خبرگزاری بسیج: آیین آغاز به کار جام باشگاه های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان همزمان با هفته کتاب در دبیرستان حکمت شهرستان ری برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۸۲۷۳۴
|
۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۵

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ «سید محمد موسوی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری در این مراسم گفت: 203 گروه کتابخوان با حضور سه هزار و 250 دانش آموز از شهرستان ری در جام باشگاه های کتابخوانی کشور حضور دارند.

وی افزود: شهرستان ری یکی از 15 شهر کشور است که در طرح ملی جام باشگاه های کتابخوانی مشارکت دارد و برای این امر تاکنون جلسات آموزشی و توجیهی فراوانی با 170 مربی و همچنین مسئولان و نهاد های مربوطه برگزار شده است.

وی گفت: برگزاری جشنواره باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان با هدف ارتقای سطح مطالعه در جامعه و تاکید بر اختصاص جایگاه خرید کتاب در سبد خانوار، کمک به افزایش سرانه مطالعه میان کودکان و نوجوانان، ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، ارتباط بین اهل قلم و کودکان و نوجوانان، افزایش توان بحث و قدرت تحلیل و تفکر انتقادی در کودکان و نوجوانان و گسترش فرهنگ همکاری و مشارکت در انجام کار گروهی برنامه ریزی شده است.

«سید محمد موسوی» با اشاره اینکه شهرستان ری در سال گذشته، نامزد اصلی پایتخت کتاب ایران بود، اظهار داشت: جشنواره باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان امسال به صورت آزمایشی در 15 شهر نامزد پایتخت کتاب ایران برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره یکی از دستاوردهای طرح انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران است و بر اساس این طرح حداقل هر 12تا 15 کودک یا نوجوان یک باشگاه کتاب‌خوانی تشکیل می‌دهند که این باشگاه‌ها می‌تواند در کتابخانه‌ها، مدارس، مراکز کانون، فرهنگ‌سرا، مجتمع‌های مسکونی و ... تشکیل شود.

در ادامه، حسن احمدی و اسماعیل یزدان پور دو تن از نویسندگان کشور در سخنانی بر اهمیت گسترش فرهنگ کتابخوانی تاکید کردند و به بیان ویژگی های این طرح کشوری و انتخاب کتاب خوب از منظر نوجوانان پرداختند.

 

  -

ارسال نظرات