خبرگزاری بسیج: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 از اجرای ده ها ویژه برنامه با رویکرد ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی با شعار كتاب ، آگاهي و سبك زندگي خبر داد.
کد خبر: ۸۷۸۲۷۳۵
|
۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۵

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام عبدالحسین مسلمی با اعلام این خبر گفت: هفته کتاب و کتابخوانی با نواخته شدن زنگ نمادین کتاب و کتابخوانی و تجهیز قفسه های کلاسی در 40 مدرسه منتخب آغاز شد.

مسلمی گفت: اولین روز هفته کتاب و کتابخوانی با نام « کتاب و خانواده » و با شعار «خواندن ؛چراغ امید در خانواده» با اجرای طرح «زنگ کتاب» با همکاری آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری در مدارس منتخب برگزار شد.

وی افزود: در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ویژه برنامه های فرهنگی شامل برپایی خیابان «گذر کتاب» با برپائی غرفه های تصویرگری کتاب کودک، غرفه کودک و نوجوان ، کاریکاتور، قصه خوانی، کارگاه روزنامه دیواری، نمایش عروسکی ، بازی و سرگرمی و اجرای نمایش خیابانی باموضوع ارتقاء سطح مطالعه انجام می شود.

مسلمی با بیان اینکه معرفی کتاب های خوب و اشاعه آن در بین تمامی اقشار جامعه از توصیه های مدیریت شهری است؛ برگزاری مراسم تجلیل از خادمین نشر و برترین های محلی، برگزاری محفل انس با کتاب با حضور شعرا، نویسندگان و دوستداران کتاب در سرای محلات را از دیگر برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی عنوان کرد.

وی هدف از اجرای این ویژه برنامه ها را تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه توسعه ‌، ترويج کتاب و اهمیت کتابخوانی ، برجسته سازي جلوه هاي نهضت کتابخوانی در فرهنگ عمومي  ، تقویت اقتصاد نشر با هدف ترویج کتاب و کتابخوانی ، دستیابی به جایگاه حقیقی کتاب و کتابخوانی در فرهنگ و حاکمیت اسلامی ، توسعه مراکز عرضه کتاب ومکانهای مطالعه عمومی ، بالا بردن سرانه مطالعه و تقویت روابط فرهنگی افراد از طریق فرهنگ کتاب و کتابخوانی  عنوان کرد.

 

 

 

ارسال نظرات