بوشهر-ختتامیه جشنواره عکاسی ‘خورشید بر نیزه’ و سوگواره نثر و شعر ‘بر بلندای عاشورا’با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در سالن شهید حکیمی دیر برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۸۱۶۹۸
|
۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرستان دیر،اختتامیه چهارمین دوره سوگواره عکاسی خورشید بر نیزه و سومین دوره شعر و متن ادبی بر بلندای عاشورا با حضور  مسئولین استانی و شهرستان دیر سالن شهید حکیمی دیر برگزار شد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان دیر در این همایش گفت:حضور دانش آموزان و همکاران فرهنگی در جشنواره ها و سوگواره هایی که برگزاری می شود بسیار مظلوب و چشمگیر است.

احمد عبدالله زاده  به فعالیت  های انجام شده در حوزه پرورشی در دوماهه اول سال تحصیلی اشاره کرد و افزود:شب شعر طلایه داران فتح،حضور روحانیون در ایام محرم در مدارس،اعزام دانش آموزان و فرهنگیان به عتبات عالیات،سوگواره احلی من العسل،ساماندهی ائمه جماعات مدارس، اجرای برنامه پرسش مهر 17،کارگاه فن بیام  و مجریگری و تئاتر و عکاسی،راهپیمایی 13 آبان ، هفته بسیج دانش آموزی، برپایی نمایشگاه کتاب در مدارس، فعالیت های کانون فرهنگی تربیتی شهید دستغیب و دارالقرآن امام خمینی(ره) برگزار شده است و تا پایان سال تحصیلی برنامه های بسیار خوبی اجرا خواهد شد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان دیر نیز در حاشیه این همایش در گفتگو با مظاف24 اظهار داشت:تعداد 150 اثر در بخش عکاسی  اعم از دانش آموزان و فرهنگیان ، در بخش نثر  ادبی 58 اثر ویژه فرهنگیان  و در بخش شعر نیز 28 اثر ویژه دانش آموزان  شرکت کردند که  هیئت داوران  با بررسی آثار شرکت کنندگان نفرات برتر را به دبیرخانه معرفی  کردند.

اسماعیل مختار زاده افزود:این سوگواره به مدت چهار سال است که به مناسبت ماه محرم برگزار و در آستانه اربعین سید و سالار شهیدان مراسم اختتامیه آن برگزار می شود.

امام جمعه دیر نیز گفت: برگزاری چنین مراسماتی نقش تاثیر گذاری در ایجاد روحیه دینی و معنوی در دانش آموزان دارد.

حجت الاسلام سیدعلی حسینی افزود:مضامین عاشورایی و ارزشی از طریق شعر و سرود و هنرهای نمایشی بهتر به نسل کنونی بویژه دانش آموزان منتقل می شود.

بنابراین گزارش،در پایان همایش نفرات برتر هر بخش معرفی و با حضور مسئولین استانی و شهرستان هدایا و لوح تقدیر  به آنان اهدا شد.

گفتنی است اجرای سرود  دانش آموزان پسر، سرود  دانش آموزان دختر و برگزاری تعزیه از برنامه های اجرا شده در این همایش با شکوه بود.

انتهای خبر./
ارسال نظرات
پر بیننده ها