جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه ‌با بیان اینکه ‌با شیوه بسیجی توانستیم در برابر داعش بجنگیم، گفت: با شیوه کلاسیک و مدرن امکان جنگیدن نبود.
کد خبر: ۸۷۸۲۹۱۷
|
۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سیستان وبلوچستان سردار عبدالله عراقی پیش از ظهر امروز در تجمع 20 هزار نفری بسیجیان سیستان و بلوچستان که با عنوان "یاوران ولایت, مدافعین حرم" در زاهدان برگزار شد، ضمن عرض تبریک هفته بسیج، اظهار داشت: در یک دهه اخیر بحثی با عنوان جنگ ناهمتراز، نامتقارن و یا تهدیدهای نوظهور در دنیا مطرح شده که گفتمانی جدید در بحث امنیت ملی کشورها، منطقه و بین‌الملل است.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران با بیان اینکه  این گفتمان برای ما ناآشنا نیست، افزود: زمانی که ما تازه انقلاب را پشت سر گذاشته بودیم و مشغول بازسازی ویرانی‌های به جا مانده از دوران طاغوت بودیم، دشمنان اسلام ما را درگیر یک جنگ تمام عیار کردند که از نظر محاسبات عددی روی کاغذ، ما محکوم به شکست بودیم.

وی گفت: امروز در ره‌یافت اثبات‌گرایی جا افتاده که روی مباحث کیفی و غیرفیزیکی نمی‌شود حساب کرد، برعکس تفسیرگرایان که روی مباحث کیفی و گفتمان معناکاوی بیشتر تاکید دارند.

عراقی اظهار داشت: از آنجا که اثبات‌گرایان اعتقاد دارند همه چیز را باید اندازه بگیریم، براساس این معیار در 8 سال دفاع مقدس باید شکست می‌خوردیم چرا که براساس محاسبات کمی و اندازه‌گیری با اعداد و ارقام، توان ما قابل مقایسه با توانمندی‌های نظامی و پشتیبانی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با ارتش صدام نبود.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه امام یک معیار و معنای جدید به نام بسیج را وارد عرصه نبرد کرد، خاطرنشان کرد: روحیه بسیجی شهادت‌طلبی، ایثار و فداکاری است که کمی و عددی نیست، بلکه کیفی است و این روحیه شهادت‌طلبی توانست ما را در صحنه نبرد پیروز کند.

وی با بیان اینکه براساس برآوردهایی که کارشناسان نظامی دنیا داشتند، ما بیشتر از یک هفته نمی‌توانستیم در جنگ تحمیلی مقاومت کنیم، افزود: پاسداران چون نوپا و کم‌تجربه بود و آموزش کاملی نداشت و ارتش چون دارای سازمانی وابسته به غرب بود و ابزار و تانک‌هایشان زمین‌گیر شده بود توان مقابله با صدام را نداشتند و تنها معیاری که جبهه ما را معنا و مفهوم بخشید حضور بسیجی‌ها بود.

عراقی ادامه داد: بسیجی‌ها بدون چشم‌داشت از روستا، شهر، خانه و کاشانه خود دست کشیدند و به صورت داوطلبانه حضور با حضور در صحنه نبرد، جنگ جدیدی را در برابر ارتش صدام رقم زدند.

وی تصریح کرد: این جنگ ناهم‌تراز طریقه و شیوه جنگیدن را در صحنه نبرد عوض کرد و امروز این الگو و شیوه جنگیدن به عمده کشورهای غرب آسیا و بلکه به سراسر جهان سرایت کرده و در مقابل داعش ملعون با شیوه جدید و تهدید نوظهور در منطقه با شیوه بسیجی می‌جنگند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه ما با شیوه بسیجی توانستیم در برابر داعش بجنگیم، افزود: با شیوه کلاسیک و مدرن امکان جنگیدن نبود و امروز این روحیه بسیجی در سوریه بین اهل سنت نیز رسوخ پیدا کرده است.

عراقی افزود: در هر نقطه از دنیا جنگ ناهم‌تراز تنها با روحیه و تفکر بسیجی قابل مدیریت است که بنیانش را امام خمینی(ره) گذاشتند و بسیجیان جمهوری اسلامی صاحب این شیوه هستند.

وی تجمع 20 هزار نفری بسیجیان سیستان و بلوچستان را اقدامی ابتکاری و بی‌سابقه  دانست و اظهار داشت: این تجمع نمادی از قدرت بسیج و وحدت و انسجام قومیت‌ها، قبایل و مذاهب است.

عراقی خطاب به بسیجیان گفت: امروز دنیا بسیج شده تا وحدت و انسجام ما را به هم بزند، اما با این تنوع قومی و مذهبی که ما امروز در یک اجتماع بزرگ در زاهدان داریم، مشت محکمی به دهان یاوه‌گویان و استکبار جهانی زدیم.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه بیان کرد: قدر این وحدت و انسجام و امنیت را بدانید که برکت این امنیت مرهون خون شهدا و هماهنگی بین طوایف است.

وی گفت: بسیج وابسته به هیچ سازمان قوم و طایفه‌ای نیست، بلکه بسیج یک مجموعه در سطح فراملی و تحت فرمان ولایت فقیه و فرماندهی معظم کل قواست.

عراقی تصریح کرد: بسیجی که توانست در سخت‌ترین شرایط  و سخت‌ترین کار یعنی جنگ تحمیلی سربلند و موفق بیرون بیایید، بدون شک در صورت آموزش و سازماندهی مناسب می‌تواند مشکلات را با روحیه جهادی و ابتکار، یکی پس از دیگری حل کند.

ارسال نظرات