در نخستین روز از آغاز بکار بیمارستان صحرایی بانه
در نخستین روز از آغاز بکار بیمارستان صحرایی بانه در شهر کانی سور هزار نفر ویزیت شدند.
کد خبر: ۸۷۸۱۵۸۲
|
۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، بیمارستان صحرایی بسیج جامعه پزشکی سپاه بیت المقدس استان کردستان که برای ویزیت رایگان مردم مناطق مرزی به بانه آمده بود، صبح  دیروز در شهر کانی سور از توابع بخش نمشیر این شهرستان شروع بکار کرد.

 سرهنگ مصطفی سلیمانی فرمانده سپاه بانه در حاشیه بازدید از این بیمارستان صحرایی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: بیمارستان صحرایی مذکور به مناسبت هفته بسیج و در راستای محرومیت زدایی از مناطق محروم و مرزی بانه توسط بسیج جامعه پزشکی سپاه بیت المقدس استان کردستان راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه این بیمارستان به مدت دو روز و در شهر کانی سور خدمات درمانی رایگان ارائه خواهد داد افزود: بیمارستان مذکور فقط خاص شهرکانی سور نیست و از تمام بخش های شهرستان نیز بیماران نیازمند می‌توانند برای درمان مراجعه کنند .


سرهنگ سلیمانی مهمترین علت انتخاب شهر کانی سور برای استقرار بیمارستان صحرایی را داشتن بیشترین آمار جمعیتی این بخش در بین سایر بخش های بانه و هچنین برخورداری از بیشترین تراکنش به لحاظ روستاها در بخش مذکور عنوان کرد.

فرمانده سپاه شهرستان بانه تصریح کرد: تمام بخش های تخصصی مانند متخصص اطفال، زنان و زایمان، دندانپزشکی، متخصص قلب، چشم و ارتوپدی  برای ارائه بهترین خدمات به نیازمندان در قالب این بیمارستان های صحرایی پیش بینی شده است.

سرهنگ سلیمانی با اشاره به اینکه  در اولین روز از آغاز بکار این بیمارستان بیش از یکهزار نفر ویزیت شدند گفت: بیمارانی که دارای دفترچه بیمه هستند بهتر است که دفترچه بیمه خود را همراه داشته باشند.

این مسئول یادآور شد، در این بیمارستان صحرایی  اگر چه متولی اصلی برای برپایی این بیمارستان صحرایی بسیج جامعه پزشکی بانه می باشد اما سایر نهادهای دولتی و مردمی مانند شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه، بسیج جامعه پزشکی و جمعیت هلال احمر نیز در این امر نقش دارند.
ارسال نظرات