خبرهای داغ:
امام جمعه بندر‌ماهشهر گفت: بیکاری رو به افزایش جامعه، نشانه ضعف و بی‌تدبیری مدیران است و باید از این موضوع نزد مردم شرمسار شوند
کد خبر: ۸۷۸۲۲۴۲
|
۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰

حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی به نقل ازخبرگزاری بسیج در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس در ماهشهر بیکاری را یک معضل جهانی دانست و اظهار کرد: با توجه به وجود منابع غنی و بی‌نظیر در کشورمان، بیکاری موجود نشانه ضعف و بی‌تدبیری مدیران است.

وی افزود: بنابراین با وجود ظرفیت‌های با‌ارزش اقتصادی، طبیعی و انسانی در کشور، بیکاری موجود در جامعه شایسته و قابل پذیرش نیست.

امام جمعه بندر‌ماهشهر در ادامه به طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: با وجود تأکید بسیار مقام معظم رهبری به اجرای این طرح و رفع بیکاری، همچنان آمار بیکاری رو به افزایش است و اجرای کامل این طرح ۲۰ سال به تأخیر افتاده است.

غبیشاوی اضافه کرد: همین طرح و طرح‌های دیگری در شیلات و سایر ظرفیت‌های استان خوزستان می‌تواند بخش زیادی از معضل بیکاری را رفع کند.

خطیب جمعه بندر‌ماهشهر در ادامه ضعف مدیران در برنامه‌ریزی مناسب را بیماری مزمن دانست و گفت: یکی دیگر از معضلات اقتصادی ما در کشور و استان خوزستان به عنوان قطب صنعت، خام‌فروشی در صنعت پتروشیمی است.

وی عنوان کرد: نباید اجازه بدهیم اتفاقی که در خام‌‌فروشی نفت رخ داد در صنعت پتروشیمی تکرار شود، چرا که با توسعه صنایع پایین‌دستی و میان‌دستی و ایجاد ارزش‌افزوده قطعا دیگر بیکاری در جامعه نخواهیم داشت، لذا از دولتمردان درخواست می‌شود در این زمینه به طور جدی چاره‌اندیشی کنند.

غبیشاوی در بخش دیگری از صحبت‌های خود فعالیت‌‌های دولت در رفع بیکاری جامعه را رضایت‌بخش ندانست و گفت: با وجود زحمات صورت گرفته در رفع بیکاری و اشتغال‌زایی از سوی دولت، اما اقدامات کافی نبوده و مردم از معضل بیکاری در جامعه رنج می‌برند.

امام جمعه بندر‌ماهشهر اضافه کرد: از دولت یازدهم که از همان ابتدا شعار تدبیر و امید را داشته انتظار می‌رفت، رفع بیکاری را یکی از اولویت‌های اصلی خود قرار داده و در این زمینه به طور اساسی چاره‌اندیشی کند.

خطیب جمعه بندر‌ماهشهر ادامه داد: البته نباید این موضوع را نادیده گرفت که در این زمینه تحریم‌ها بی‌تأثیر نبوده و علاوه بر آن در حال حاضر نیز ما درگیر جنگ منطقه‌ای هستیم.

وی ادامه داد: در این زمینه یا توجه به بیانات مقام معظم رهبری و طرح‌های ارائه شده از سوی ایشان راه‌کارهایی وجود دارد، ان‌شاءالله که بتوانیم سوء تدبیر را به حسن تدبیر تبدیل کنیم.

غبیشاوی در ادامه اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم به مرحله‌ای برسیم که دولت‌مردان ادامه‌دهنده سیاست‌های یکدیگر باشند و طرح‌ها و برنامه‌های مهم کشور نیمه‌تمام نماند و چشم‌اندازی که مقام معظم رهبری طرح‌ریزی کرده محقق شود.

امام جمعه بندر‌ماهشهر اضافه کرد: البته باید برای نتیجه‌بخش بودن تلاش‌ها، دولت و مجلس هر دو با تعامل با یکدیگر مشکلات کشور را رفع کنند.

خطیب جمعه بندر‌ماهشهر در پایان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: ما همواره باید تلاش کنیم با تکیه بر داشته‌های داخلی خود راه ترقی و پیشرفت را طی کنیم و موفقیت خود را وابسته به سیاست‌های غرب و شرق ندانیم.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها