خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت برق استان آذربایجان غربی:

ایران در مصرف انرژی بسیار بالاتر از میانگین‌های جهانی قرار دارد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان آذربایجان غربی گفت: کشور ما از نظر مصرف انرژی بسیار بالاتر از میانگین‌های جهانی قرار دارد و این تلاش تمام مسئولان را برای فرهنگ‌سازی در زمینه کاهش مصرف طلب می‌کند.
کد خبر: ۸۷۸۲۱۴۶
|
۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، اکبر حسن بگلو در مراسم اجرای تفاهم‌نامه همکاری شرکت توزیع نیروی برق استان آذربایجان غربی با اداره کل آموزش وپرورش استان اظهار داشت: صنعت برق از صنایع زیربنایی است و گردش چرخ های اقتصادی و نیز تأمین رفاه اجتماعی به استمرار آن وابسته بوده و هرگونه اختلال در تأمین برق مطمئن و کافی، مشکلاتی را در عملکرد صنایع موجود و گسترش آنها به وجود می‌آورد.

حسن‌بگلو افزود: هدف از مدیریت مصرف برق، تعدیل مصرف برق به‌ گونه‌ای است که نه‌ تنها میزان تولید و یا کیفیت کار و محصول کاهش نیابد، بلکه همراه با افزایش این عوامل، مشترک نیز بابت برق مصرفی هزینه کمتری بپردازد.

وی افزود: بنابراین مدیریت مصرف برق، مجموعه اقداماتی است که در راستای بهبود بهره‌وری در واحدهای اداری و صنعتی و به‌منظور ارتقای سطح کارایی و در نهایت بهبود اقتصاد ملی انجام می‌پذیرد.

جسن بگلو با اشاره به بند هشت اقتصاد مقاومتی و فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد اصلاح الگوی مصرف خاطرنشان کرد: با توجه به مصرف بسیار و ناپایداری در تأمین انرژی و همچنین ظرفیت‌های محدود نیازمند رعایت صحیح الگوی مصرف و رو آوردن به انرژی‌های نو هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان آذربایجان غربی تصریح کرد: باید توجه داشت که مدیریت مصرف برق با رهنمودهای فرهنگی و ایجاد تغییرات بسیار ساده در عادات و رفتار مصرف‌کنندگان قابل اجراست.

حسن‌بگلو اظهار داشت: ‌در هر نهادی باید مسئولی برای مدیریت مصرف انرژی معرفی شود تا به‌صورت مستمر فعالیت‌های اصلاحی را رصد و نظارت کند و برای تشویق کارمندان بخشی از هزینه صرفه‌جویی شده از محل کاهش هزینه‌ها را بین کارکنان توزیع کرد.

وی گفت: کشور ما از نظر مصرف انرژی بسیار بالاتر از میانگین‌های جهانی قرار دارد و این تلاش تمام مسئولان را برای فرهنگ‌سازی در زمینه کاهش مصرف طلب می‌کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار