فرمانده بسیج کارگری استان کرمان مطرح کرد :
فرمانده بسیج کارگری استان کرمان گفت :تفکر بسیجی امام و عمل مردمی یعنی دموکراسی واقعی اسلامی که تفکر مردمی بودن در تمام اقشار آن در حال رشد و نمو است نه دموکراسی که مد نظر غربی هاست
کد خبر: ۸۷۸۲۵۷۹
|
۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  جلسه شورای عالی قشر بسیج کارگری استان کرمان در محل اتاق فکر اداره کل  تعاون کا ر و رفاه اجتماعی ساعتی پیش برگزار شد.

در این جلسه  رضا پور اسماعیلی مدیر کل تعاون کا رورفاه اجتماعی ، حسین باقری فرمانده بسیج کارگری و نیک طبع مدیر صنایع حدید کاران جهاد نصر کرمان و تعدادی از اعضا حضور بهم رساندند .

حسین باقری در ابتدای این جلسه ضمن خیر مقدم به حضار و تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج گفت : امام خمینی رحمه الله علیه رمودن : اگر در کشوری ندای بسیج طنین انداز شد آن کشور ا زچشم طمع دشمنان وجهان خواران محفوظ خواهد ماند

وی ادامه داد : قبل از فرمان تشکیل بسیج مستضعفان عده ای از انجمن حجتیه نزد امام خمینی رحمه الله علیه رفتند واز وی اجازه خواستند تا با تشکیل یک ارگان با تعدادی از جوانان انقلابی وظیفه حفاظت و حراست از انقلاب را بر عهده بگرند لذا امام با این درخواست مخالفت کردند و گفتند :حفاظت از انقلاب باید بر عهده نهادی باشد که تکیه اش بر حمایت مردمی باشد لذا بسیج از همان زمان درتفکر امام رحمه الله علیه وجود داشت .

وی ادامه داد : تفکر بسیجی انگونه نبوده است که تنها در 5 آذر برای امام ایجاد شده باشد بلکه از قبل از انقلاب ، بسیج و تفکر بسیجی در عمق نگاه استراتژیکیشان برای جامعه ایرانی وجود داشته است اما در آذر 58 رسما به دست مبارک وی فرمان تشکیلش صادر شد لذا این جمله حضرت امام که بسیج یک تفکر و فرهنگ است جهانی شده است زیرا بسیجی بودن به پرونده و کارت بسیج خلاصه نمی شود .

باقری افزود : بسیج حزب و گروه و تشکل سازمان یافته نیست بلکه بسیج تفکری مردمی است  برای مردم ودیدگاهی فرا سازمانی دارد وغلبه نگاه  فرهنگی فکری است لذا بعضی ها که اعلام می کنند بسیج منوط به زمان جنگ بوده است  غلط است زیرا بسیج عمق نگاه فکری امام خمینی است که به توان مردم و اعتقاد آنان  بستگی دارد .

وی افزود :تفکر بسیجی امام و عمل مردمی یعنی دموکراسی واقعی اسلامی که تفکر مردمی بودن در تمام اقشار آن در حال رشد و نمو است نه دموکراسی که غربی ها از ان دم میزنند و به ان هیچ گونه عملی نمی کنند و مردم نقشی در ان ندارند، لذا امام خامنه ای هم در تکمیل اشاعه تفکر بسیجی امام خمینی می فرمایند بسیج مزرعه ای بی حصار است هر کس با هر گرایش وبه هر حزبی که علاقه دارد در بسیج حضور پیدا کند تا این نسیم به وی بوزد.

حسین باقری خاطر نشان کرد : بسیجی که با تفکر و فرمان امام شکل گرفت نهالی بود که اکنون به درختی تناور تبدیل شده است که ریشه های آن از ایران بیرون رفته است و در دیگر کشور ها سر برآورده است و جوانه ای کوچک از دل خاک سربرآورده است که نمود بارز آن در کشور های حاشیه ای است از بسیج مردمی عراق گرفته تا بسیج مردم در یمن و سوریه که پیشرفت قابل ملاحظه ای هم داشته اند .

اکنون تفکر بسیج یک ارتش قوی در کل جهان را تشکیل داده است و با تمام قوا در حال پاکسازی جهان از استعمار و امپریالیسم است .

رضا  اسماعیلی  پور مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در ادامه نیز  گفت : هفته بسیج را هم گرامی می داریم و هم باید به ملت شریف ایران این روز ها را تبریک بگوییم زیرا اثرات بسیج در ایران نه تنها ملموس است بلکه در پاره ای از موارد اهرم حرکت است لذا ما هم باید تلاش کنیم تا اسم مان را در زمره بسیجیان به ثبت برسانیم .

و ی با اشاره به منویات حضرت امام خمینی که کاش من هم یک بسیجی بودم  و همیشه به حال بسیجیان غبطه می خوردند افزود  : بسیج در یک دوره هشت ساله در زمان جنگ تحمیلی بسیار موفق عملکرد و اسم خود را جهانی ساخته است و بسیج تفکری شده  که جهانیان به دنبال الگو گرفتن از آن هستند .

وی ادامه داد : امروز اسم بسیج لرزه بر اندام دشمنان ما می اندازد هر جا اسم بسیج هست خوش فکری و خوش نامی از آن تلا لو میابد زیرا بسیج هم فیزیکی و هم فرهنگی بسیار خوب نقش آفرینی کرده است ، دفاع از خاک ایران در زمان هشت سال دفاع مقدس که با یورش دشمنان به مرزها آغاز شده بود تنها با  تفکربسیجی و عملیات های مردمی بسیج از تصرف نجات یافته است لذا بسیجیان نشان دادند که حاضر به دادن زره ای از خاک خود را به دشمن نخواهند بود .

پور اسماعیلی اذعان کرد : امروز رویکرد دشمن از جنگ رزمی به عرصه های دیگری تغییر کرده است و از کانال اقتصادی قصد ورود دارد و رهبر معظم انقلاب با تعیین نام های متفاوت اقتصادی با هوشمندی این مسیر دشمن را شناسایی کردند لذا دشمن قصد دارد وارد شده و ضربات جبران ناپذیری را وارد کندکه تفکر بسیجی این اجازه را به آنان نخواهد داد  .

وی ادامه داد : با وضعیت فعلی و برنامه های دشمن در عرصه اقتصادی نقش کار فرمایان ، کارگران ، مدیران و تمام کسانی که در این عرصه تلاش می کنند بسیار پر رنگ و نقش قشر کارگر از آنان درخشان تر است و در واقع این قشر در خط مقدم این مبارزه هستند لذا باید همه تلاش کنیم تا در این مبارزه ای که پیش روی ماست رو سفید بوده تا بتوان جوابگوی خون شهیدان بود .

وی در پایان خاطر نشان کرد : در حوزه فرهنگ کار فعالیت های جدیدی شکل گرفته است که خانه های فرهنگ یکی از این تشکل هاست که در کارگاه ها ی تولیدی در حال شکل گرفتن است که شبیه به پایگاه های بسیج فعلی است اما با تعدادی فعالیت اضافه تر ، لذا نظر بنده این است که این دو باهم تلفیق شوند و یک کار خوب را انجام دهند بی شک اثر گذار تر خواهند بود زیرا پایگاه های بسیج در ادارت و کارگاه های تولیدی توانسته اند موفقیت هایی بسیاری را به دستت آوردند لذا نباید با تشکیل یک واحد جدید یک کارموازی با بسیج آغاز شودلذا از موازی کاری باید دوری شود  .

انتهای پیام /

ارسال نظرات