بمناسبت هفته بسیج سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام بیانیه ای به شرح ذیل صادر کرده است:
کد خبر: ۸۷۸۲۲۱۶
|
۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۸

«من المؤمنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلاً»
به گزارش خبرگزاری بسیج؛ برخی از آن مؤمنان، مردانی هستند که به عهد و پیمانی که با خدا بستند صادقانه وفا کردند، پس برخی پیمان خود را به آخر بردند (تا به راه خدا شهید شدند) و برخی به انتظار (فیض شهادت) هستند و هیچ تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود راه ندادند.(سوره احزاب، آیه 23)

5 آذر 1358 سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان حضرت امام(ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی، یکی از آن فرازهای ماندگار انقلاب است که با تدبیر حکیمانه و دوراندیشانه ی الهی ایشان، نهال آن غَرس شد. شجره طیبه ای که اصل آن ثابت و ریشه در عاشورای 61 (ه. ق) و پیام جهاد و شهادت حضرت حسین بن علی(ع) دارد که امسال آغاز آن مصادف با اربعین حسینی بوده و بسیج پژواک ندای حضرت زینب (س) است. امروز پس از 4 دهه از غَرس این نهال خدایی ، به برکت نفس قدسی امام راحل و هدایت های هوشمندانه مقام معظم رهبری، جوانه های این شجره تنومند انقلاب در تمامی عرصه ها به بار نشسته است. تفکر بسیجی الهام گرفته از تفکرناب علوی و حسینی و چکیده آن، یعنی ولایت فقیه است و این ویژگی بسیج که در ذات آن نهادینه شده، پشتیبان ولایت و نظام اسلامی است که برای دوستان امید و برای دشمنان یاس و ناامیدی را به همراه می آورد. توفیقات بسیج و خدمات فوق العاده بسیجیان ناشی از دو عنصر درونی و بیرونی «ایمان، ایثار، بصیرت، استقامت و تقوای الهی» و «پیروی و اطاعت محض از فرامین و تدابیر امام و ولی زمان خود در طول دوران» بوده است .

مدل بسیج، این ارتش ده ها میلیونی که توسط امام (ره) راحل پایه ریزی گردید، بحمدا.. با تدبیر امام خامنه ای (مدظله العالی) امروز توانسته است خواب همه زورگویان عالم را بهم زند و توطئه های خارجی و داخلی آنان را نقش بر آب نماید. اراده خالصانه بسیج انقلابی و خدمتگزار در پویایی ، اقتصاد، سازندگی ، عمران و آبادانی، فرهنگ و سیاست چنان است که امروزه نه تنها در داخل، بلکه در خارج از مرزهای کشور اسلامی مورد مقبولیت واقع شده و بهترین الگوی اثر بخشی را ارائه می­دهد. ما جامعه بسیج مهندسین عمران و معماری سپاه امیر المومنین (ع) استان ایلام به همراه سایر متخصصین متعهد، فرارسیدن هفته بسیج را به همه بسیجیان خصوصاً خانواده شهدای والامقامی که در لباس مقدس بسیج، لبیک حق را با شربت شهادت بر زبان جاری ساختند، تبریک عرض نموده و ضمن تاکید بر لزوم فراهم سازی بسترهای لازم و مناسب برای نقش پذیری‌ها و نقش‌آفرینی‌های بیشتر این سرمایه بزرگ ملی در عرصه‌های راهبردی کشور از جمله در عرصه اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل، از همه مسئولان و دلسوزان نظام خواستاریم برای اعتلا و شکوفایی هرچه بیشتر بسیج، تمام تلاش و کوشش خود را معطوف به این امر نمایند. چرا که بسیج به پشتوانه تجارب ارزشمند و سرنوشت‌ساز خود در عرصه‌های مختلف و نیز اتصال به اقیانوس بیکران ملت ایران با تبعیت از فرامین و رهنمودهای مقام عظمای ولایت و رهبری حضرت امام خامنه‌ای عزیز(مدظله العالی) همچنان هوشمندانه در صحنه‌های مقابله با تهدیدات متنوع دشمن و مجاهدت در راه پیشرفت‌، سربلندی و ترویج فرهنگ و تفکر بسیجی در بین آزادی خواهان و مستضعفان جهان در زمینه‌های مختلف مهیا و‌آماده است.


ارسال نظرات
آخرین اخبار