خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه نهاوند گفت: وظیفه سپاه و بسیج دفاع از انقلاب اسلامی و حفظ رسالت‌های آن در برابرتهدیدات سخت و نرم داخلی و خارجی دشمنان انقلاب است.
کد خبر: ۸۷۸۳۱۳۹
|
۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، سرهنگ کامران کریمی در اجتماع 3 هزار نفری بسیجیان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شهرستان و شهدای مدافعین حرم بیان داشت: امروز ما هرچه داریم از تمامیت ارضی، ملیت، آزادی و آزادگی و سربلندی و به‌ویژه امنیتی که در کشور برقرار است همه را مدیون شهدا هستیم.

وی افزود: فلسفه وجودی بسیج به زمان صدر اسلام و ریشه تاریخی آن به زمان پیامبر اکرم(ص) برمی‌گردد که ایشان پیر و جوان اعم از زن و مرد را سازماندهی می‌کردند و بنا به استعدادهایشان برای دفاع در مقابل دشمنان زمان خودشان تقسیم کار می‌کردند.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند تصریح کرد: در عصر حاضر نیز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از ابتکاراتی که حضرت امام خمینی( ره) داشتند در ۵ آذر ۱۳۵۸ تشکیل بسیج مستضعفین بود.

وی ادامه داد: با شروع جنگ تحمیلی در ۳۱ شهریور ۵۹ این نیروی مردمی و این نیروی بسیجی با دستان خالی و البته مجهز به نیروی ایمان و اعتقاد به خداوند متعال و با داشتن روحیه ایثار و جهاد و شهادت‌طلبی چنان در این جنگ ۸ ساله حاضر شدند که همه دشمنان ما در آن زمان اعتراف کردند به قدرتی که در نیروی بسیج ایران وجود دارد می‌تواند با تمام ارتش‌های کلاسیک جهانی مقابله کند.

کریمی تصریح کرد: نیروی بسیج وظیفه خود می‌دانست که در مقابل جنگ سخت دشمن که با تمام قوا و توان آمده بود بایستد اما امروز با توجه به شرایط مقتضیاتی که در آن هستیم وظیفه سپاه و بسیج تغییر کرده است.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان جنگی را علیه ما آغاز کرده‌اند که مهمترین دغدغه مقام عظمای ولایت و رهبری است، گفت: ایشان در فرمایشات مختلف خود با عناوین مختلف از این جنگ یاد می کنند، جنگ فرهنگی، ناتوی فرهنگی، شبیخون فرهنگی، غارت فرهنگی و نهایتاً از آن به عنوان جنگ نرم دشمن یاد می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند ابراز داشت: قشری که در جنگ نرم مورد تهاجم دشمن قرار گرفته جوانان و نوجوانان و بسیجیان هستند.

وی ادامه داد: مقام عظمای ولایت فرمودند در نظام جمهوری اسلامی ایران یک قاعده اصلی نیاز است که اگر دیگران نتوانستند این کار را انجام دهند قاعده اصلی باقی بماند و نگذارد کار زمین بماند و امروز آن قاعده اصلی سپاه است که در تمام زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، دفاعی و امنیتی دغدغه دارد و وارد میدان شده است.

* فعالیت 900 حلقه صالحین در شهرستان نهاوند

کریمی با بیان اینکه در زمینه جنگ نرم سپاه در سال‌های اخیراقدامات خوبی داشته است، گفت: مهمترین این اقدامات تشکیل حلقه‌های شجره صالحین بسیج با حضور بسیجیان نوجوان و جوان در پایگاه، مسجد و به ویژه نمازجماعت به عنوان پایگاه اصلی اسلام است.

وی یادآور شد: از دیگر اقدامات بالابردن سطح بینش، آگاهی و بصیرت بسیجیان برای دفاع در برابر جنگی است که دشمن برای در پیش گرفته و مهم‌ترین هدف کادرسازی برای انقلاب است.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند عنوان کرد: در رأس این حلقه‌ها و هرم در شهرستان نهاوند، امام جمعه شهرستان به عنوان سرمربی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به راه‌اندازی 900 حلقه صالحین در سطح شهرستان نهاوند عنوان کرد: در بخش فرهنگی 22 یادواره در بخش شهرستان و روستاها برگزار شده که یادواره شهدای شهرستان نهاوند نیز 9دی ماه امسال برگزار می‌شود.

کریمی تصریح کرد: هر ساله اعزام بیش از 4 هزار نفر از اقشار مختلف مردم را به مناطق عملیاتی جنوب و غرب داشتیم که می‌تواند تأثیر به‌سزایی در انتقال فرهنگ و ایثار و شهادت طلبی داشته باشد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در بحث سازندگی و محرومیت‌زدایی افزود: از جمله این اقدامات برگزاری اردوهای جهادی به تعداد 2 هزار و 367 نفر و اردوی جهادی یک روزه به تعداد 3هزار نفر با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان در عرصه‌های سازندگی و خدمات‌رسانی، آشنایی جوانان با فرهنگ کار و تلاش، کمک به کاهش هزینه‌های عمرانی و اقتصادی دولت بوده است.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند با بیان اینکه 12 تیم پزشکی نیز به مناطق محروم اعزام شدند، گفت: دربخش اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی بیش از3 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت که به متقاضیان اعطا شد و برای 390 نفر اشتغال‌زایی کرد.

وی با اشاره به بیش از 180 میلیون تومان کمک نقدی مردم نهاوند به جبهه مقاومت یادآور شد: ساخت سوله‌ها و توسعه اماکن ورزشی نیز از دیگر اقدامات بوده که در این زمینه 9 سالن ورزشی درروستاها و دوسالن ورزشی در سطح شهرستان احداث شده است.

کریمی اظهار داشت: با احداث این سالن‌ها سپاه شهرستان توانسته 4 هزار و 250 مترمربع به فضای ورزشی شهرستان اضافه کند.

وی با اشاره به وجود 6 گردان بیت المقدس و یک گردان امام حسین (ع) در شهرستان تصریح کرد: مهم‌ترین وظیفه آنها دفاع ازکوی و برزن، کنترل تجمعات و تحصنات و اغتشاشات شهرستان است.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند خاطرنشان کرد: وظیفه سپاه و بسیج دفاع از انقلاب اسلامی و حفظ رسالت‌های آن در برابر تهدیدات سخت و نرم داخلی و خارجی دشمنان انقلاب است.

وی ابراز داشت: امروز سپاه مقتدرتر و قوی‌تر نسبت به گذشته ایستاده و اجازه نخواهد داد هیچ شخص یا گروهی چه در خارج از کشور چه در داخل کشور پای خود را خطوط قرمزهایی که برای اسلام و انقلاب و رهبری مشخص شده است فراتر نهد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات