مسوول بسیج مهندسین اصفهان در گفتگو با «بسیج»:
المان های شهری نمادی از هویت فرهنگی هر جامعه بوده است.محتوای المان های شهری باید با ارزش های جامعه همخوانی داشته باشند و در این خصوص فراخوانی در رابطه با طراحی المان های شهری صورت گرفت.
کد خبر: ۸۷۸۱۸۶۰
|
۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۵

مهندس مجید حمزه مسوول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری اصفهان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: امسال در هفته بسیج، علاوه بر برنامه های عمومی که سازمان داشته چند برنامه ویژه طراحی شده که جشنواره  المان های ارزشی یکی از آنهاست.


وی با بیان اینکه المان های شهری نمادی از هویت فرهنگی هر جامعه بوده افزود: محتوای المان های شهری باید با ارزش های جامعه همخوانی داشته و در این خصوص فراخوانی در رابطه با طراحی المان های شهری توسط بسیج مهندسین عمران و معماری اصفهان صورت گرفت که خوشبختانه از سطح شهر و استان، طرح های بیشماری به دبیرخانه المان های شهری ارائه و در نهایت با برگزاری جلسات متعدد، چندین طرح برای برخی از میادین با حضور کارشناسان توانمند و خبره در روز مهندس  انتخاب می‌شود. 


وی تصریح کرد: المان‌های شهری برای زیباسازی شهری کمک شایانی کرده، همچنین فرهنگ سازی لازم را نیز در شهر انجام می دهند. بنابر این المان‌های ارزشی که مهندسان بسیجی طراحی می کنند به گونه ای است که قابلیت اجرایی شدن هم داشته باشد.


حمزه در ادامه بیان داشت: برگزاری جلسات مشاوره خدمات فنی و مهندسی برای عموم مردم اقدام دیگر ماست. این برنامه در طی یک سال با حضور مهندسان بسیجی هر هفته در یکی از پایگاه های بسیج انجام شده که به خدمات رایگان مشاوره فنی و مهندسی می‌پردازد و در هفته بسیج این برنامه با حضور شهردار یکی از مناطق اصفهان تداوم داشته و نتایج حاصله بررسی و ارائه می‌شود.


وی در ادامه گفت: برگزاری جلسات و نشست های روشنگری و بصیرت افزایی از جمله اقدامات دیگری است که هر دو هفته یکبار برگزار و در هفته بسیج به جمع بندی جلسات پرداخته خواهد شد.


مسوول سازمان بسیج مهندسین صنعتی اصفهان در پاسخ به سوال دیگر ما مبنی بر تبیین نقش بسیج در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: بسیجیان در حوزه های مختلف علمی، پژوهشی و تحقیقاتی دارای ابتکارات و اختراعات ویژه ای هستند که می بتوانند فرهنگ استفاده از تولید ملی را هر چه  بیشتر برای مردم تبیین کنند .


حمزه تاکید کرد: بسیج یک رکن اصلی در اقتصاد مقاومتی در جهت حمایت از تولید ملی است لذا بسیج می تواند در این راستا کمک کرده و تحول اقتصادی را موجب شود.


وی در ادامه بیان داشت: بسیجیان با جهاد و تلاش حداکثری می‌توانند حتی در شرایط خاص و ویژه اقتصاد مقاومتی را پیاده کنند از آنجایی که سازندگی کشور امری استراتژیک برای کشور محسوب می‌شود جهاد در مسیر اقتصاد مقاومتی هم حائز اهمیت خاص است.


وی در خاتمه افزود: بسیج می تواند در حصول رشد اقتصادی افزایش بهره وری در اقتصاد را بدون افزایش سرمایه گذاری ایجاد کند و این در حالی است که در افزایش سهم بهره وری، توجه به آموزش و مردم مهم است که بسیج نقش آموزشگری نیز داشته و از امکانات کشور بهترین استفاده را می تواند ببرد.

ارسال نظرات