مسئول بسیج سازندگی ناحیۀ مقاومت بسیج سپاه بردسکن خبر داد
مسئول بسیج سازندگی ناحیۀ مقاومت بسیج سپاه بردسکن گفت: مبلغ 650 میلیون تومان تسهیلات اشتغال زایی در راستای اقتصاد مقاومتی اختصاص داده شده که تاکنون 90 درصد تسهیلات جذب شده است؛ پیگیر هستیم که تسهیلات دام سبک هم به شهرستان بردسکن تعلق بگیرد.
کد خبر: ۸۷۸۲۳۱۶
|
۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹
 سرهنگ دوم پاسدارمحمد جواد محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی ضمن گرامیداشت هفتۀ بسیج اظهار داشت: فعالیتهای بسیچ سازندگی سپاه حول محور اشتغال زایی است که تسهیلات مربوطه در راستای طرحهای اقتصاد مقاومتی به متقاضیان اعطا می شود.

وی بیان داشت: در سال جاری جهت اشتغال زایی بسیجیان ۶۵۰ میلیون تومان تخصیص داشتیم که تا کنون بیش از ۶۰۰ میلیون تومان معرفی به بانکهای مربوطه داشتیم و پیش بینی می شود که با توجه به نیاز متقاضیان درخواست تسهیلات بیشتری از استان داشته باشیم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه بردسکن گفت: ۹۰ درصد تسهیلات در جهت طرحهای اقتصاد مقاومتی از جمله پرورش شتر مرغ، ماهی، بوقلمون، مرغ خانگی و پرورش شتر و دام سنگین و هم گیاهان گلخانه ای هزینه شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد باقی مانده در صنایع تبدیلی و دستی از جمله قالی بافی، تابلوفرش و سایر هزینه شده است ابراز داشت: سال گذشته بیش از ۸۰۰ میلیون تومان جذب تسهیلات با سود ۱۵ درصد داشتیم و امسال با سود ۱۶ درصد است که مسلما در مراجعۀ متقاضیان تأثیرگذار است.

محمدی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط منطقه ای و بازار خرید بسیجیان متقاضی که تاکنون در پرورش شتر هزینه کردند بسیار موفق بودند و به گفتۀ خودشان به محض اینکه بچه شترها را بزرگ می کنند خریدار پیش خرید می کند.

وی ادامه داد: اما در زمینۀ پرورش شتر مرغ با توجه به اینکه بازار خرید مناسبی نداشتند رضایت لازم هم حاصل نشده است به همین جهت با شرکت نگار نصر هم هماهنگی لازم انجام شده تا پشتیبانی بیشتری از بسیجیان داشته باشند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه بردسکن در رابطه با آموزش متقاضیان تسهیلات ابراز داشت: قبل از اینکه وام به دست متقاضی برسد یکی از شروط لازم و مورد تأکید ما آموزش قبل از اشتغال است که در همین راستا تفاهم نامه ایی با ادارۀ فنی و حرفه ای و جهاد کشاورزی شهرستان داریم که آموزشهای لارم را برگزار کنند.

وی تأکید کرد: متقاضیان وام اشتغال زایی باید حتما آموزشهای لازم را ببینند و گواهی مهارت داشته باشند که امسال کلاسهای آموزشی با استقبال بسیار خوب بسیجیان در برج چهار و پنج برگزار شد.

محمدی گفت: بسیجیانی که مهارت و تجربۀ لازم را داشتند تا کنون بسیار موفق عمل کردند و به عنوان مثال اگر تا پارسال یک سالن پرورش قارچ داشتند امسال یک سالن را به دوسالن توسعه دادند.

وی در پاسخ به نیاز متقاضیان در تسهیلات دام سبک عنوان کرد: متأسفانه تسهیلات دام سبک برداشته شده و از طرفی پناسیل منطقۀ بردسکن برای دام سنگین مناسب نیست و ما این مهم را به استان گزارش دادیم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه بردسکن بیان داشت: مناطق کوهپایه ایی شهرستان برای پرورش دام سبک مخصوصا «بز شیری سانن» بسیار مناسب است و تا کنون متقاضیان زیادی داشتیم و امید داریم با همکاری استان بتوانیم پاسخگوی عزیزان باشیم.

وی در رابطه با اردوهای جهادی بسیج سازندگی اذعان کرد: ما اردوهای جهادی یک، سه، هفت و ۱۰ روزه داریم که اردوهای یک و هفت  روزۀ ما مربوط به بسیج محلات است؛ سه روزه مربوط به بسیج مهندسین کشاورزی و اردوهای ده روزه که مربوط به بسیج دانش آموزی است.

محمدی تصریح کرد: تا کنون اردوهای سه روزه و ۱۰ روزه را صد در صد و اردوهای یک و هفت روزه را ۸۰ درصد برگزار کردیم و ۲۰ درصد باقی مانده در دی ماه برگزار می شود.

وی بیان داشت: در سال گذشته با همکاری قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه خراسان رضوی در زمینۀ ساخت غسال خانه، خانۀ عالم و حمام های عشایری در مناطق محروم بردسکن هزینه کردیم و امسال هم صد میلیون تومان جهت تکمیل حوزۀ علمیۀ امام جعفر صادق(ع) شهرستان هزینه شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه بردسکن ابراز کرد: به مناسبت گرامیداشت هفتۀ بسیج، افتتاح خانۀ عالم روستای هدک و مؤسسۀ علمی فرهنگی روستای سربرج از جمله طرحهای محرومیت زدایی ماست که از قبل هزینه شده است.

وی عنوان کرد: بسیج مهندسین کشاورزی ما در اردوهای سه روزه بیشتر از لحاظ علمی و آموزش آبیاری، سم پاشی و کودهی در روستاهای مورد هدف فعالیت کردند که تا کنون در بیش از ۱۲ روستا طرح همگام با کشاورز را انجام دادیم.

محمدی ابراز داشت: در روستاهای آبنو، علی آباد و کشمر که محصول عمده شان انار است آموزشهای لازم به کشاورزان داده شده و در روستاهای نصرآباد، عظیم آیاد، رکن آباد در رابطه با پسته و ضمن اینکه با توجه به بحران آب در بحث آبیاری قطره ایی هم سعی بر فرهنگ سازی شده است.

وی با اشاره به  اعزام اکیپ خدمات درمانی به روستای محروم شمس آباد در هفتۀ دفاع مقدس تصریح کرد: این طرح در طی هفتۀ بسیج در روستاهای محروم و عشایری کلاته برق و رسن بردسکن با حضور پزشک عمومی، بهورز همراه با ارائۀ خدمات رایگان برگزار می شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه بردسکن افزود: مهمترین برنامۀ ما در هفتۀ بسیج اجرای طرح ملی واکسیناسیون نیوکاسل طیور است که همزمان با سراسر کشور در همین هفته اجرا می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها