خبرهای داغ:
فرمانده سپاه خراسان جنوبی در یادواره شهدا روستای دره عباس درمیان:
فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: شهادت طلبی رمز موفقیت نظام جمهوری اسلامی ایران در عصر دفاع مقدس است به همین دلیل شهادت طلبی در فرهنگ دینی ما از ارزش بالایی برخوردار است.
کد خبر: ۸۷۸۳۳۷۱
|
۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
سرهنگ علی قاسمی جمعه شب در یادواره شهدای روستای «دره عباس» شهرستان مرزی درمیان، افزود: ایمان و اعتقاد به خداوند، شهادت طلبی و عشق به شهادت از جمله عواملی است که باعث شده تا ترسی از دشمن نداشته باشیم.
 
وی ادامه داد: راه زنده ماندن و راه حیات ابدی، از جهاد و مسیر شهادت می گذرد که ما باید این مسیر را به خوبی طی کنیم.
 
وی گفت: شهدا غل و زنجیر دنیا به پایشان بسته نبود آنها تعلق به این دنیا نداشتند و خیلی سریع به دیدار معبودشان شتافتند.
 
وی اظهار کرد: شهدا با گذشت، ایثار و از خود گذشتگی جان خویش را فدای انقلاب اسلامی کردند، امروز وظیفه اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان زنده نگه داشتن یاد و خاطره این عزیزان است.
 
وی افزود: مسیر حرکت شهدا، مسیر معینی است که به شهادت ختم می شود لذا شهدا برای ما الگو، پرچم و ستاره هستند تا در محیط های پرخطر بتوانیم از آن ها به عنوان چراغ راه خود بهره بگیریم.
 
وی با بیان اینکه شهدا الگو های ماندگار هستند، بیان کرد: بعد از گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس برگزاری یادواره‌های شهدا نشان دهنده زنده نگه داشتن یاد و خاطره این عزیزان است.
 
وی بسیج را دروازه فداکاری، ایثار و شهادت در راه خدا دانست و افزود: دروازه و جوهره شهادت از مسیر مجموعه بسیج می گذرد.
وی بسیج را محل تجمع مستضعفان، کوخ نشینان و محرومان عنوان کرد و ادامه داد: بسیجی مخلص عشق به شهادت دارد.
 
قاسمی پیرو ائمه و ولایت، شهادت طلبی، خدمت برای خدا، حضور در صحنه های پر خطر، مقاومت در برابر ابرقدرت ها و استکبار جهانی و مدافع اسلام و قرآن بودن را از جمله ویژگی های ممتاز یک بسیجی عنوان کرد.
 
به گفته وی نخستین درسی که از عاشورا می گیریم قرار گرفتن جبهه حق در مقابل باطل است در دوران انقلاب و دفاع مقدس نیز جبهه حق در برابر طاغوت ها و مستکبران مقامت و ایستادگی کرد.
 
وی آسیب پذیری دشمن و حضور رزمنده های داوطلب اعم از پیر و جوان در صحنه نبرد حق علیه باطل را از دیگر درس های عاشورا دانست که انقلاب ما از آن الگو گرفته است.
 
وی گفت: هنوز بعضی از مسئولان باور ندارند که مردم در سال 1357 رژیم تا بن دندان مسلح شاهنشاهی را با دست خالی از کشور بیرون کردند.
وی با اشاره فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: وظیفه ماست که با درست مصرف کردن و جلوگیری از اسراف به دولت در اجرای اقتصاد مقاومتی کمک کنیم.
 
وی با اشاره به اهداف پلید دشمن برای نفوذ در جامعه، افزود: دشمن می خواهد از راه های مختلف در کشور نفوذ کند که باید راه نفوذ فرهنگی، اقتصادی و سیاسی دشمن را سد کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها