همسر شهید رضایی‌نژاد

شهادت شهدای هسته‌ای جنبش تعهد و مسئولیت بود

همسر شهید هسته‌ای ایران داریوش رضایی‌نژاد گفت: شهادت شهدای هسته‌ای یک روند و یک جنبش بود که با شهید علیمحمدی شروع و با شهادت دیگر دانشمندان هسته‎‌ای ادامه پیدا کرد؛ این جنبش، جنبش تعهد و مسئولیت بود که آگاهانه و عاشقانه ادامه یافت.
کد خبر: ۸۷۸۳۰۶۱
|
۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ شهره پیرانی شامگاه پنجشنبه چهارم آذرماه در همایش بزرگ «ملازمان حریم» در سالن ستارگان کلانشهر اراک با اشاره به پیام شهدا برای جامعه گفت: پیام شهدا برای ما این است که مسیر به کمال رسیدن را برای ما مشخص می‌کنند، از این رو کسی موفق است که در مسیر زندگی شهدا گام بگذارد.

وی افزود: شهدا هرگز از مسیر اصلی و هدف خود خارج نشدند و همواره با عنایت بر سیره امامان معصوم(ع) بهترین الگو برای ما به شمار می‌روند.

همسر شهید رضایی‌نژاد تصریح کرد: برای رسیدن به کمال، سعادت دنیا و آخرت نباید به امیال دنیوی دل بَست. از هر چیزی که مانع از گام نهادن در مسیر ارزش‌های دینی می‌شود باید دوری کرد.

پیرانی با اشاره به تاکید بر اینکه فرهنگ ایرانی اسلامی یک فرهنگ غنی است، گفت: بایستی با تکیه بر فرهنگ و ادب غنی ایران اسلامی، برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان نظام برنامه دقیقی داشته باشیم.

وی افزود: امروز ما باید با الگوگیری از شهدا راه آنها را در عرصه جنگ‌های نرم از جمله جنگ فرهنگی ادامه دهیم و این امر تنها از طریق افزایش بصیرت محقق می‌شود.

همسر شهید رضایی‌نژاد با تاکید بر اینکه دشمنان نظام به دنبال غفلت ملت ایران از سبک زندگی اسلامی ایرانی و آرمان‌های انقلاب است، خاطرنشان کرد: همه ما باید نسبت به سبک زندگی صحیح اسلامی ایرانی حساس باشیم و اجازه ندهیم تلاش دشمنان نظام در عرصه جنگ نرم به نتیجه برسد.

لزوم ارایه تعریفی از آزادی همسو با شئونات اسلامی

پیرانی با اشاره به اینکه سبک زندگی اسلامی باید در جامعه ترویج پیدا کند گفت: حرکت در مسیر سبک زندگی اسلامی و معنوی و ارایه باز تعریفی صحیح از مفهوم آزادی همسو با شئونات اسلامی باید در جامعه ترویج پیدا کند.

وی افزود: امروز توجه به باورهای عمیق فرهنگی و تلاش در راستای تثبیت جریان فرهنگی اسلامی نیاز جامعه است و باید آن را ترویج کرد در این راستاباید کتاب‌هایی که فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی را به طور کامل بیان کرده را مطالعه کنیم تا در فرهنگ‌مان که یکی از بهترین فرهنگ‌های جهان است تغییر و تحولی ایجاد نشود.

همسر شهید رضایی‌نژاد با اشاره به ترویج نادرست آزادی در جامعه گفت: ترویج تعریف نادرست از آزادی، سبب انحطاط اجتماعی و فرهنگی جامعه است و بدنه جامعه به ویژه جوانان را با چالش های جدی روبرو می کند.

پیرانی خاطرنشان کرد: خوشبختانه رسانه ملی و دیگر رسانه های ما به درستی معنی فرهنگ ایرانی را دربین نوجوانان ترویج و تبلیغ کرده‌اند.

همسرم دوست داشت آرمیتا مسئولیت‌پذیر باشد

وی با اشاره به تاکیدات شهید رضایی‌نژاد درخصوص تربیت آرمیتا گفت: داریوش همیشه تاکید داشت که آرمیتا مسئولیت‌پذیر باشد و با وجود اینکه خود دو سال از تحصیل را به طور جهشی خوانده بود، می‌گفت آرمیتا باید روند طبیعی زندگی را طی کند، مهم نیست که چه کاره شود مهم این است که مسئولیت‌پذیر باشد.

وی عنوان کرد: همیشه به من سفارش می کرد سعی کن آرمیتا بیشتر از هر چیز انسان باشد؛ مهم نیست که دکتر یا مهندس شود.

همسر شهید رضایی‌نژاد درباره تربیت آرمیتا بعد از شهادت پدرش گفت: وفاداری آرمیتا به آرمان‌هایی که پدرش به خاطر آن به شهادت رسید را هر روز برایش تکرار می‌کنم؛ خدا ما و داریوش را دوست داشت که با این شیوه او را جاودانه کرد؛ همه ما روزی می‌‌آییم و یک روز خواهیم رفت، اما این نحوه رفتن داریوش به من قدرت ایستادگی می‌دهد.

پیرانی درباره بهترین شیوه تقدیر از شهدای هسته‌ای گفت: باید منصفانه رفتار کنیم و با سیاسی‌کاری به مسئله شهادت نگاه نکنیم؛ متاسفانه گاهی دیده می‌شود که در بحث شهادت جناحی و سیاسی رفتار می‌شود.

وی ادامه داد: در حقیقت شهادت شهیدان هسته‌ای یک روند و یک جنبش بود که با شهید علیمحمدی شروع شد و با شهادت شهریاری، رضایی‌نژاد و احمدی روشن ادامه پیدا کرد؛ این جنبش، جنبش تعهد و مسئولیت بود که آگاهانه و عاشقانه ادامه یافت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار