بیضایی گفت: اظهارات مسئولین درباره علت حادثه قطار نشان می‌دهد که مسئولین، مدیران راه آهن و وزیر راه و شهرسازی حاضر به قبول تقصیرات خود نیستند و اظهارات کاملا متناقضی را بیان می‌کنند.
کد خبر: ۸۷۸۳۴۰۵
|
۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، فرهاد بیضایی، مدیرگروه سیاستگذاری مسکن دانشگاه علم و صنعت  با انتقاد از بی‌تدبیری مسئولان وزارت راه در حادثه دیروز سمنان اظهار کرد: اظهارات مسئولین درباره علت حادثه قطار نشان می‌دهد که مسئولین، مدیران راه آهن و وزیر راه و شهرسازی حاضر به قبول تقصیرات خود نیستند و اظهارات کاملا متناقضی را بیان می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: وزیر بارها اعلام کرده است که سیستم بهره برداری از خط مشهد به صورت الکترونیکی در آمده است، آیا واقعا این امر صحت دارد؟ اگر صحت دارد چرا از قصور سوزنبان سخن گفته می‌شود. در سیستم‌های الکترونیکی کنترل قطار باید در اختیار اتاق های مانیتور و کنترل باشد، لذا به راحتی نمی‌شود سوزنبان منطقه‌ای را مقصر دانست.

مدیرگروه سیاستگذاری مسکن دانشگاه علم و صنعت افزود: مگر آنکه ادعای الکترونیکی کردن خط ادعایی از اساس کذب باشد. البته در سال 93 نیز حادثه ای مشابه در این خط بوجود آمد که منجر به برخورد دو قطار درایستگاه شاهرود شد. آن موقع اعلام شد علت حادثه به علت الکترونیکی بودن بخش هایی و دستی بودن بخش هایی دیگر بوده است و این تداخل باعث حادثه شده است.

بیضایی تصریح کرد: آنچه که در این میان مشخص است قصور اصلی مسئولین وزارت راه هستند که از دو سال پیش تا کنون نواقص را اصلاح نکرده اند و منجر به از دست رفتن جان بیش از 44 نفر از هموطنان مان شدند. بیشتر به نظر می‌رسد نام بردن از سوزنبان بیشتر برای آن است که به جای قصورات بر گردن نازل ترین مقامات بیفتد.

وی گفت: اگر واقعا سیستم الکترونیک باشد اتاق‌های کنترل و اتاق کنترل مرکزی وجود داد که همه در حال رصد کردن مداوم قطارها هستند، چیزی شبیه به آنچه که در مترو وجود دارد. اگر یک نفر اشتباه کند افراد دیگر می‌توانند جلوی اشتباه را بگیرند.

مدیرگروه سیاست گذاری مسکن دانشگاه علم و صنعت اظهار کرد: آنچه که مسئولین میگویند به شدت متناقض است. صحبت از خطای انسانی کردن در سیستم اتوماتیک که وزیر میگوید بی معنی است.

ارسال نظرات