مسئول کانون بسیج مداحان سپاه ناحیه تربت حیدریه اظهار داشت: مداحان اهل بیت(علیهم السلام) نقش موثری در بسیج مردمی مقابل متجاوزان داشتند.
کد خبر: ۸۷۸۱۸۵۷
|
۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، مسئول کانون بسیج مداحان سپاه ناحیه تربت حیدریه گفت: مساجد و هیئت های مذهبی بعنوان سنگر روشنگری راه مبارزه و استکبار ستیزی در برابر دشمن نقش موثری در جامعه اسلامی دارند که در این بین مداحان بعنوان پرچمداران این سنگر ایفای نقش می کنند. حمیدرضا عیدی مسئول کانون بسیج مداحان سپاه ناحیه تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار بسیج تربت حیدریه، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران از درون همین مساجد و هیئت های مذهبی توسط پابرهنگان و محرومین جامعه به پیروزی رسید و در ادامه نقش سازنده و موثری در برابر تجاوز دشمن و فتنه گری های منافقین داشته است.
وی تصریح کرد: مداحان اهل بیت(ع) بعنوان پرچمداران این میدان، روح و جان عاشقان و دلسوختگان به مکتب حسینی و فاطمی را جلا داده و در روشنگری مردم نسبت به توطئه دشمنان اسلام و انقلاب و همچنین بسیج مردمی در برابر متجاوزان در دوران دفاع مقدس نقش موثری را ایفا کردند. عیدی بیان داشت: در سراسر تاریخ اسلام ناب محمدی(ص) شاعران و مداحان بزرگی بوده و هستند که با اشعار و مدایح انقلابی خود در زنده نگه داشتن قیام سیدالشهدا(ع) نقش بی مثالی داشتند و به همین جهت همیشته مورد تفقد علما و مردم قرار می گرفتند.
وی ادامه داد: امروز که حریم عصمت و طهارت مورد تهاجم تکفیر و گروههای تروریستی و نظام سلطه واقع شده، باز هم مداحانی از جنس مکتب حسینی بوده و هستند که لباس رزم پوشیده و در کنار مدافعان حرم مردم را از گوهر های گرانبهای مکتب ناب اسلام سیراب کرده و خود شربت شهادت می نوشند. مسئول کانون بسیج مداحان سپاه ناحیه تربت حیدریه اذعان کرد: در هر گروه و جامعه ای افرادی وجود دارد که از معیارها و آرمان های ان گروه فاصله بگیرند و جامعه مداحی نیز از این قاعده مستثنی نیست، اما نقادی در این حوزه را حق طبیعی کارشناسان دینی و اهل فن می دانند نه افراد معلوم الحال که فاقد صلاحیت اجتماعی هستند. وی در واکنش به اظهار نظری غیر منصفانه در یکی از نشریات محلی گفت: متاسفانه در شرایطی که دنیای اسلام آماده برگزاری راهپیمائی میلیونی اربعین حسینی بود برخی مطالب در نشریات محلی این شهرستان جز ایجاد بدبینی به مبانی عزاداری و اختلاف و تفرقه ثمره دیگری نداشت.
مسئول کانون بسیج مداحان سپاه ناحیه تربت حیدریه اظهار کرد: امیدواریم که این نشریه از جهت دلسوزی و بدون غرض ورزی به نقد حوزه مداحی پرداخته باشد، اما متاسفانه این اقدام را بسیار ناشیانه و با استفاده از یک قلم سطحی فردی معلوم الحال و بدون پشتوانه علمی و دینی، خواسته و یا ناخواسته جامعه مداحان و ذاکران شهرستان و بلکه فراتر از آن را مورد هجمه قرار داده و دل آنان را جریحه دار کرده است.
عیدی افزود: ای کاش این نشریه به جای استفاده از مطالب یک نویسنده فاقد آگاهی در این حوزه و فردی که بین عامه مردم به دلیل کارنامه ضعیف و منفی مدیریتی، فاقد اقبال می باشد، از علما و خطبای بزرگی که در شهرستان حضور فعال دارند استفاده می کرد تا علاوه بر جامعه مداحان عموم مردم انتقاد منصفانه رابپذیرند. هم اکنون ۱۵۰نفر عضو کانون بسیج مداحان تربت حیدریه می باشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها