خبرهای داغ:
به گزارش خبرنگار بسیج از زواره، همایش خطبه خوانی حضرت زینب (سلام الله علیها) با هدف تکریم شخصیت حضرت زینب (سلام الله علیها)، الگو قرار دادن و شناساندن شجاعت و فداکاری آن حضرت در روز عاشورا به نسل امروزی، در شهر زواره برگزار شد
کد خبر: ۸۷۸۲۶۳۲
|
۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳

به گزارش خبرنگار بسیج از زواره، همایش خطبه خوانی حضرت زینب (سلام الله علیها) با هدف تکریم شخصیت حضرت زینب (سلام الله علیها)، الگو قرار دادن و شناساندن شجاعت و فداکاری آن حضرت در روز عاشورا به نسل امروزی، در شهر زواره برگزار شد .

در این مراسم برنامه های مختلف فرهنگی، مداحی، خطبه خوانی حضرت زینب (سلام الله علیها) انجام گرفت و به منظور بازخوانی خطبه حضرت زینب (سلام الله علیها) در شام و تبیین نقش ایشان در پایداری قیام کربلا به عنوان الگوی رفتاری زنان در جامعه، نمایش خطبه خوانی حضرت زینب (سلام الله علیها) برگزار شد.

آقای مشتاقی در این مراسم با ایراد سخنرانی، نقش حضرت زینب (سلام الله علیها) در واقعه پس از عاشورا را برای جمع بازگو کردند.

ایشان حضرت زینب (سلام الله علیها) را پیام رسان واقعه عاشورا خواند و گفت : این بانوی بزرگ اسلام پیام عاشورا را برای همیشه زنده نگه داشت و به جامعه بشری منتقل کرد.

وی با اشاره به اینکه حضرت زینب (سلام الله علیها) در مقابل ظلم و ستم بسیار؛ پایدار و استوار بود، تصریح کرد : حضرت زینب (سلام الله علیها) با صبر خود در برابر دشمن در مسیری که امام حسین (علیه السلام) آغاز کرده بود؛ با سخنان کوبنده و آتشین خود در مجلس یزید ، سبب رسوایی مقاصد شوم و پلید اشقیای کربلا شد و جریان کربلا را به یک مکتب اثر گذار در تاریخ تبدیل کرد.

وی افزود : زمانی که اسرا را وارد شام کردند؛ اقتدار و صلابت حضرت زینب (سلام الله علیها) سبب حیرت دشمنان شد و مقاصد و طینت دشمنان را بر همگان آشکار کرد.

وی با تاکید به اینکه تکریم شهدا و خانواده آنان درسی بود که حضرت زینب (سلام الله علیها) به ما آموخت، خاطر نشان کرد: تکریم خانواده شهدا بسیار ارزشمند است و این امر سبب تربیت و ظهور جوانانی می شود که امروز در خارج از مرزهای جغرافیایی جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و با دفاع از اسلام و حرم آل الله با دشمنان تکفیری مبارزه می کنند.

ایشان با بیان اینکه فداکاری و استقامت حضرت زینب (سلام الله علیها) در تبیین پیام عاشورا بر کسی پوشیده نیست، ابراز کرد: حضرت زینب (سلام الله علیها) زینت پدر و مدافع اهداف امام حسین (علیه السلام) بود و با شخصیت مذهبی و سیاسی خود بهترین الگو برای زنان جامعه امروزی است .


ارسال نظرات
پر بیننده ها