امام جمعه اردکان ضمن گرامیداشت پنجم آذر ماه سالروز تشکیل بسیج مستضعفین گفت : بسیج ، بزرگترین پشتوانه نظام در برابر دشمنان است .
کد خبر: ۸۷۸۳۲۲۸
|
۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان ؛ حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرا رسیدن ایام آخر ماه صفر ، شهادت پیامبر اسلام (ص) ، شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و حضرت امام رضا (ع) را تسلیت گفت و ضمن بیان گوشه ای از سیره پیامبر اسلام (ص) بر آشنایی با فرهنگ و معارف اهل بیت تأکید کرد .

وی در ادامه با گرامیداشت پنجم آذر ماه سالروز تشکیل بسیج مستضعفین گفت : بسیج ، بزرگترین پشتوانه نظام در برابر دشمنان است و امام راحل عظیم الشأن ما با تشکیل بسیج آینده کشور را تضمین کردند .

امام جمعه اردکان همچنین هفته وقف را گرامی داشت و گفت : اگر به شرایط وقف عمل بشود و در جای خود به کار گرفته شود وقف ، ماندگارترین باقیات الصالحات است .

وی با اشاره به بهره مندی چندین نسل از آثار و برکات وقفیات افزود : باید مشکلاتی که در راه عمل به وقف وجود دارد رفع بشود تا دلزدگی برای مردم بوجود نیاید .

حجت الاسلام والمسلمین شاکر گفت : وقف ، سنتی اسلامی و باقیات الصالحاتی با برکت و مایه نفع به مردم است و نباید اصل وقف زیر سؤال برود .

خطیب جمعه اردکان در ادامه سخنان خود با اشاره تهدیدات آمریکا برای تمدید تحریم های جمهوری اسلامی ایران به مدت ده سال دیگر گفت : به تعبیر یکی از مسئولین ، تمدید تحریم ها لگد زدن به برجام است و به تعبیر مقام معظم رهبری نقص برجام است که اگر این اتفاق بیفتد قطعاً جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان خواهد داد .

وی افزود : برجام تصویب شد تا ملت ما از فشار تحریم ها نجات پیدا کند نه اینکه خود برجام وسیله ای برای فشار آوردن به ملت و کشور ما باشد .

حجت الاسلام والمسلمین شاکر گفت : در این مدت رهبر معظم انقلاب دائماً فریاد می زدند که به دشمن اعتماد نکنید و ما در این یکسال گذشته مظلومیت رهبری را دیدیم که مسئولین را همراه کنند .

وی افزود : در این مدت اعتماد به آمریکا خسارت هایی را به کشور ما زده است که البته برخی ها که مجذوب آمریکا هستند نمی خواهند این را بپذیرند .

امام جمعه اردکان تصریح کرد : پیشینه آمریکا خیانت است اما عده ای آن را باور ندارند ولی ما اعلام می کنیم که پشت سر رهبری هستیم و اجازه نمی دهیم که این اعتماد بیش از اندازه به دشمن بیش از این حد به کشور ما خسارت وارد کند .

وی گفت : خدا را شکر ملت ایران بیدارند و در میدان های پر خطر ایستادگی خود را در مقابل آمریکا نشان داده اند اما برخی از نخبگان از توده های مردم عقب هستند و بیشترین زحمت برای مقام معظم رهبری همراه کردن این نخبگان است .

گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله موسوی اردبیلی ومرحومه خانم دباغ ، همچنین گرامیداشت سالروز شهادت شهید آیت الله مدرس و میرزا کوچک خان جنگلی و روز بزرگداشت شیخ مفید از دیگر مباحثی بود که امام جمعه اردکان به آنها اشاره کرد .

ارسال نظرات