خبرهای داغ:
بیانیه دانشجویی در جشنواره جهاد گران علم و فناوری

نخبگان بسیج دارای ویژگی شجاعت ،عالم ،متدین ،دارای ابتکار ، پیش گام ،خود باور و غیور است

در متن بیانیه دانشجویی در جشنواره جهاد گران علم و فناوری آمده است: نخبگان بسیج دارای ویژگی شجاعت ،عالم ،متدین ،دارای ابتکار ، پیش گام ،خود باور و غیور است.
کد خبر: ۸۷۸۱۸۴۴
|
۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در متن بیانیه دانشجویی جشنواره جهاد گران علم و فناوری استان سمنان آمده است:

سلام و درود بر بنیانگذار کبیر انقلاب و رهبر عظیم شان انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای و شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافعان حرم و شهدای گرانقدر علمی

چرا نخبگان اهمیت دارند؟

چون خاطره ای تاریخی تلخی داریم در یک دوران طولانی ،ژن نمی توانیم ،ژن ناتوانی  ، ژن وابستگی به دیگران در ما تزریق کردند .در دوران قاجار و در دوران پهلوی این احساس درونی ، تزریق گردید.

و در جامعه ایران نهادینه گشت و در کلاس اول ابتدایی سرمشق هایمان در شروع هر کارمان وابسته به دیگری بود ان هم بابا اب داد ، بابا نان داد ، اما در کشورهای دیگر باور غلط ما نمی توانیم را ریشه کن کردند.

که دروس سال اول ابتدای انها شد ، ما می توانیم را سر مشق کردند و نهادینه گشت.

حال در باورهای عمیق دینی ما این است العلم السطان هر که دانش و علم دارد قدرت دارد می تواند پادشاهی کند.

اما برخی از انسانهایی که از معرفت الهی بهره ای نبرده اند خواستند بذز ناتوانی را دراین کشور بکارند و نهادینه کنند اما هم اکنون با شناخت مسیر و معرفت الهی بنیان گذار انقلاب قریب ۳۸ سال است که کشور در حال ریشه کن کردن این باور است وتوانسته باور صحیح را جایگزین ان کنند.

ایران اسلامی فرهنگ و تدین غنی داشته و دارد اما برخی سودجو با بهره گیری از ان  مسیر را برای خود هموار کردند وبا پشت پا زدند به فرهنگ اصیل اسلام، مسیر جدا از ان بر خود ترسیم کردند انها پذیرفتن العلم السلطان و از آن در روابط  بین المل خود نیز استفاده کردند .

همه جا به نیابت به جنگ پرداخته اند. در مسائل سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ،هنری ، فرهنگی دشمن خودش مستقیم پای جنگ نیامده اما در مسائل علمی خودشان پای میز مذاکره امدند.

این نشان می دهد که علم حریم خصوصی و خط قرمز انهاست که خود پای به میدان گذاشته اند.

ایا یادمان رفته چه سختی ها کشیده ایم ، سختی های سال های دهه ۳۰تا۴۰، سختی سال های دهه انقلاب ، سختی ۸ سال دفاع مقدس ، سختی های ساخت و ساز و فرهنگی ، سختی های کار واشتغال ، سختی گروهک های تروریستی و از دست دادن وزنه های انقلاب ایا یادمان رفته بهشتی و مطهری ها را ، ایا یادمان رفته شهریاری و احمدی روشن ها را ایا از دست دادن شهید پازوکی کم سختی ای بود برای این استان ..؟؟؟؟

خیر ، ما سختی زیاد کشیدیم و گاهی اشکمان را هم در اوردند ولی ،ولی ما کوتاه نیامدیم و نمی اییم.

چون انقلابی هستیم و انقلاب تحول ایجاد کرد ،خود باوری ایجاد کرد ، اعتماد به نفس و عزت ایجاد کرد وبه جنگ با ابر قدرت ها و وابستگی ها رفته است.

اگر موفق شده ایم چون جوان ایرانی پای کار امده است جنگ مانند اتش سوزی است که وقتی اتفاق می افتد همه کارها را رها می کنیم تا اتش را مهار کنیم. الان هم جنگ است  جنگ اقتصاد، جنگ علم، جنگ فرهنگ و این نیاز دارد نخبگان پای کار بیایند واستعداد ها بروز و ظهور کنند. و باید از نخبگان حمایت شود تا شهید باقری ها و شهید  باکری ها جلوه گر شوند .

نخبگان اثرگذار ،متعهد ، متدین  و انقلابی که عرصه را اگر تنگ ببیند تسلیم نشوند و در عرصه علمی به جهاد  بپردازند تا تهرانی مقدم ها و احمدی روشن ها برون ایند.

متعهدانی که معیارشان اسلام و سلامت جامعه جهانی است نه اینکه بخواد خودش را با سیاست های نا صحیح و غلط  دیگر کشورهای دنیا یکسان کند و بگویند ما خودمان را با خانواده جهانی یکسان می کنیم . اشتباه نشود ، جهانی شدن زیر بار فرهنگ چند قدرت بزرگ رفتن نیست . این معنایش همان وابستگی است.

نگاه به نخبگان باید نگاه دلسوزانه و پیگیر باشد . تا بتواند کاری پیشرفته و قدرتمند و شریف انجام شود.

کاری نو و سازنده  مگر غیر از این است که همه جای دنیا می گویند وضع بشریت وضع خوبی نیست . چه کسی باید بشریت را از رنج  رها کند .باید دنبال راه خروج از این بن بست بود.

و اکنون مشکل این است که آفت بزرگ دنیا قدرتمند امروز این است که انجایی که قدرت است ایمان نیست.

خب راهش چیست؟

راهش تربیت نسلی شجاع ،باسواد ،متدین ،دارای ابتکار ، پیش گام ،خود باور غیور است که نخبگان بسیج این ویژگی را دارند.

دشمن وقتی پیشرفت ۱۳ برابری ایران را در علم می بیند در صدد جنگیدن است گاهی درصدد متوقف کردن و تعمدد” در مسیر انحراف مسیر علم و نخبگان است .

و آنها جز با یا س و نا امیدی در میان نخبگان شکل نمی گیرد.

ما دانشجویان و دانشگاهیان ،پزشکان و فرهنگیان ،حقوقدانان ،دانش اموزان ،مهندسان و پژوهشگران خواهر و برادر بسیجی امده ایم بگوییم  تعمد محوری لازمه تخصص محوری است و ما می توانیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها