سرهنگ پاسدار دامغانی در جمع بسیجیان خواهر حوزه ریحانه الرسول شاهرود گفت: در دوران فعلی نیز عدم تبعیت از دشمن در عرصه های سیاست، اقتصاد، فرهنگ و هنر از مصادیق جهاد کبیر است که بسیجیان سر دمدار این حرکت باید باشند و هستند.
کد خبر: ۸۷۸۱۶۰۹
|
۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حمید دامغانی در گردهمایی بسیجیان خواهر حوزه ریحانه الرسول سپاه شاهرود که با حضور بیش از 200 نفر در حرم شهدای گمنام در ارتفاعات این شهر، ضمن عرض تسلیت ایام اربعین حسینیبا اشاره به پیاده روی اربعین اظهار کرد: پیاده روی اربعین وحدت آفرین و حضور مسلمانان شیعه و سنی و سایر مکاتب و ادیان در کنار یکدیگر انسجام و وحدت مسلمانان جهان را به تصویر کشید.

وی افزود: علی رغم تهدیدات دشمن و سختی راه خیل عظیم مسلمانان از سرتاسر جهان خود را به کربلا رساندند و نشان دادند هر چه دنیای استکبار توطئه و گروه های تکفیری تهدید کنند مسلمانان لحظه ای از خط سرخ حسینی جدا نخواهند شد.

دامغانی خاطر نشان کرد: در راهپیمایی بزرگ اربعین زیباترین جلوه های ایمان، عشق به خدا و اهل بیت و جلوه هایی زیبا از عواطف انسانی در خدمت رسانی به زائران دیده شد.

وی تصریح کرد: تهدید داعش موجب رونق بیشتر راهپیمایی اربعین امسال شد و بخشی از لذت های جامعه مهدی پس از ظهور را به نمایش گذارد.

فرمانده سپاه شاهرود ادامه داد: عده ای حاضر اند تمام هستی خود را فدای اسلام و اهل بیت کنند، یک سال زحمت می کشند تا خاک پای زائران ابا عبدالله الحسین(ع) را توتیای چشمانشان کنند و به زائران و عزادارن حسینی خدمت کنند و افرادی نیز برای سوت و کف زدن های عده ای که مجذوب فرهنگ غرب شده اند در دفاع از اجرای کنسرت های غربی حاضر به تمسخر و اهانت به امام رضا علیه السلام در دانشگاه می شوند.

وی با گرامیداشت هفته بسیج به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: بسیج یک استثنا است و حادثه ای بی نظیر است که در آن بهترین عناصر مردم با همه وجود از حقیقت یک نظام دفاع می کنند و حد و مرزی در عرصه های مختلف جهاد و دفاع نمی شناسند.

فرمانده سپاه شاهرود اضافه کرد: بسیج 37 سال عزتمندانه و مقتدرانه از انقلاب، ملت و کشور حراست کرد و در پیشرفت های کشور موثر بود و در دوران تداوم انقلاب در عرصه های سازندگی، مقابله با جنگ نرم و تهاجمات تمام عیار دشمن، پیشرفت های کشور و جبهه مقاومت نقش آفرینی کرد.

وی بیان کرد: اهمیت و نقش بسیج تا بدان جاست که امام راحل در سخنانی فرمودند(من همواره به خلوص و صفای شما بسیجیان غبطه می خورم و از خدا می خواهم با بسیجیانم مشحور گرداند.)

فرمانده سپاه شاهرود عنوان کرد: با توجه به اهمیت نقش بسیج در بیانات حضرت امام و مقام معظم رهبری و نقشی که بسیج در این 37 سال ایفا کرده است باید به خود افتخار کنیم که بسیجی هستیم.

دامغانی اذعان کرد: بسیجی بودن به ایفای نقش، منش، روش و رفتار درستی است که باید در نقش آفرینی در جامعه در همه زمان ها داشته باشیم.

وی با بزرگترین وظیفه را در عصر حاضر جهاد کبیر عنوان کرد و افزود: جهاد کبیر به معنای ایستادگی در برابر خواست دشمن و عدم تبعیت از مشرکان، منافقان و دشمنی است که در میدان مبارزه با ما قرار گرفته است.

فرمانده سپاه شاهرود ادامه داد: در دوران فعلی نیز عدم تبعیت از دشمن در عرصه های سیاست، اقتصاد، فرهنگ و هنر از مصادیق جهاد کبیر است.

دامغانی تاکید کرد: مشکل فعلی نظام در زمینه تبیین و روشنگری در همین دو واژه نهفته است و متاسفانه نوعی ملاحظه کاری و رفتار محافظه کارانه در رفتار بسیاری از مسئولان، برخی از علما و نخبگان وجود دارد که در این بین وظیفه ما روشنگری، تبیین و مطالبه گری از مسئولان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها