امام جمعه اسالم با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی با اتکا به قدرت الهی از هیچ قدرتی هراس ندارد، گفت: بر اساس فرمایشات رهبری، مسئولین پیگیر شدید لغو تحریم ها شوند و گرنه باید دوباره وارد عمل شویم و انرژی هسته ای مان را احیاء کنیم.
کد خبر: ۸۷۸۳۱۲۰
|
۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج گیلان از اسالم، حجت الاسلام اصغر جدایی، امام جمعه اسالم در خطبه های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این شهر با بیان اینکه تقوا حرکت در مسیر انسانیت و پاکی است، اظهار کرد: تقوا راه نیکان، پاکان و خوبان است.

وی ادب و احترام را یکی از جلوه های تقوا دانست و افزود: ادب، ستون فقرات تقواست.

خطیب نماز جمعه اسالم با بیان اینکه ادب شالوده تقواست، تصریح کرد: در اسلام اهمیت زیادی به رعایت ادب و برخورد محترمانه داده شده است.

حجت الاسلام جدایی گفت: ادب در مقابل همه کس و همه گروه های انسانی، امری نیکو، پسندیده، اخلاقی و ارزشمند است.

وی در خطبه دوم با اشاره سخنان اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با بسیجیان گفت: مقام معظم رهبری به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج، دیدار شیرین و مفیدی با بسیجیان کل کشور داشتند و مواردی را تاکید فرمودند که جای تأمل و ذکر دارد: حضرت آقا گویا در جواب بعضی از افراد مسئولی که اظهار کرده بودند بسیج جناحی است فرمودند: بسیج جناحی نیست.

امام جمعه اسالم ادامه داد: حضرت آقا همچنین در این دیدار در مورد نقض برجام فرمودند : اگر این تحریم(تمدید تحریم ده ساله) عملی بشود قطعاً نقض برجام است و  بدون تردید آنان بدانند که جمهوری اسلامی ، حتماٌ در مقابل آن واکنش نشان می‌دهد.

حجت الاسلام جدایی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی با اتکا به قدرت الهی و با باور کردن قدرت حضور مردم از هیچ قدرتی در دنیا هراس ندارد، خاطرنشان کرد: بر اساس فرمایشات حضرت آقا، لازم است مسئولین پیگیر شدید لغو تحریم ها شوند و وقت تعیین کنند و گرنه باید دوباره وارد عمل شویم و مجدداً انرژی هسته ای مان را احیاء کنیم.

وی با تبریک هفته بسیج به سالروز تشکیل بسیج مستضعفین اشاره کرد و افزود: امروز جمعه ۵ آذر، سالگرد تشکیل بسیج مستضعفین در سال ۱۳۵۸ است.

خطیب نماز جمعه اسالم گفت: به جرات می‌توانم بگویم مجموعه سخنرانی های امام راحل و مقام معظم رهبری درباره بسیج منشور کاملی است از اساس نامه و مرام نامه بسیج و بسیجی،در واقع به نوعی نشان دهنده مسئولیت سنگینی می‌باشد که بر دوش بسیجیان و فرزندان این مرز و بوم نهاده شده است.

حجت الاسلام جدایی با اشاره به این سخن رهبر معظم انقلاب که فرموده بسیج تنها تا آن روز پیروز است که در یک دست بسیجی، قرآن و در دست دیگرش، سلاح باشد، خاطرنشان کرد: این به معنای این است که بسیجی باید مراقب اصلی ترین گوهر وجودی خود که ایمان اش است باشد؛ و این گوهرش را تقویت کند.

وی با بیان اینکه بسیج باید در وسط میدان باشد، افزود: به این خاطر امام فرمودند بسیج باید مطیع مسجد، حامی مسجد، عامل به قرآن و حافظ قرآن باشد و به همین خاطر بنده انتظار دارم در جلسات نهج البلاغه، دعا و نماز ها،  حضور بسیجیان پررنگ تر باشد.

امام جمعه اسالم با اشاره به آغاز هفته وقف گفت: یکشنبه ۷ آذر روز وقف و آغاز هفته وقف است.

حجت الاسلام جدایی با بیان اینکه وقف یک سنت حسنه ای است که اگر فراگیر شود و مردم اهمیت اش را بدانند و همه واقف باشند، افزود: این سنت حسنه اگر فراگیر شود ریشه بسیاری از مشکلات کشور، از بین می‌رود و بسیاری از تنگناها و مسائل جامعه حل می‌شود.

وی به موضوع لغو سخنرانی یکی از نمایندگان مجلس اشاره و تصریح کرد: در هفته گذشته با این که یکی از بزرگ ترین و افتخار آفرین ترین مراسمات مذهبی دنیا روی کره زمین برپا می‌شد یکسری از رسانه ها به سمت یک موضوع دیگری رفتند و در مورد انعکاس مراسم با عظمت و بسیار با شکوه و غرور آفرین اربعین حسینی، غفلت کردند و حق اربعین را به عنوان یک مسلمان خوب ادا نکردند.

خطیب نماز جمعه اسالم با اشاره به اینکه این همه جنجال سر لغو یک سخنرانی، آیا منحرف کردن اذهان عمومی از واقعیت های موجود جامعه نیست؟، تصریح کرد:  آیا این بزرگ نمایی ها، فریب مردم نیست و همه بدانند ذائقه مردم، بصیرت مردم، متوجه بسیاری از حقایق است.

حجت الاسلام جدایی در ادامه خطبه رحلت آیت الله موسوی اردبیلی و مداح اهل بیت عصمت و طهارت( علیه السلام) سلیم موذن زاده اردبیلی را تسلیت گفت و ادامه داد: در روز های گذشته، یکی از یاران انقلابی و وفادار امام راحل(ره)، یکی از مسئولین عالی رتبه کشور، یکی از خادمین اسلام و یکی از مراجع عظام تقلید، یکی از کسانی که گردن انقلاب ونظام حق بزرگی دارد، حضرت آیت الله موسوی اردبیلی دار فانی را وداع کرد.

وی رحلت آیت الله موسوی اردبیلی را ضایعه ای بزرگ برای عالم اسلام دانست و اظهار کرد: قبل از رحلت آیت الله موسوی اردبیلی، بلبل خوش الحان باغ بوستان اهل بیت ( علیه السلام)، فخر المداحین، ابوالذاکرین، روضه خوان با صفای حضرت سیدالشهدا(علیه السلام) و عاشق دلسوخته خاندان اهل بیت عصمت و طهارت، حاج سلیم موذن زاده اردبیلی هم دار فانی را وداع گفت.

خطیب نماز جمعه اسالم ادامه داد: ۶۰ سال مداحی با ۲۵۰۰ اثر ماندگار ، صدای بی نهایت حیرت آور و ملکوتی همه خاطره شد؛ رحلت این پیرغلام و پدر مداحین اهل بیت (علیه السلام)، هم خسران بزرگی بود که ایجاد شد.

حجت الاسلام جدایی با اشاره  به ۷ آذر روز نیروی دریایی این روز را نیز به زحمتکشان نیروی دریایی به به دلاور مردان عرصه کار و تلاش و ایثار و خدمت و عشق  به وطن، تبریک گفت.

وی در ادامه خطبه دوم اضافه کرد:  هفته آینده ، هفته آخر ماه صفر را سپری می‌کنیم ، روزهای غم واندوه رحلت آخرین پیامبر الهی، ختم رُسُل ، پیامبر مهربانی ها، پیامبر صلح، پیامبر اخلاق، و سیره کامل انسانی پیامبررحمت، پیامبر خوبی ها حضرت محمد بن عبدالله است.

خطیب نماز جمعه اسالم با اشاره به اینکه حضرت محمد(صلی الله علیه و آله و سلم) اولین موسس و معلم تمدن عظیم اسلامی بود، افزود:  شهادت اولین نوه پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم)، یکی از دو جوانان اهل بهشت و اولین فرزند زهرا(سلام الله علیها) و مولا امیرالمومنین(علیه السلام) را به شما شیفتگان و عاشقان حضرت اش و محبین اهل بیت شافعی تسلیت عرض می‌کنم.

حجت الاسلام جدایی با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام رضا (علیه السلام)، گفت: دیروز با خبر شدیم تعداد ۲ اتوبوس از زائران حسینی در مسیر برگشت به ایران، در یک حمله انتحاری، به شهادت رسیدند شهادت این فرزندان ایران زمین را هم تسلیت عرض می‌کنم.

ارسال نظرات