یادداشت/

بسیجی با بر خورداری از روحیه‌ اطاعت پذیری از ولایت حمایت از دولت های انقلابی را بر خود واجب می داند

بسیجی با برخورداری از روحیه اطاعت پذیری عالمانه و آگاه اگه از رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) و مقام عظمای ولایت حمایت از دولت های انقلابی را بر خود واجب می داند.
کد خبر: ۸۷۸۲۸۵۷
|
۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج  از بوشهر،حضرت امام خمینی (ره) که همیشه بر نقش مردم و اهمیت حیاتی آن در تأمین سلامت و موفقیت نظام تاکید می کردند، با درایت خاصی در آذرماه 1358، طی فرمایشی ضرورت تشکیل بسیج مستضعفان یا مدرسه عشق را اعلام و فرمودند: (( بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکیل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضا نمودند)). برکات این شجره طیبه و عطر دل انگیز شکوفه های آن، در طی سالهای اولیه انقلاب و جنگ تحمیلی و بعد از آن به سراسر کشور اسلامی ما رسید و فضای میهن را معطر ساخت و انقلاب و جنگ را به نفع اسلام و مسلمانان به پایان رسانید و این همه عزت در پرتو جهان بینی و تدبیر آن پیر فرزانه یعنی امام خمینی (ره) و حضور نیروهای مردمی و پیوند الهی آنان با ولایت فقیه حاصل شد. حضور مردم در جریان نهضت تحریم تنباکو و مبارزه بر ضد استعمار دولت انگلیس به فتوای میرزای شیرازی، و همچنین قیام عده زیادی از مردم قم و ورامین و شهرهای دیگر کشور در سال 42 در زمان پهلوی، و استمرار مبارزه تا سرنگونی حکومت شاهنشاهی در 22 بهمن 57 ماهیت بسیجی داشت. در اندیشه امام روح الله، بسیج نهادی است اجتماعی با ابعاد متعدد. در این نگرش بسیج دیگر صرفاً سازمانی نظامی نسبت که فقط در زمان جنگ و برای دفاع در مقابل دشمن شکل گرفته باشد، بلکه نهادی است وسیع و پاسخگوی نیازهای اساسی و حیاتی جامعه، که با اجزای دیگر نظام هماهنگی و پیوند دارد و انفصال آن جز با انحلال جامعه اسلامی متصور نیست.

امروز تمام قدرتمندان دنیا فهمیده‌اند که این فرهنگ بسیجی از هر سلاح استراتژیک و هسته‌ای در جهان خطرناک تراست و هیچ کاری با آن نمی شود کرد زیرا پیروزی و شکست برایش مساوی است.

بسیجی با برخورداری از روحیه اطاعت پذیری عالمانه وآگاهانه از رهبرکبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) و مقام عظمای ولایت امام خامنه‌ای حمایت از دولت های انقلابی را بر خود واجب می داند.

همانگونه که امام خامنه‌ای در دیدار اخیر خودبا بسیجیان سراسر کشوراعلام داشتند که عده‌ای دنبال رقیب سازی برای بسیج هستند تا بتوانند از این شگرد اهداف سیاسی خود را دنبال کنند. لازم است مسئولین کشوربه ویژه دولت مردان به این نکته مهم توجه جدی داشته باشند وازفتنه های تفرقه افکنانه جلوگیری نمایند.

یکی از اهداف بسیج، تشویق و تربیت نوجوانان و جوانان با فرهنگ بسیجی در مساجد و پایگاههای مقاومت بسیج است که فقدان مکان مناسب برای   فعالیت بعضی از پایگاههای بسیج، کمبود بودجه کافی برای سازماندهی و فقدان نیروی انسانی پاسخگو به صورت تمام وقت در پایگاه های مقاومت یکی از از مشکلات و معضلاتی است که مسولین امرباید دراندیشه آن باشند وپیگیریهای لازم به عمل آورند  .

 

مهدی هنردیده عضو شورای حزب موتلفه اسلامی استان بوشهر

ارسال نظرات
آخرین اخبار