خبرهای داغ:

مراسم شبی با شهداء در اربعین حسینی در مهاباد

مراسم اربعین و عزاداری حضرت اباعبدالله حسین(ع) و مراسم شبی با شهدا با حضور پرشور عاشقان اهل بیت(ع)، سوگواران حسینی و مسئولان شهرستان، شنبه شب در مهاباد برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۸۲۱۳۳
|
۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، فرمانده قرارگاه امام سجاد(ع) و فرمانده سپاه شهرستان مهاباد در این مراسم گفت: در اربعین امام حسین(ع) عزاداری میلیونی تنها در کربلا نیست بلکه در تمام شهرهای مسلمانان شیعه و سنی در کنار هم دل به حسین سپرده اند و عزادار نوه پیامبر هستند.

سردار دلاور رنجبرزاده اظهار کرد: بالای 20 میلیون مسلمان در کربلا برای عزاداری سرور و سالار شهیدان گرد آمدند و بزرگترین اجتماع مسلمانان را به وجود آوردند و همگی به یک چیز اعتقاد دارند و آن زنده بودن راه و هدف امام حسین(ع) است.

وی افزود: عاشقان جبهه مقاومت و عاشقان امام حسین(ع) خود را به کربلای معلی رساندند و این وحدت و انسجام نشات گرفته از انقلاب اسلامی و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

سردار رنجبرزاده اظهار کرد: امام حسین(ع) و یاران باوفایش در مقابل کفار و باطل ایستادند تا اسلام ناب محمدی را زنده نگه داشتند.

وی همچنین با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران نیز انقلاب عاشورایی است و از قیام کربلا نشات گرفته است، گفت: حقانیت انقلاب اسلامی پس از 38 سال به دنیا ثابت شد که نظام جمهوری اسلامی از مظلومان دفاع می کند و این فرهنگ با تکیه به فرهنگ حسینی در قرن بیستم توسط امام راحل احیا شد و تا کنون در قرن 21 نه تنها در ایران در کشورهای دیگر جهان هم ادامه دارد.

فرمانده سپاه مهاباد همچنین تاکید کرد: اکنون دنیا می داند جوانان ایرانی پشتیبان کسانی هستند که در مقابل استکبار می ایستند و به عنوان مدافعان حرم در راه اهل بیت(ع) به شهادت می رسند، شهادت سرافرازانه خبرنگار صدا و سیما که ندای مظلومیت مردم سوریه را فریاد می زد نمونه ای از این ایستادگی و حفاظت از اسلام در مقابل استکبار است.

سردار رنجبرزاده با بیان اینکه شهدا موجب وحدت و انسجام مسلمانان و حفظ اسلام می شوند، گفت: تکفیری ها و داعشی ها را به عراق و سوریه آوردند تا وحدت مسلمانان را برهم زده و اسلام و محبان اهل بیت(ع) را از بین ببرند.

وی با بیان اینکه به شهدایمان به خاطر ایستادگی در مقابل استکبار و دشمنان اسلام افتخار می کنیم، اظهار کرد: شهدا جانشان را فدا کردند، این پیشرفت علمی، صنعتی و اقتصادی کشور مدیون همین جانفشانی ها و خون پاک شهدا است.

وی همچنین با تاکید و تشریح اهمیت اطاعت از ولی فقیه و تدابیر رهبر معظم انقلاب، بیان کرد: توطئه هایی که در اتاق فکرها بر علیه انقلاب طراحی می شود با فرمایشات و یک سخنرانی و رهنمود رهبری به باد فنا می رود و نقشه آنان خنثی می شود.

سردار رنجبرزاده تاکید کرد: نهضت امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی ایران انقلاب واقعی در جهان بوده بر همین اساس است که در دنیا نفوذ داشته و همچنان در داخل و خارج کشور محبوبیت دارد.

فرمانده قرارگاه امام سجاد(ع) با بیان برکات انقلاب اسلامی، اظهار کرد: استقلال ایران در سیاست داخلی و سیاست خارجی مستقل بوده و این استقلال به برکت انقلاب و ثمره خون شهدا است.

سردار رنجبرزاده گفت: دشمنان در جنگ مستقیم ناکام ماندند به همین علت با جنگ نرم، ناتوی فرهنگی، تهاجم فرهنگی و نفوذ فرهنگی در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی به دنبال تاثیرگذاری در کشور هستند اما به برکت خون شهدا، سایه رهبری و به رغم صرف بودجه های تریلیارد دلاری بر علیه انقلاب اسلامی نتوانستند ایران را شکست دهند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان مهاباد نیز در این مراسم عزاداری با تسلیت ایام اربعین حسینی گفت: امام حسین(ع) با درس آزادگی که به مسلمانان دادند در همیشه تاریخ ماندگار و الگوی مقاومت مسلمانان جهان شد.

سرهنگ فتاح بابانژاد اظهار کرد: مراسم های عزاداری اباعبدالله حسین(ع) ضامن سلامت جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی در جوامع است.

نوحه خوانی، سینه زنی پرشور جوانان و توزیع نذری با عزاداری مشترک برادران اهل تسنن و تشیع از دیگر بخش های مراسم اربعین، برنامه شبی با شهدا و یادی از شهدای مدافع حرم در مسجد چهارده معصوم(ع) مهاباد بود.

ارسال نظرات