خبرهای داغ:
رئیس بسیج سازندگی اصفهان مطرح کرد

مشارکت ۱۹۱ اکیپ بسیج اصفهان در طرح واکسیناسیون بیماری نیوکاسل

رئیس بسیج سازندگی استان اصفهان با اشاره به اجرای طرح واکسیناسیون علیه بیماری نیوکاسل در طیور روستایی در استان اصفهان گفت: ۳۸۲ نفر از بسیجیان در قالب ۱۹۱ اکیپ در اجرای این طرح مشارکت دارند.
کد خبر: ۸۷۸۳۱۷۵
|
۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج،سرهنگ حسین انوری با اشاره به اجرای واکسیناسیون علیه بیماری نیوکاسل در طیور روستایی اظهار داشت: این طرح، با مشارکت 382 نفر از بسیجیان در قالب 191 اکیپ از 3 آذر آغاز شده و تا 6 آذر در 375 روستا در سراسر استان اصفهان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح واکسیناسیون علیه بیماری نیوکاسل در طیور روستایی با هماهنگی با دامپزشکی انجام می‌شود، افزود: در این طرح تمامی طیور و ماکیان خانگی نسبت به بیماری نیوکاسل واکسینه می‌شوند.

رئیس بسیج سازندگی استان اصفهان بیان کرد: با توجه به اینکه بیماری نیوکاسل یک بیماری فراگیر است و تلفات زیادی را در مرغداری‌ها و مرغ‌های خانگی به همراه دارد، نیاز به اجرای یک حرکت بزرگ در کشور احساس می‌شد که در این راستا، بسیج با ظرفیت بسیار خوب خود با نظر دامپزشکی در اجرای طرح واکسیناسیون علیه بیماری نیوکاسل مشارکت دارد.

وی با اشاره به انجام آموزش‌های لازم به بسیجیان مشارکت‌کننده در این طرح گفت: امکانات لازم به همراه واکسن توسط دامپزشکی استان اصفهان تهیه و آماده شده است.

انوری با اشاره به برنامه‌های بسیج سازندگی استان اصفهان در هفته بسیج گفت: برگزاری همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی و تجلیل از 120 نفر از نخبگان اقتصاد مقاومتی در استان اصفهان، اعزام 3 نفر از تولیدکنندگان برتر در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی به نمایشگاه تهران، برگزاری نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی در 20 شهرستان و اعزام 15 نفر از مدیران گروه‌های جهادی استان اصفهان برای دیدار با مقام معظم رهبری از جمله برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی استان در هفته بسیج است.

به گزارش بسیج، طرح واکسیناسیون علیه بیماری نیوکاسل در طیور روستایی با استفاده از واکسن مقاوم به حرارت در 24 شهرستان استان اصفهان از سوم تا ششم آذر امسال با همکاری بسیج سازندگی و دامپزشکی استان اصفهان اجرا شده و بیش از نیم میلیون قطعه طیور بومی و روستایی استان علیه بیماری نیوکاسل واکسینه می‌شوند.

هدف از اجرای این طرح ایمن کردن طیور روستایی است که علاوه بر کاهش تلفات در طیور روستایی، از انتقال بیماری به گله‌های صنعتی جلوگیری شده و به نوعی به اقتصاد خانوارهای روستایی کمک می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار