خبرهای داغ:
رئیس مجمع بسیج شهرستان همدان با بیان اینکه بسیجیان باید نقش عمارها را در جایگاه خود به خوبی ایفا کنند، گفت: همه ما باید عمارهای رهبر انقلاب باشیم چراکه نیاز واقعی جامعه امروز بصیریت افزایی است.
کد خبر: ۸۷۸۳۰۸۹
|
۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دکتر سعید نظری امروز در سخنان پیش از خطبه نمازجمعه همدان با بیان اینکه بسیج یادگاری زیبایی است که امام راحل(ره) از خود به جا گذاشت، اظهار داشت: امام راحل هیچ‌گاه اهل مبالغه نبوده و به زیبایی از بسیج به عنوان شجره طیبه یاد کردند.

وی با بیان اینکه امام راحل بسیج را مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان است عنوان کرد: با تفکر بسیجی چشم دشمنان بر کشور ما بسته خواهد شد.

رئیس مجمع بسیج شهرستان همدان ابراز داشت: سخنانی که امام راحل(ره) درباره بسیج فرمودند، امروز در حال تحقق است و بسیجیان جهان اسلام در فکر حکومت جهانی هستند.

وی با اشاره منویات مقام معظم رهبری که انقلاب اسلامی را به پنج مرحله تقسیم کردند، گفت: اولین مرحلهوقوع انقلاب اسلامی از سال 42 تا سال 57 رخ داد،مرحله دوم ایجاد نظام اسلامی، مرحله سوم دولت اسلامی و مرحله چهارم ایجاد کشور اسلامی و مرحله پنجم ایجاد تمدن جهانی است.

نظری با بیان اینکه در مرحله سوم کار سختی در پیش رو داریم، ادامه داد: هنوز مرحله چهارم نیز محقق نشده زیرا هنوز با برخی از فسادها در جامعه رو‌به رو هستیم و اگر در مرحله چهارم بودیم بسیارری از مسائل ما حل می‌شد.

وی تأکید کرد: متکی بودن بسیج به بصیرت یک حرکت احساسی و یک طرفه نیست بلکه دانستن و فهمیدن است.

رئیس مجمع بسیج شهرستان همدان همچنین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری عنوان کرد: این جهت گیری همچنین باید حفظ شود.

وی با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در جمع مردم شهیدپرور اصفهان، 6 نیاز اصلی خطاب به مردم ایران را مطرح کردند، عنوان کرد: امروز مهمترین نیاز کشور بصیرت سیاسی و غافل نشدن از توطئه دشمنان است.

نظری یادآور شد: نبود بصیرت باعث می‌شود انسان مجذوب موانع شود، همانند عده‌ای که مجذوب آمریکا هستند در حالی که این مجذوبیت دروغ است.

* باید مراقبت کنیم که بین جهان اسلام تفرقه ایجاد نشود

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری گفت: آنچیزی که باعث موفقیت وجود حضرت علی(ع) می‌شود، نبود تحلیل سیاسی و بصیرت در جامعه آن روز بود و باید بصیرت‌افزایی می‌کردند.

رئیس مجمع بسیج شهرستان همدان با اشاره به فرمایشات حضرت علی(ع)، عنوان کرد: کسی می‌تواند زیر پرچم اسلام و ولایت علوی دوام بیاورد که صبر، بصیرت و علم داشته باشد.

وی گفت: نبود بصیرت سیاسی و آگاهی موجب شهادت حضرت علی(ع) و پایان دادن به حکومت چهار ساله امیرالمومنین(ع) شد.

نظری با بیان اینکه شبکه‌های ماهواره‌ای صهیونیستی امروز از قرآن دم می‌زنند که همان بر نیزه کردن قرآن است، خاطرنشان کرد: در عراق نیز دیش‌های ماهواره وجود دارد که نشان می‌دهد فتنه‌گران جهان به دنبال تفرقه‌‌اندازی بین جهان اسلام هستند.

وی با اشاره به اینکه باید مراقبت کنیم که بین جهان اسلام تفرقه ایجاد نشود، بیان کرد: دومین نیاز از منظر مقام معظم رهبری حفظ روحیه و جهت گیری انقلابی است، از سال 78 رهبر معظم انقلاب چفیه بر دوش انداختند زیرا برخی آمدند و گفتند امروز انقلاب تمام شده و باید به رفاه مردم بپردازیم.

رئیس مجمع بسیج شهرستان همدان گفت: ایستادگی بر اصول انقلاب اسلامی یکی از نیازهای مهم امروز است و اصول انقلاب و همان مبانی و شاخص‌های مطرح شده در بیانات امام(ره) در وصیت‌نامه ایشان است.

وی تأکید کرد: سومین نیاز امروز این است که مسیر رشد علمی همینطور ادامه یابد و متوقف نشود.

نظری با اشاره به اینکه در آن زمان امام خامنه‌ای(مدظله العالی) اعلام کردند که باید همواره انقلابی حرکت کرد، اظهار کرد: همواره باید وصیت‌نامه امام خمینی ‌(ره) را در مقابل دیدگان داشته باشیم که همانا توصیه امام حاضر نیز هست.

* وجود بیش از 100 هزار بسیجی در شهرستان همدان

وی خاطرنشان کرد: اقدام و عمل در عرصه اقتصاد مقاومتی و اتحاد و انسجام ملی و حفظ استحکام روحی و درونی باید داشته باشیم.

نظری با بیان اینکه بسیجیان باید نقش عمارها را در جایگاه خود به خوبی ایفا کنند، افزود: همه ما باید عمارهای رهبر انقلاب باشیم چراکه نیاز واقعی جامعه امروز بصیریت افزایی است.

وی با اشاره به اینکه با روحیه انقلابی در دفاع مقدس پیروز شدیم، تصریح کرد: امروز نیز به دلیل توان بالای ایران به مدد روحیه انقلابی دشمن جرأت ندارد که به کشور نگاه چپ بیاندازد.

رئیس مجمع بسیج شهرستان همدان با اشاره به صحبت های سرلشکر جعفری با توجه به اینکه انقلاب اسلامی همیشه از داخل ضربه خورده است، گفت: بقای انقلاب اسلامی وابسته به بسیج است.

وی با اشاره به اینکه در راستای بصیرت افزایی 2 هزار و 500 حلقه صالحین در سه بعد معرفتی، بصیرتی و مهارتی در شهرستان همدان ایجاد شده است، ادامه داد: 612 رده بسیج در اقشار مختلف در شهرستان وجود دارد که به فعالیت مشغول هستند.

نظری با بیان اینکه بیش از 100 هزار بسیجی در شهرستان حضور دارند، خاطرنشان کرد: 6 هزار نفر روز اردوی جهادی برگزار و 12 هزار و 500 اردوی فرهنگی نیز برگزار شده است.

وی تأکید کرد: به تازگی برنامه برون محلی توسط نخبگان بسیجی صورت می‌گیرد به طوری که پزشکان و مهندسان در مناطق کمتر توسعه یافته حضور یافته و به ارائه خدمات به صورت رایگان می‌پردازند.

رئیس مجمع بسیج شهرستان همدان گفت: در بخش عمرانی نیز بسیج با امکانات محدود سه سالن ورزشی احداث کرده است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات