خبرهای داغ:
معاون بین الملل حوزه های علمیه کشور؛

علماي ديني متولي اصلي تامين امنيت در جامعه هستند/ تهدید کشور با گسترش فساد و آلودگی در جامعه

معاون بین الملل حوزه های علمیه کشور گفت:يكي از عواملي كه امروزه كشورمان راتهديد مي كند گسترش فساد و آلودگي در جامعه است كه در اين رابطه لزوم هشياري هرچه بيشتر ملت ايران در برابر اين نوع توطئه هاي دشمنان بيش از پيش لازم و ضروري است.
کد خبر: ۸۷۸۲۱۰۲
|
۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زماني در همایش پرچمداران دین و اندیشه در ارومیه با اشاره به نقش امنيت كه يكي از نعمت هاي بزرگ پرودگار متعال است، گفت: در دنيا دو چيز است كه تا وقتي از دست داده نشود قدر آن معلوم نمي شود كه اين دو نعمت عبارت است از نعمت سلامتي و امنيت.

وي تصريح كرد: البته اگرچه مسولان تامين امنيت در جامعه نيروهاي مسلح مي باشند اما لازم به ذكر است كه اقشار مختلف مردم از جمله علماي ديني متولي اصلي تامين امنيت در جامعه مي باشند.

معاون بین الملل حوزه های علمیه کشور در همين رابطه به 10 نقش علماي دين در تامين امنيت از نگاه قران كريم اشاره كرد و افزود: يكي از عوامل مهم در راستاي رسالت روحانيون و علماي دين تقويت ايمان در جامعه است.

زمانی دومين عامل را نهادينه كرد تقوا در جامعه برشمرد و تصريح كرد: اگر در جامعه اي پايه هاي تقوا تضعيف شود آن جامعه دچار فساد و سپس نابودي مي شود كه مثال بارز آن واقعه آندلوس است.

وی افزود: و متاسفانه يكي از عواملي كه امروزه كشورمان راتهديد مي كند گسترش فساد و آلودگي در جامعه است كه در اين رابطه لزوم هشياري هرچه بيشتر ملت ايران در برابر اين نوع توطئه هاي دشمنان بيش از پيش لازم و ضروري مي باشد.

زمانی صبر، بردباري و مقاومت را از عوامل پيروزي و تامين امنيت براي كشورها عنوان كرد و گفت: اگر مسلمانان جهان داراي اين ويژگي ها باشند قطعا در برابر دشمن پيروز خواهند شد همانطوريكه ملت ايران در طول اين 37 سال پيروز و سربلند بوده است.

وي وي يكي ديگر از لازمه هاي تامين امنيت را وجود وحدت و اتحاد در بين امت ها دانست و تصريح كرد: متاسفانه يكي از تهديداتي كه وحدت امت هاي اسلامي را تهديد مي كند جريان تكفيری است.

معاون بین الملل حوزه های علمیه کشور اظهار داشت: اگر جريان تكفير ريشه كن شود امنيت پايدار ايجاد خواهد شد كه در اين رابطه نيز وظيفه علما و روحانيون اسلام اتحاد و ايستادگي در برابر اين جريان تكفير مي باشد.

زماني در ادامه اطاعت از رهبر ولي امر مسلمين، استقلال طلبي و سلطه ستيزي ، رازداري و پرهيز از هم راضي با دشمنان ، توسل بخه خداوند متعال ، حاكميت اسلامي و زمينه سازي براي ظهور مهدي موعود عج را از ديگر عواملي تامين امنيت توسط علماي ديني در جهان اسلام عنوان كرد.

ماموستا بيضاوي امام جمعه اهل تسنن اروميه نيز انقلاب اسلامي ايران را چكيده اي از تلاش علما و فضلاي دين عنوان كرد و گفت: انقلاب اسلامي ايران نمونه اي از عظمت اسلام محسوب مي شود.

وي تاكيد كرد: و اين اتحاد شيعه و سني كه در كشورمان حاكم است رمز پيروزي در برابر دشمنان مي باشد.


ارسال نظرات
آخرین اخبار