یک مسئول در تامین اجتماعی کشور:

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند بسیج همگانی است

مشاور معاون فرهنگی و اجتماعی تامین اجتماعی کشور گفت: تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی نیازمند بسیج همگانی برای افزایش تولید در کشور است
کد خبر: ۸۷۸۲۵۰۴
|
۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سیستان وبلوچستان دکتر محمدرضا قرایی در کارگاه گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی در دانشگاه ولایت ایرانشهر، فرمان 24 ماده ای مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی را کلید حل مشکلات و موانع اقتصادی کشور عنوان کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران مملو از ظرفیت ها و پتانسیل ها در بخش های مختلف است که با تکیه بر توانمندیهای داخلی می توان به خودکفایی رسید.
وی گفت: مردم سیستان وبلوچستان با داشتن معادن غنی و بکر روی طلا نشسته اند اما متاسفانه از این ظرفیت ها استفاده نمی شود.
مشاور معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی کشور بومی سازی اقتصاد و علم را مقدمه ای برای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: تامین اجتماعی زیر ساخت اقتصاد مقاومتی را در جامعه آماده می کند و ریسک را در فضای زندگی به حداقل می رساند.
مدیرکل تامین اجتماعی سیستان وبلوچستان نیز با بیان اینکه 25 در صد جمعیت استان زیرپوشش این سازمان هستند، گفت: در سیستان و بلوچستان کمتر ازنیم درصد کارگاههای صنعتی وجود دارد که خود این مساله، مشکلاتی بوجود آورده است.
غلامحسین خسروی جوان افزود: ایرانشهر از جمله مناطقی در سیستان و بلوچستان است که در بخش کشاورزی ظرفیت بالایی دارد اما نبود زیرساخت ها و صنایع تبدیلی موجب شده محصولات استان بنام مناطق دیگر عرضه شود

ارسال نظرات