمی‌کند که چه کسی در آنجا در قدرت باشد، چرا که ما جهت‌گیری‌ها و حرکت‌های خودمان را داریم.

سردار دهقان خاطر نشان کرد: ما نگرانی نداریم از این بابت و اگر قرار است که تغییری انجام شود، آنها هستند که باید در سیاست‌های‌شان تغییر انجام دهند.

ارسال نظرات