امام جمعه مهردشت گفت: بسيجي تنها به داشتن نام و نشان و پرونده پرسنلي در سازمان بسيج محدود نیست، بلكه هر کسی صاحب تفكر جهادي و انقلابي باشد بسيجي است.
کد خبر: ۸۷۸۳۲۱۴
|
۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه: حجت الاسلام و المسلمین رضا علیزاده امام جمعه بخش بهمن، در خطبه های نماز جمعه این شهر به بازخوانی بيانات رهبر معظم انقلاب در جمع گروهي از فرماندهان بسيج و بسيجيان سراسر كشور پرداخته و گفت: رهبر انقلاب حماسه‏ي با شكوه اربعين حسيني را بسیار مهم عنوان کرده و آن را شایسته شكرگزاري دانستند.

حجت الاسلام علیزاده گفت: اهميت راهپيمايي و مراسم بزرگداشت اربعين امسال، از دو جنبه حائز اهميت مي‏باشد. اول؛ تنوع جمعيتي، به‏طوري كه بيش از ۲۰ ميليون نفر زائر، از بيش از ۴۰ كشور جهان اعم از مسلمان و غيرمسلمان در يك اجتماع بي‏نظير تاريخي گرد هم جمع شده بودند. آن هم در كشوري كه امكانات خدماتي و رفاهي و. . . آن به مراتب كمتر از جمعيت موجود بود.

وی افزود: شرايط محيطي عراق بسیار اهمیت دارد، به اين معنا كه راهپيمايي اربعين در يك شرايط كاملاً نا امن منطقه‏اي برگزار شد، که در فاصله چند ده كيلومتري از آن، يك جنگ تمام‏عيار آن‏هم با داعش كه شيعه را دشمن خوني خود مي‏پندارد، در جريان است. چطور يك مراسم ۲۰ ميليوني در ناامن‏ترين نقطه دنيا يعني خاورميانه، به اين زيبايي برگزار مي‏شود، اگر چه در روز گذشته در یک حمله انتحاری در شهر حله بیش از 80 نفر از زائران شهید شدند.

وی در ادامه از تلاش های مردم عراق در ادای حق مهمان نوازی و همچنین ازکسانی که در راه اندازی موکب بخش بهمن در مرزهای چذابه و هم در نجف، خدمات خوبی انجام دادند و باعت آبروی بخش بهمن شدند تشکر کرد.

خطیب جمعه مهردشت در ادامه، نقض قطعي برجام توسط آمريكا و برخورد نظام جمهوري اسلامي با عهدشكني آمريكا را مورد توجه عنوان کرده و گفت: رهبر معظم انقلاب پيش از شكل‏گيري برجام، بارها بر بدعهدي و غير قابل اعتماد بودن دشمني چون آمريكا تأكيد كرده بودند. اما متاسفانه در آن زمان برخي از ذهن‏ هاي مجذوب آمريكا توان اين فهم را نداشتند كه دولت استكباري آمريكا به عهد خود وفا نخواهد كرد و نقض‏كننده توافقات خواهد بود. از اين جهت لازم بود تا برجامي صورت بگيرد و مشخص شود كه آمريكاي خائن به تعهدات خود پايبند نخواهد بود.

این مقام مسئول به اهميت زايدالوصف بسيج تاکید کرده و گفت: بسيج در كنار خود اين خطر را نيز ايجاد مي‏كند كه دشمن در پي نفوذ در اين مركز حساس و يا مقابله‏ي با آن از طرق مختلف خواهد بود. از اين جهت رهبر معظم انقلاب نسبت به اين خطر تذكر داده و فرمودند: از برنامه‏هاي دشمن در مورد بسيج، نفوذ و ايجاد خطوط موازي و رقيب درست كردن براي بسيج است؛ بايد مراقب بود.

امام جمعه بخش بهمن 5 آذر تشكيل بسيج مستضعفين به فرمان حضرت امام خميني(ره) و روز بسيج مستضعفين‏‏ را گرامی داشت و تاکید کرد: بسيجي تنها به داشتن نام و نشان و پرونده پرسنلي در سازمان بسيج محدود نیست، بلكه هر کسی صاحب تفكر جهادي و انقلابي باشد بسيجي است و فرهنگ و تفکر بسيجي، يعني احساس مسؤوليت در قبال جامعه و ديگران و وارد گود شدن براي خدمت به جامعه بدون داشتن چشم‏داشت.

وی مهم ترین مأموریت بسیج درحال حاضر را مقابله با استکبار به ویژه دشمن اصلی این انقلاب، امریکا عنوان کرد و گفت: بسیج باید مثل گذشته و با قدرت و اطمینان خاطر به کار خود ادامه دهد.

امام جمعه مهردشت شهادت آيت الله سيدحسن مدرس (1316 ه ش) و روز مجلس را یادآوری کرده و گفت: شهيد مدرس فقيه، عالم و پرهيزگار بود که از زندگي و رفتار و جهت گيري هاي وي در عرصه سياسي و اجتماعي مي توانيم الگو بگيريم. امام مي فرمود سعي کنيد مثل مدرس را انتخاب کنيد، چون این شهید، براي خدا کار مي کرد؛ لذا همه، مخصوصا نمایندگان مجلس شوراي اسلامي، شجاعت، پرهيزگاري، براي خدا کار کردن و خدمت به مردم را به مرحوم مدرس تأسي کنند.

ارسال نظرات