خبرهای داغ:

محرومیت زدایی از چهره خوزستان تا حضور فعال بسیجیان در عرصه های فرهنگی و اقتصاد مقاومتی

بسیجیان خوزستان در یک سال گذشته حضور فعالی در عرصه های فرهنگی، عمرانی و اقتصاد مقاومتی داشتند.
کد خبر: ۸۷۸۲۸۵۲
|
۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳
http://rahyabnews.com/files/fa/news/1395/1/7/51907_901.jpg

به گزارش بسیج، روزهای نخست سال 95 بود که تصاویری از محرومیت یک پیرزن و پیرمرد شادگانی در شبکه های اجتماعی دست به دست می شد و وقتی سراغ گرفتیم، دیدیم چند جوان دهه هفتادی قبل از رسیدن تصاویر محرومیت به شبکه های اجتماعی آستین ها را بالا زده بودند و بی منت دیوارهای مهربانی را می سازند.

چند روز بعد اقتصاد مقاومتی به شکلی خیلی ساده در روستاهای خوزستان معنی شد. صدها جوجه اردک و تعدادی تنور بین روستاییان توزیع شد تا با پرورش طیور و پخت نان کلید اقتصاد خانواده بچرخد، هرچند معاون رئیس جمهور بگوید اقتصاد مقاومتی با این کارها معنی نمی شود، اما شد و دست ها به دهان‌ها رسید.

شاخ و شانه کشیدن دشمنان انقلاب اسلامی که پایانی ندارد، داعشی ها و تکفیری ها هم در حال زبان در آوردن بودند که دهه هفتادی ها و جنگ ندیده ها رزمایش مدافعان حرم را برگزار کردند تا همه بدانند که هرجا میدان خالی است، بسیجیان ایستاده اند حالا چه زمینه اقتصادی و عمرانی باشد چه بحث های فرهنگی و میدان های رزم.

بسیج

گردهمایی 50 هزار نفری بسیجیان

معاون عملیات سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان می‌گوید: گردهمایی بزرگ بسیجیان خوزستان تحت عنوان «مدافعان حرم» روز جمعه پنجم آذرماه در استان خوزستان برگزار می‌شود. این برنامه با حضور 50 هزار نفر از بسیجیان گردان‌های بیت المقدس، امام علی(ع)، امام حسینی(ع)، عاشورا، الزهرا و کوثر برگزار می‌شود.

نعمت الله باقری می‌افزاید: در این گردهمایی بسیجیان از محل حوزه‌های بسیج با پای پیاده عازم مصلی‌ها می‌شوند تا ساعت 10 صبح با حضور در مصلی برنامه برگزار شود و پس از آن با با اقامه نماز جمعه برنامه به پایان می‌رسد.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های جانبی در حاشیه این گردهمایی عنوان کرد: تجلیل از خانواده‌ شهدای مدافع حرم، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای بسیج در حوزه‌های مختلف و برپایی ایستگاه‌های صلواتی از جمله برنامه‌های این برنامه است.

راهیان نور

اعزام 155 هزار خوزستانی به اردوهای فرهنگی در سال 95

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان نیز می‌گوید: در شش ماهه نخست سال 95 حدود 50 هزار نفر را در قالب ردوهای راهیان نور عمومی عازم مناطق عملیاتی کردیم و 30 هزار نفر در قالب اردوهای راهیان نور دانش آموزی به مناطق عملیاتی اعزام شدند.

محمد میسی عنوان می‌کند: تابستان امسال هم 11 هزار و 700 نفر به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شدند و 13 هزار و 400 نفر به اردوهای کشوری اعزام شدند. 22 هزار و 300 نفر به اردوهای استانی، 17 هزار و 200 نفر به اردوهای شهرستانی و به مناسبت سالگرد ارتحال امام هم 6 هزار و 696 نفر به حرم مطهر امام راحل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه 160 نفر در سال 95 برای نخستین بار به عتبات عالیات اعزام شدند، بیان می‌کند: در قالب طرح مهر درخشان هم 840 نفر بالای 40 سال برای نخستین بار به حرم نورانی امام رضا(ع) اعزام شدند.

مسئول سازمان اردویی سپاه خوزستان می‌افزاید: 9 بازسازی واقعه غدیر در 9 شهر خوزستان، 3 هزار و 490 نفر روز به عنوان خادم نیز به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام شدند. پیاده روی حرم رضوی هم‌زمان با شهادت امام حسن(ع) تا 30 صفر آغاز می‌شود که زائران به نیشابور اعزام می‌شوند و تا حرم امام رضا(ع) پیاده‌روی می‌کنند.

وی با اشاره به پیگیری‌ها برای ساخت اردوگاه می‌گوید: ساخت 11 اردوگاه فرهنگی، تربیتی و آموزشی در شهرهای مختلف خوزستان از امسال آغاز می‌شود که تا پایان سال 95 ساخت 3 اردوگاه به پایان می‌رسد.

محمد میسی با اشاره به همایش سراسری خادمین عنوان می‌کند: این برنامه بهمن امسال با حضور مسئولان لشکری و کشوری در اهواز برگزار می‌شود و 3 هزار و 180 نفر از مردم مناطق کم برخوردار خوزستان نیز با هماهنگی معاونت فرهنگی به اردوی مشهد مقدس اعزام می‌شوند و این برنامه از 15 آذر امسال آغاز می‌شود.

فضای مجازی بسیج

توانمند سازی بسیجیان در حوزه فضای مجازی

یکی از موضوعاتی که بسیجیان در سال‌های اخیر به آن ورود کرده‌اند، بحث‌های سایبری است. جانشین مرکز سایبری بسیج خوزستان در این باره می‌گوید: با توجه به اهمیت مساله فضای مجازی در راهبردهای تبیین شده توسط مقام معظم رهبری اقدامات قابل توجهی در این حوزه توسط بسیجیان صورت گرفته است.

محمد عسکری می‌افزاید: مرکز سایبری بسیج مهمترین اولویت های خود را ابتدا توانمندسازی بسیجیان مستعد در فضای مجازی برای مقابله با جنگ نرم دشمن می داند. همچنین آگاهی بخشی به آحاد بسیجیان در خصوص آسیب های فضای مجازی و بهره برداری صحیح در قالب کارگاهها و دوره های آموزشی از جمله اقدامات مرکز سایبری بسیج بوده است.

وی بیان می‌کند: همچنین تبیین بیانات رهبر معظم انقلاب و گفتمان انقلاب اسلامی از جمله وظایف مرکز سایبری بسیج است که در این بخش فعالان رسانه ای در فضای مجازی همکاری قابل توجهی با مرکز سایبری بسیج دارند.

جانشین مرکز سایبری بسیج خوزستان عنوان می‌کند: با توجه به اینکه فضای مجازی بستری برای ارتباط و انتقال گفتمان انقلاب اسلامی به خارج از مرزها می باشد و استان خوزستان ظرفیت های ویژه‌ای در این حوزه دارد مرکز سایبری بسیج توانسته گام های موثری در این حوزه بردارد.

کارهای فرهنگی بسیج

بسیج، انقلابی گری و خدمت گذاری

معاون فرهنگی سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان نیز با بیان اینکه هفته بسیج هرسال با یک شعار محوری گرامی‌داشته می‌شود، می‌گوید: شعار امسال هفته بسیج، «بسیج، انقلابی گری و خدمت گذار» است.

امید ملک‌پور زارع با بیان اینکه 7 برنامه شاخص محوری به مناسبت هفته بسیج در خوزستان برگزار می‌شود، عنوان می‌کند: با توجه به همزمانی هفته بسیج و ایام اربعین برنامه‌ها متناسب با این ایام برگزار می‌شود و به همین دلیل برنامه خطبه خوانی حضرت زینب(س) توسط بسیج زنان برگزار شد.

وی با اشاره به برنامه‌های سپاه حضرت ولیعصر در هفته بسیج بیان می‌کند: برای روزهای دیگر شعارهایی مانند بسیج، پژواک ندای زینب(س)، بسیج، انقلابی گری و ظلم‌ستیزی، بسیج، انقلابی گری و پیشرفت، بسیج، انقلابی گری و کارآفرینی، بسیج انقلابی گری و ایثار، بسیج، انقلابی گری و اقتدار جهانی، بسیج، انقلابی گری و مبارزه با اشرافی گری و فساد انتخاب‌شده است.

معاون فرهنگی سپاه خوزستان می‌افزاید: سخنرانی در مدارس، برگزاری جشنواره‌های علمی در مدارس علمیه و دانشگاه‌ها، حضور نخبگان برای سخنرانی در حوزه‌های علمیه،برگزاری نمایشگاه‌ صنایع تبدیلی، حضور کارگاه‌های کارآفرینی، افتتاح طرح‌های اقتصاد مقاومتی، تجمع بسیجیان در نمازهای جمعه و برگزاری یادواره‌های شهدا ازجمله برنامه‌های سپاه در این هفته است.

اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی

افتتاح 160 پروژه به ارزش 50 میلیارد ریال

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان نیز می‌گوید: 160 پروژه محرومیت زدایی در سطح استان خوزستان به مناسبت هفته بسیج افتتاح شدند که این پروژه‌ها شامل خانه‌های محرومان، احداث مسجد، سرویس بهداشتی، آبرسانی، پل روستایی و ساخت خانه عالم است.

بهرام ممبینی با بیان اینکه ارزش ریالی این پروژه‌ها بیش از 50 میلیارد ریال است، عنوان می‌کند: نمایشگاه‌های ستاد اقتصاد مقاومتی در سطح استان برپا می‌شود تا دستاوردهای کارآفرینان بسیجی در این نمایشگاه عرضه شود.

وی می‌افزاید: واکسیناسیون طیور در روستاها برای حمایت از روستاییان در هفته بسیج توسط 920 اکیپ دو نفره بسیجی انجام می‌شود. همایش تجلیل از طلایه داران اقتصاد مقاومتی از دیگر برنامه‌های بسیج سازندگی به مناسبت هفته بسیج است.


به گزارش رهیاب، حضور بسیجیان در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی، فضای مجازی، جنگ نرم و عمرانی کشور است که در واقع معنی کردن خدمت بی منت بسیجیان به مردم برای رسیدن به توسعه پایدار است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها