در مدیریت بسیجی؛

دو رکن توکل به خداوند و توسل به اهلبیت (علیهم السلام) وجود دارد

امام جمعه بروجن گفت: در مدیریت بسیجی دو رکن توکل به خداوند و توسل به اهلبیت (علیهم السلام) وجود دارد.
کد خبر: ۸۷۸۲۵۵۵
|
۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛حجت الا سلام دکتر رضا سعادت فر در جمع پایوران سپاه ناحیه بروجن با گرامیداشت هفته بسیج افزود:در فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با بسیجیان نکات بسیار مهمی وجود دارد،از جمله اینکه بسیج را یکی از الهامات الهی دانستند یعنی تشکیل بسیج به تنهایی فکر حضرت امام خمینی (ره) نبود و یکی از الهامات خداوند به حضرت امام خمینی (ره)بوده است.

امام جمعه بروجن به بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهار داشت:جذب حداکثری، که به غیر از افراد ضد انقلاب که نمی شود جذب بسیج شود و حتی افراد بی تفاوت به انقلاب را می توان جذب کرد و هنر ما این است که که این افراد را جذب و همراه کرد.

وی ادامه داد :بخش دیگری از فرمایشات مقام معظم رهبری این است که مسئولین از ظرفیت سپاه و بسیج در عرصه های مختلف مانند اقتصاد مقاومتی استفاده نمی کند.

امام جمعه بروجن در این مورد که چکار باید کرد که به منویات رهبری معظم انقلاب جامه عمل بپوشانیم گفت : در جنگ ابتدا باید دور خود و نیروهای خود خاکریز ایجاد کنیم و سپس به فکر پیشروی باشیم همان گونه که خداوند در قرآن فرمود اول خود و بعد خانواده خود را از آتش جهنم محافظت کنید .

حجت الا سلام دکتر سعادت فر ادامه داد:باید در مسیر مجاهدت با نفس و حفظ ارزش ها قدم برداریم و تا زمانی که این ها محقق نشوند نمی توانیم در جامعه تاثیر گذار باشیم.

وی افزد:انسان تازمانی که نتواند خود و خانواده اش را بسازد نمی تواند دیگران را بسازد و یکی از کارهای دشمنان این است که رو ی خانواده نیروهای ارزشی و هرکه به انقلاب نزدیک تر است سرمایه گذاری کند.

این مقام مسئول گفت: در مدیریت بسیجی به جای نشستن و فرمان دادن خود فرمانده در میدان حاضر می شود و کار انجام می دهد و مشکلات را برطرف می کند.

وی افزود:در مدیریت بسیجی دو رکن توکل به خداوند و توسل به اهلبیت (علیهم السلام) وجود دارد که در مدیریت مدرن امروزه چیزی به نام توکل وجود ندارد، ولی در دوران دفاع مقدس این دو رکن واقعا عملی بود.

امام جمعه بروجن گفت: تفاوت میان نیروهای متدین با نیروهای زاویه دار با دین افق دید آن هاست،انسان های متدین بالاترین افق دید را دارند و دنیا را مقدمه و پیشتاز دنیای ابدی می دانند،سختی و مشکلات زندگی باعث نمی شود دور خداوند را خط بکشد.

و ی ادامه داد:کسانی که افق دید پایین دارند کل زندگی را در همین 60 یا70سال عمر می بینند و هدف انقلاب اسلامی ایران زمینه سازی برای انقلابی است که کل جهان را باید متحول کند و کسانی که انقلاب را فقط در پیشرفت اقتصادی می دانند با انقلاب زاویه پیدا می کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار