خبرهای داغ:
گزارش عملکرد یک ساله سازمان بسیج جامعه زنان کشور
بسیج جامعه زنان کشور، باغی با چهار فصل رویش و شکوفایی
کد خبر: ۸۷۸۱۶۵۱
|
۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳
به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، گفتن از بسیج جامعه زنان کشور با بیش از 9 میلیون عضو از سراسر کشور متشکل از بانوانی فرهیخته، فرهنگی، توانمند در عرصه اقتصاد مقاومتی، ورزش، هنر و... نقل فعالیت هایی است که مسیر را برای پیشبرد اهداف نظام به ویژه در زمینه خانه و خانواده هموار می کند؛ گزارش فعالیت ها در قالب برگزاری همایش ها، کارگاه و دوره های آموزشی برای توانمندسازی زنان در عرصه های مختلف علمی، آموزشی، اقتصاد مقاومتی و... است.

از زمانی که انسان قلم را برای توصیف هر آنچه خوبی و زیبایی است، هر آنچه عشق است و جاذبه چرخاند، قلم ها زبان بریده شدند و توصیفات الکن... حال اگر همین قلم بخواهد از معجزه ی ابر مردی بنویسد که خود انقلاب آفرین قلوب مردم بود، کار سخت تر و کلمات در چینش حیران می شوند.

گفتن از بسیج و بسیجیان، گفتن از اقدام تا عمل است، گفتن از بسیج و بسیجیان، شنیدن از ولایت و دویدن به سر است، گفتن از بسیج و بسیجیان، تکیه بر توان داخلی و اعتماد به خود است، گفتن از بسیج و بسیجیان همه افتخار آفرینی در خط بصیرت است، اما گفتن از بسیج جامعه زنان کشور با بیش از 9 میلیون عضو از سراسر کشور متشکل از بانوانی فرهیخته، فرهنگی، توانمند در عرصه اقتصاد مقاومتی، ورزش، هنر و.. نقل فعالیت هایی است که مسیر را برای پیشبرد اهداف نظام به ویژه در زمینه خانه و خانواده هموار می کند؛ گزارش فعالیت ها در قالب برگزاری همایش ها، کارگاه و دوره های آموزشی برای توانمندسازی زنان در عرصه های مختلف علمی، آموزشی، اقتصاد مقاومتی و .. است.
 

حلقه های صالحین،  پیشگام در عرصه آموزش و تربیت وسبک زندگی اسلامی

     

*بسیج جامعه زنان کشور با نگرشی اسلامی و قرآنی به نقش بانوان که بنابرگفته امام خمینی(ره) « قرآن انسان ساز است ، زن هم انسان ساز است» با آموزش و تربیت نیروهای متخصص به عنوان مربیان سرحلقه های صالحین، گام های محکمی در بصیرت افزایی همه جانبه بانوان بسیجی بر داشته است. 

فرهنگ سازی: در عرصه فرهنگسازی،  بسیج جامعه زنان کشور قرارگاه های فرهنگی و تربیت مربی و سر مربی حلقه های صالحین را  بیش از 100هزار حلقه تربیتی را با هدف ارتقاء دانش رسانه ای خانواده ها سامان دهی کرده است.

عفاف و حجاب و پاسخ گویی به شبهات: در بسیج جامعه زنان کشور، برای پاسخ گویی به شبهات جوانان در زمنیه عفاف و حجاب شبکه خوشه ای متشکل از 50 هزار کارشناس برای پاسخ دادن به شبهات ایجاد شده است.

کارگاه ها و نشست های افزایش جمعیت:  همچنین در بحث افزایش جمعیت، ارتقاء بینش دینی، همسرداری، فرزندپروری کارگاه ها و نشست هایی در سراسر پایگاه های کشور با سخنرانی کارشناسان و اساتید مربوطه برگزار می شود.

مهدهای قرآن، خط مقدم مقابله علیه نفوذ فرهنگی

   

*تربیت قرآنی فرزندان در کنار آموزش های اسلامی در محیطی که با فرهنگ ایرانی – اسلامی همخوانی دارد از دیگر فعالیت های بسیج جامعه زنان کشور است که در قالب مهد قرآن به خانواده ها خدمات آموزشی ارائه می دهد.

*تربیت قرآنی فرزندان در کنار آموزش های اسلامی در محیطی که با فرهنگ ایرانی – اسلامی همخوانی دارد از دیگر فعالیت های بسیج جامعه زنان کشور است که در قالب مهد قرآن به خانواده ها خدمات آموزشی ارائه می دهد.

 

حضور مهدهای قرآن در تجمعات علیه جنایات آل سعود در یمن

مهد قرآن ها از سال 89-90 راه اندازی شده اند که اکنون بعد از گذشت شش سال 2400 مهد و پیش دبستانی فعال در مساجد سراسر کشور اعم از شهرستان ها و روستاها در حال آموزش کودکان و نونهالان هستند همچنین  امسال نیز در سی و هفتمین سالگرد تشکیل بسیج مستضعفین، 500 مهد مساجد و پیش دبستانی قرآنی با حضورسردار محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین افتتاح شد.

نکته قابل ذکر اینکه مهدقرآن بسیج، مراقبتی نیستند بلکه تربیتی و پرورشی بوده  بر مبنای آموزه‌های قرآنی در راستای پر کردن خلاء تربیت اسلامی نونهالان فعالیت می کنند و مسئولان سازمان بسیج جامعه زنان کشور امیدوارند که تا پایان برنامه ششم توسعه تعداد قابل توجهی به این مهدها اضافه شود تا در راستای تحقق اهداف بلند انقلاب اسلامی گام برداشته شود.

         

حضور خردسالان مهدقرآن در راهپیمایی حمایت از کودکان در حمله نظامی عربستان    حضور خردسالان مهدقرآن در تجمع حمایت از کودکان در حمله نظامی عربستان به یمن

6 گام مهم بسیج جامعه زنان کشور در تحقق اقتصاد مقاومتی

* تحقق اقتصاد مقاومتی بدون ورود آگاهانه و وظیفه مدار بانوان ایرانی چه در عرصه خرید و استفاده از تولیدات داخلی و چه در عرصه به حرکت در آوردن چرخ تولیدات داخلی، غیرممکن است، در این زمینه بسیج جامعه زنان کشور با برگزاری کلاس ها و نشست های تخصصی اقتصاد مقاومتی و همچنین حمایت از بانوان کارآفرین، اقدام کرده است.

معرفی و آموزش مشاغل خانگی: مشاغلی خانگی چون « تولید و پرورش قارچ، آموزش مهارت قالی بافی، خیاطی، بافندگی، صنایع دستی و ترشیجات و مربا.. »که بانوان می توانند در آن وارد شده و به اقتصاد خانواده کمک کنند از طریق " شباب" معرفی شده است.

            

تبلیغ و تبیین اقتصاد مقاومتی: از طریق  ارسال 10 هزار پیامک از « سخنام مقام معظم رهبری در خصوص تولید داخلی» به بسیجیان

شناسایی و معرفی بانوان کارآفرین:  3 هزار بانوی بسیجی کارآفرین در سراسر کشور شناسایی شده اند که از هر استان 2 کارآفرین برتر و در مجموع 58 زن کارآفرین برتر در همایش کشوری « طلایه داران اقتصاد مقاومتی» شرکت و  در هفته بسیج امسال تجلیل خواهند شد.

شرکت در همایش ها و نشست های تخصصی کارآفرینی: نخستین حضور بسیج جامعه زنان کشور به صورت رسمی در همایش کشوری « طلایه داران اقتصاد مقاومتی»  در سال 95

عقد تفاهم نامه با سایر نهادها و ارگان ها و شرکت های فعال در عرصه اقتصاد مقاومتی: عقد تفاهم نامه با شرکت « مهتا» در راستای آموزش 10 هزار بانوی بسیجی در حوزه های انیمیشن، گیم، وب و اپلیکیشن نویسی که با هدف « جهاد کارآفرینی با راهبرد تمرکز بر ظرفیت های فعلی و فرصت های آینده با شعار حفظ کرامت اسلامی، مدیریت هوشمند فرصت ها ، اشتغال پایدار و آینده محور صورت گرفته است. این تفاهم نامه به صورت آزمایشی در سپاه تهران بزرگ انجام می شود.

عقد تفاهم نامه با " ستاد بازسازی عتبات عالیات" در راستای جذب کمک های مردمی جهت ساخت و مرمت صحن های عقیله بنی هاشم (س).

        

جذب کمک های مردمی با عنوان « پیوند آسمانی » به منظور تسهیل امر ازدواج بسیجیان نیازمند: کمک های مردمی از طریق شناسایی خیرین در محلات صورت گرفته و کمک های خیرخواهانه آنها در غالب نقدی و کالا به دست جوانان آماده ازدواج و نیازمند می رسد که تا کنون  این 3488 جهیزیه به ارزش 237347971000 ریال تهیه شده است.

 

زنان در بسیج 70 میلیونی

* جذب و آموزش نیروهای بسیجی و در قالب گردان های الزهرا و الکوثر هر کدام با اهداف و وظایف مشخص از دیگر فعالیت های بسیج جامعه زنان کشور است که در این راستا شرکت در رزمایش های مختلف محلی برای بروز و نمود توانمندی بانوان بسیجی است.

 

فرهنگ بومی، قدرتمند ترین سلاح در جنگ نرم

         

 

* در عصری که "تهاجم فرهنگی" از طریق شبکه های ماهواره ای، محصولات فن آوری اینترنت، سینما، موسیقی و راه ها را برای نفوذ همه جانبه به تمدن اسلامی- ایرانی باز کرده است، مدیریت فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور با تولید موسیقی، فیلم: ساخت مستند با موضوع فمینیسم با مخاطب جهانی؛ ساخت "کلیپ پرچم دار" با موضوع حضرت زینب و الگوی سوم ، شروع ساخت انیمیشن "بازگشت به دشت ارژن"؛ شروع ساخت فیلم داستانی "زیرگنبد کبود"؛ شروع ساخت "سریال مستند داستانی ارمغان مادری" زندگی شهید طیبه واعظی،؛ تولید نسخه بین المللی مستند "صدسال عملکرد هالیوود"؛ تولید 13 قسمت فیلم داستانی کوتاه به اسم " خون جامگان معصوم" با موضوع اطفال شهید.

 

* نخستین حضور «انتشارات لشکر فرشتگان»

حضور بسیج جامعه زنان کشور با انتشارات « لشکر فرشتگان » در نمایشگاه بین المللی کتاب و نمایشگاه کتاب دفاع مقدس.

 

تألیف و رونمایی از کتاب: تألیف "کتاب "الگوی سوم" که در دست چاپ است، تألیف کتاب رمان " ممنون به خاطر گل های کاغذی"؛ چاپ کتاب " پیامکی برای خدا"؛ تألیف رمان" عشق وحشی" که در دست چاپ است..

راه اندازی پوش ها و تجمعات فرهنگی: راه اندازی پویش های چون " ما زنده ام" با شعار عفت، شجاعت، احساس مسئولیت و عطوفت؛ برنامه ریزی اجتماع سراسری"مدافعان حریم خانواده" در 400 نقطه کشور در هفته عفاف و حجاب؛ برگزاری بیش از 30 برنامه متنوع در سطح عمومی و 5 نشست تخصصی و میزگرد در خصوص عفاف و حجاب با حضور کارشناسان و متولیان فقط در هفته حجاب و عفاف در راستای تبیین حجاب برتر، اجرای برنامه های تشویقی برای بانوان محجبه چون « اهداء هزاران شاخه گل به بانوان»، برگزاری همایش " مروارید در صدف" با همکاری هئیت رزمندگان اسلامی، مشارکت در برگزاری همایش رهروان حضرت زینب(س) با همکاری اوقاف؛ برگزاری همایش سه ساله های حسینی با حضور 25 هزار نونهال در حرم امام خمینی(ره)  و همزمان در سراسر کشور؛ برگزاری مراسم خطبه خوانی حضرت زینب (س) در سراسر کشور..

   

 

 

 

 

کارگاه های آموزشی: برگزاری نشست ها و همایش های" مهارت زندگی دختران جوان"؛ نشست "مادران پرچمداران جنگ نرم"، برگزاری" کارگاه های افزایش جمعیت" در سراسر کشور؛ برگزاری نشست های "سبک زندگی" به مناسبت ایام شهادت و ولادت اهل بیت علیهم السلام...

 به تقابل با این جنگ نرم با سربازانی که خود فرماندهان و مدیران فرهنگی خانه هستند رفته است.

             

فضای مجازی در تسخیر افسران جنگ نرم

* هر آنقدر که افزایش توان رزمی بانوان بسیجی و توان امدادی آنها برای مسئولان بسیج جامعه زنان کشور از اهمیت برخوردار است، ارتقاء سطح بینش سیاسی، اجتماعی، فرهنگی بانوان و هدایت آنها در مسیر اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران از دیگر اقداماتی است که بسیج جامعه زنان کشور با راه اندازی سایت های مختلف خبری- تحلیلی و انتشار فصلنامه تحلیلی " طنین اندیشه" نسبت به آن اقدام کرده است.

همچنین فعالیت مستمر به روزرسانی اخبار" پایگاه اینترنتی سازمان بسیج جامعه زنان کشور" با اهم اخبار بانوان بسیجی از پایگاه ها تا استان، راه اندازی "سایت عقیله" با دو زبان، راه اندازی "سایت بین المللی زنان شهید"، ارتباط گیری مستمر و تبادل حدود  350 خبر حوزه بسیج جامعه زنان کشور با سایر رسانه ها و خبرگزاری هایی چون« فارس، تسنیم، دانا، ایلنا، جمهوری اسلامی ایران؛ بخش بسیج جامعه زنان سایت های سپاه های استانی و ..»  از دیگر اقدامات بسیج جامعه زنان کشور است.

همچنین در راستای اطلاع رسانی اخبار مهم داخلی بسیج و همینطور وقایع و مناسبت های ملی تعداد 108 هزار و 502 عدد پیامک تا کنون به بسیجیان ارسال شده است.

                           

بسیج، باغی است که چهار فصل آن بهار است، بسیج سفره ای که برکت آن را ایمان، اخلاص و عمل به موقع بسیجیان تشکیل می دهد. بسیج نامی است پر آوازه که مرزهای ایران زمین را درنوردیده و به گستره جهان اسلام از شرق تا غرب پرچم برافراشته است، ما آن را شجره طیبه بسیج و معجزه امام خمینی(ره) می نامیم و عرب آن را الحشد الشعبی ، برای زنان بسیجی همین بس که فرزندانشان در دفاع از کیان سرزمین های اسلامی، حمایت از ارزش های دینی و ملی جامعه سرخ شهادت می پوشند و  خود در سنگر عفاف و حجاب فعال در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، هنری، اقتصادی و .. ستاره وار می درخشند.


ارسال نظرات