در محفل شعر و ادب و تجلیل از شاعران ارزشی کرد محلی به همت بسیج هنرمندان سپاه کردستان به مناسبت هفته بسیج تجلیل شد.
کد خبر: ۸۷۸۱۸۵۵
|
۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، علی عباس داودنیا ظهر امروز در محفل شعر و ادب و تجلیل از شاعران ارزشی کرد محلی که به همت بسیج هنرمندان و مناسبت هفته بسیج در سالن آمفی تئاتر مجتمع امیر نظام گروسی برگزار شد،ضمن گرامیداشت هفته بسیج ،اظهار داشت: هنرمندان بسیجی در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری، سیاسی و اجتماعی با خلق آثار هنری در راستای تعالی فرهنگی تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به حضور خوب هنرمندان بسیجی در جشنواره های و محفل های ادبی استان کردستان ،افزود: سال گذشته سازمان بسیج هنرمندان جشنواره آواها و نماها و جشنوتره فیلم بسیج و جشنواره شعر بسیج را در استان برگزار کرد که با استقبال خوب هنرمندان رو به رو بودیم .
 

ئیس سازمان بسیج هنرمندان کردستان گفت: هنرمندان متعهد بسیجی نقش مهمی در تعالی فرهنگ و هنر دینی با تأسی از مکتب علوی و عاشورایی  در مقابله با هجمه‌های منحط غربی دارند و این جشنواره‌ها، توان جوانان غیور ایرانی را در عرصه‌های مختلف هنری به نمایش می‌گذارند.

داودنیا در خصوص سیاست های سازمان بسیج هنرمندان تصریح کرد:معرفی فرهنگ ایثار و شهادت و بها دادن به هنر انقلابی از مهم ترین برنامه های این سازمان است.

وی در خصوص محفل ادبی و تجلیل از شاعران کرد ارزشی بیان داشت: برگزاری این مراسمات تاثیر بسزایی در توسعه و ترویج فرهنگ دینی و آیینی و توجه به هنرمندان ارزشی دارد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کردستان اعلام کرد: زبان هنر یکی از تاثیر گذارترین ابزار برای انتقال مفاهیم دینی و ارزشی های فرهنگی به نسل جدید دارد.

گفتنی است ، در این محفل ادبی شاعرانی از شهرستان سنندج ،قروه و بیجار حضور داشتند و 6 نفر از شاعران تازه ترین اشعار خود را پیرامون انقلاب ،عاشورا و شهید قرائت نمودند.

در پایان این مراسم به شاعرانی که شعر خود را قرائت نمودند به رسم قدردانی لوح تقدیر و تندیس محفل ادبی اهدا شد.  


ارسال نظرات