امروز لغو سخنرانی دغدغه مردم نیست، وضعیت بد اقتصادی و تعطیلی بخش اعظمی از بنگاه‌های تولیدی و صنعتی بزرگترین چالش نظام است، انتظار می‌رفت مسؤولان ارشد نظام برای رفع مشکلات اقتصادی نامه‌نگاری کنند نه برای لغو سخنرانی که کار بجا و درخور تقدیری بود.
کد خبر: ۸۷۸۳۲۰۱
|
۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام والسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: بحران اقتصادی و بیکاری و تورم در رکود عمیق اقتصادی مایه شرمساری است نه لغو یک سخنرانی.

وی افزود:جنجال‌سازی برای لغو یک سخنرانی در مشهد مهم است یا رکود اقتصادی، بیکاری، تورم و تعطیلشدن ۶۰درصد ظرفیت صنایع داخلی.

امام جمعه ایلام گفت:در دولت یازدهم هشت سند کلیدی و راهبردی در خصوص موضوعات مهم کشور از جمله سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، نظام سلامت، جمعیت، علم و فناوری،محیط زیست ابلاغ شده است و قطعا دولت در تحقق این سیاست‌های کلی نقش اساسی و محوری را برعهده داشته و دارد، حال با هیاهو و جنجال درباره مسائل دست چندم و حاشیه‌ای می‌خواهند ازپاسخگوییدر خصوص اینکهتاکنون چه گامی برای تحقق این سیاست‌ها برداشته‌اند، شانه خالی کنند.

وی خاطر نشان کرد: امروز لغو سخنرانی دغدغه مردم نیست، وضعیت بد اقتصادی و تعطیلی بخشاعظمی از بنگاه‌های تولیدی و صنعتیبزرگترین چالش نظام است، انتظار می‌رفت مسؤولان ارشد نظام برای رفع مشکلات اقتصادی نامه‌نگاری کنند نه برای لغو سخنرانی که کار بجا و درخور تقدیری بود.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی تصریح کرد: به جای نامه‌نگاری با وزرا برای برخورد با لغوکنندگان یک سخنرانی جنجالی و تنش‌زا برای برطرف کردن مشکلات عدیده در مرز مهران و بلاتکلیفی هزاران زائر اربعین حسینی که با داشتن ویزا و گذرنامه اما مرز بر روی آنهابسته شدو این یک اقدام ناشایست و دور از انتظار توسط ستاد مرکزی اربعین بود که مسؤولیتش با وزیرکشور است با وزیر مربوطه مکاتبه می‌شد، این اقدام سبب بدبینی هزاران زائر نسبت به نظام اسلامی شد.

خطیب جمعه ایلام تصریح کرد: در طول این چند سال که میلیون‌ها زائر برای شرکت در مراسم اربعین مرز بین‌المللی مهران به خاطر نزدیک بودن به عتبات عالیات را انتخاب کردند کرارا نسبت به زیرساخت‌ها از قبیل احداث بزرگراه بین ایلام و مهران، احداث خطریلی قطار، توسعه فرودگاه به دولت تذکر داده شد اما متاسفانه اقدام جدی از ناحیه دولت در رفع مشکلات تردد زوار اربعین حسینی صورت نگرفت، بهتر بود ریاست محترم جمهور برای احداث زیرساخت‌های استان محروم ایلام به وزرای مربوطه مکاتبه می‌کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بیانات مهم رهبر انقلاب پیرامون نقضبرجام توسط آمریکا اشاره کرد و افزود: سخنان رهبریفصل‌الخطاب و اتمام حجت با مسؤولان بود،اصرار بر ادامه مسیر بی‌دستاورد برجام توسط برخی از مسؤولانداستان غم‌انگیزی است.

این مسؤول ادامه داد: نقض‌های مکرر برجام و نقض عهد از جانب آمریکا و طرف‌های غربی و عدم پاسخ‌گویی دولت در برابر موضع‌گیری مقامات آمریکایی جای بسی تاسف و حاکی از عقب‌نشینی و تن دادن به خواسته‌های تحمیلی آنهاست.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: این که برجام نقض شده حتی برای موافقان برجامنیز محرز است اما برخی بر ادامه روند کنونی اصرار دارند و تاکنونهیچ یک از بندهای برجام مبنی بر لغو همه تحریم‌ها و گشایش معاملات بانکی، کشورهای خارجی، فروش هواپیما و عدم دخالت در امور داخلی جزء روی کاغذ عملا محقق نشده است، صادقانه باید اذعان کرد که مسؤولان نه در قبال نقض‌های قبلی برجام و نه در قبال اقدامات فعلی دولت آمریکا که عموما به نقض متن برجام منتهی شده است هیچ عکس‌العمل خاصی نشان نمی‌دهند.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی تصریح کرد: برخی کهموافقسرسخت برجام هستند با اشاره به بدعهدی‌های مکرر آمریکا پس از برجام می‌گویند آمریکا قول داده است که اقداماتش را درباره برجام اصلاح کند. در حالی که آمریکا وقتی به تعهد مکتوب و قانونی‌اش عمل نمی‌کند چطور با یک قول شفاهی همه مشکلات و موانع برجام را رفع خواهد کرد و جالب تر آن که جان کریآمریکائی با صراحت اعلام می‌کند که آمریکا فراتر از تعهداتش نیز به برجام عمل کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: ثانیا برجام بر اساس شروط رهبری هم نقض شده است، مسؤول ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام نیز تصریح کرد که برجام براساس شروط رهبری نقض شده اما بر اساس حقوقی هنوز پابرجا است.

وی ادامه داد: در عین این اعتراف تلخ اما سؤال‌برانگیز اینکه دولت هنوز برجام را بزرگترین پیروزی و خورشید تابان و فتح‌الفتوح می‌داند و متاسفانه از نقض برجام بر اساس شروط رهبری هیچ واکنشی از دولت به دنبال نداشته است، اگر تفکر و اندیشه بسیجی در مدیریت کشور در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی و سیاسی حاکم باشد هم باعث پیشرفت کشور می‌شود و چشم طمع دشمنان کور می‌شود.

خطیب جمعه ایلام همچنین با اشاره به اینکه تشکیل نهاد مقدس بسیج یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی است، گفت: بسیج و قوی‌ترین نهاد در تحقق اقتصاد مقاومتی پنج آذربه فرمان حضرت امام (ره) تشکیل شد.

وی ادامه داد:هفته بسیج، فرصتیبرای گرامیداشت فرهنگ و روحیه‌ای مقدس است که با تاسیس این نهاد مقدس در سال ۵۸ به فرمان امام عظیم‌الشانتحولی شگرف در انقلاب پدید آمد، این فرهنگ و روحیه جهادی در طول ۳۷ سال عمر تا امروز کشور را از چالش‌های فراوانی عبور داده است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی تصریح کرد: جایگاه حساس و مهم بسیج در نظام اسلامی و ایجاد جاذبه در جامعه برای مشارکت و جذب جوانان برای ساخت و پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف بر کسی پوشیده نیست و به همین خاطر بسیج و بسیجی مسؤولیت سنگینی در جامعه ما در کشور به عهده دارد قطعا تشکیل بسیج به عنوان یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی از ابتدای انقلاب منشاء خدمات فراوانی را برای کشور بوده است.

امام جمعه ایلام گفت:موفقیت گسترده این نیروی مردمی در عرصه‌ها و مقاطع زمانی مختلف سبب شده تا بسیاری از کشورهای منطقه از جمله عراق و سوریه با الگوگیریاز آن موفقیت‌هایی را کسب کنند.

خطیب جمعه ایلام همچنین به دیگر مناسبت‌های هفته از جملهروز نیروی دریایی،هفتهوقف و همچنین راهپیمایی عظیم و تاریخی و باشکوه اربعین امسال اشاره کرد و ادامه داد: راهپیمایی امسال بزرگترین و کوبنده‌ترین ضربه بر دشمنان اسلام و اهل بیت به ویژه نظام سلطه و موارد نامشروع آن گروه‌های تکفیری و وهابیت خبیث و رژیم کودک کش رژیم آل سعود بود.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی همچنین ارتحال مرجع عالی قدر مجاهد نستوهآیت‌اللهموسوی اردبیلی را به محضر حضرت ولی‌الله الاعظم (عج)و رهبر معظم انقلاب تسلیتگفت و افزود: این عالم برجسته یکی از چهره‌های درخشان حوزه‌های علمیه و از پیشکسوتان نهضت امام و یاران صدیق و باوفای امام و نظام جمهوری اسلامی بود و همواره در مسیر امام و رهبری حرکت کرد و خدمات ارزنده‌ای در زمان ریاست دیوان عالی کشور به نظام و ملت انجام دادند.

خطیب جمعه ایلام همچنین به حوادث تروریستی در حله عراق اشاره کرد و گفت: این اقدام وحشیانه تنها بغض و کینه نظام سلطه و ایادی آن در برابر اقتدار و عظمت این راهپیمایی باشکوه میلیونی است.

وی ضمن محکوم کردن این اقدام وحشیانه و تروریستی شهادت جمعی از زوار اربعین حسینی را در اقدام تروریستی در حله عراق را تسلیت گفت.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام همچنین در پایان نامه‌ای اعتراض‌آمیز خود را خطاب به وزیر کشور در خصوص عملکرد و مدیریت ستاد اربعین در مهران قرائت کرد.

ارسال نظرات