خبرهای داغ:
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه امام حسین(ع):
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه امام حسین(ع) با بیان اینکه آخرت گرایی باید یکی از شاخصه های اصلی مسئولان باشد، گفت: اگر آخرت گرایی در نباشد نتیجه آن اختلاس های چندمیلیارد تومانی و نجومی بگیران این روزها می‌شود.
کد خبر: ۸۷۸۲۵۸۸
|
۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از تویسرکان، حجت الاسلام نصرت شمس اللهی در همایش «ملازمان انقلاب» که به مناسبت هفته بسیج در تویسرکان برگزار شد، با اشاره به آیات واحادیث، بیان داشت: اینکه باید امانت ها را به اهلش سپرد یک اصل در آموزه های دینی است.

وی با بیان اینکه روز قیامت از تمامی اعمالی که انجام داده ایم سوال و جواب می شویم، اظهار کرد: پست و مقام ها امانتی در دست مسئولان است و از نظر شرعی خیانت در امانت حرام است و باید به این موضوع اهتمام ویژه ای داشته باشند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه امام حسین(ع) افزود: خدامحوری و خداباوری، عدالت طلبی، آخرت گرایی و ولایتمداری از شاخصه های یک مسئول در نظام اسلامی است.

شمس‌اللهی با تأکید بر اینکه آخرت گرایی یکی از شاخصه های اصلی مسئولان باید باشد، تصریح کرد: اگر آخرت گرایی در بین مدیران نباشد و قیامت را در نظر نگیرند، می شود اختلاس های چندمیلیارد تومانی و نجومی بگیران این روزها که گویا روز حساب را فراموش کرده اند.

وی همچنین با اشاره به نامه 53 نهج البلاغه که امام علی(ع) برای مالک نوشتند، گفت: این نامه در حقیقت یک اساسنامه مدیریتی برای تمام مدیران در تمامی دوران ها است که عمده آن توصیه های اخلاقی برای مدیران است و هر مسئول در نظام اسلامی باید این اساسنامه را هر لحظه پیش روی خود داشته باشد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه امام حسین(ع) افزود: در این نامه تأکید شده است که مسئول باید بر هوای نفسانی خود مسلط باشد و خشم و غصبها، تشویق ها، امضاء ها و تمام رفتار و کردارش چه فردی و چه اجتماعی برای رضای خدا باشد.

شمس اللهی عنوان کرد: یک مسئول نمونه از ارشد کشوری گرفته تا کارمندان در شهرها باید از فعل حرام همچون اسراف در خرید تجهیزات ادارات پرهیز کند و به طور کامل مراقب بیت المال باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات