خبرهای داغ:
مسئول علمی و پژوهشی بسیج استان گفت: سالانه 200 میلیون تومان در مجموع در زمینه فناوری از طرف سازمان علمی بسیج به افراد صاحب ایده به منظور ثبت اختراع پرداخت می شود.
کد خبر: ۸۷۸۳۳۸۷
|
۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹

عقیلی پور مسئول علمی و پژوهشی بسیج استان درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهار داشت: سازمان علمی بسیج چند برنامه و اولویت مهم را دنبال می کند از جمله مرکز رشد خلاقیت و نوآوری، مرکز هدایت وحمایت از تحقیقات فنی، مرکز حمایت از مخترعین، خانه نخبگان و توانمند سازی اقشار بسیج است.

وی ادامه داد: حمایت ازافراد صاحب ایده به صورت کارگاهی و مالی درمرکز رشد خلاقیت و نوآوری و اعطای تسهیلات پنج میلیون دراستان و 25 میلیون درتهران به صورت بلاعوض به کارگروه الکترونیک ، شیمی ، عمران و فیزیک در قالب مرکز حمایت از مخترعین که به تجاری سازی محصول کمک می کند.

عقیلی پور افزود: مهم ترین اهداف خانه نخبگان بسیج در راستای چشم انداز 1404 بررسی مشکلات ، ظرفیت و پتانسیل کارگروه اقشار مختلف و تشکیل پنج کارگروه آب ، دام، انرژی نو، گیاهان دارویی ومعدن با موضوعاتی که دربسیج و رفع نیاز استان کاربرد دارد.

مسئول علمی و پژوهشی بسیج استان گفت: مهمترین وظیفه مرکز هدایت موضوعی استان در زمینه محصولات مثل زرشک ، زعفران و عناب است که مسائل و مشکلات این حوزه را بررسی و در قالب سند جداگانه تدوین می کند.

وی عنوان کرد : توانمند سازی اقشار بسیج در قالب 24 قشردر طول سال تعریف می شود که شامل برگزاری آیه های تمدن ، حلقه علمی بسیج اساتید، کرسی های آزاداندیشی، جشنواره علمی، بازدید علمی ، عارضه یابی صنایع و برگزاری کلاس خلاقیت است.

عقیلی پور بیان کرد: درسال 95 با حمایت سه تا ده میلیون از26 طرح به تبدیل شدن ایده و اختراع به محصول کمک کردیم همچنین با راه اندازی یک شورا و هماهنگی با مراکز علمی وایجاد تفاهم نامه با هر قشراز امکانات علمی و خدمات در زمینه فناوری استفاده می کنیم.

مسئول علمی و پژوهشی بسیج استان با بیان اینکه سالانه 200 میلیون در مجموع در زمینه فناوری از طرف سازمان علمی بسیج به افراد صاحب ایده پرداخت می شود افزود: رتبه 16 علمی وصد و21 در بحث فناوری را داریم که متاسفانه درزمینه فناوری اقمات زیادی صورت نگرفته و بایدعلم استان به مشکلات استان کمک کند.

وی ادامه داد: به منظور هم افزایی مراکز علمی پنج پایگاه علمی در شهرستان های بیرجند، قاین، نهبندان، سرایان و بشرویه در راستای تقویت علمی آحاد بسیجیان ایجاد شده که عمده کار آنها تقویت بنیه تحصیلی بسیجیان، بازدیدعلمی، برگزاری کلاس خلاقیت و جشنواره، مسابقات علمی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها