وی تصریح کرد: شرایط آموزش کشور باید به گونهای باشد که هر یک از آحاد جامعه که توان و تمایل کار در بازار کار را دارد، حداقل از یک مهارت برخوردار باشد و با استفاده از این مهارت بتواند در بازار کار فرصت اشتغال برای خود ایجاد کنند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه این موضوع در نظام آموزشی کشور مورد غفلت واقع شده و باعث شده جامعه تا در جامعه با یک چالش بزرگ و آن هم بیکاری فارغالتحصیلان دانشگاهی مواجه باشیم.
کریمی با اشاره به اینکه هماکنون نرخ بیکاری فارغالتحصیلان دانشگاهی در ایران چند برابر نرخ بیکاران در سایر کشورهاست، گفت: در بسیاری از کشورهای پیشرفته بر خلاف ایران همه افراد به دانشگاه سوق داده نمیشوند، در ایران عمدتا آموزش عالی تئوری محور و بدون هیچ مهارت و عملی همراه است.
وی افزود: حتی در رشتههای فنی و مهندسی نیز به دلیل ضعف آموزشها یا امکانات مهارتی کسب نمیکنند و نمیتوانند به سرعت در جامعه مشغول کار شوند.
کریمی تصریح کرد: در سالهای گذشته سیاست تقویت نظام آموزشهای فنی و حرفهای مورد تاکید واقع شد و مهارتآموزی مورد توجه جدی قرار گرفت، در همین راستا ارتقای سطح مراکز فنی و حرفهای در آموزش و پرورش به دانشگاه و تاسیس دانشگاههای فنی و حرفهای در دستور کار قرار گرفت و اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفت که امیدواریم به یک شرایط ایدهآل در زمینه مهارت آموزی به جوانان برسیم.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت توجه به رشتههای علوم انسانی تاکید کرد و خاطرنشان کرد: تلاش برای تنوع بخشی به رشتهها، متناسب سازی رشتهها با نیاز جامعه و تلفیق نظام علمی و رسمی همراه با استاد و شاگردی از موضوعاتی است که باید مد نظر قرار گیرد.
کریمی گفت: اراک یک شهر صنعتی است و قطعا نیازمند نیروهای ماهر و متخصص در حوزههای فنی است، باید یک سرمایهگذاری مستمر در شهر صورت گیرد و عقبماندگیهایی که در حوزه آموزشهای فنی وجود دارد، جبران شود.
انتهای پیام/