خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی ملایر از پرداخت 551 میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی در ملایر خبر داد.
کد خبر: ۸۷۸۱۵۷۹
|
۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰

حاتم زندی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با تبریک هفته بسیج اظهار داشت: بر اساس طرح‌های مصوب، تاکنون 41 طرح توسط بسیج سازندگی ملایر در زمینه‌های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی پشتیبانی و حمایت شده است.

وی خاطرنشان کرد:در این راستا 42 نفر برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند که در زمینهاقتصادمقاومتی 511 میلیون تومان و در صنایع تبدیلی نیز 40 میلیون تومان توسط بانک به کسانی که شرایط دریافت وام را داشته اند پرداخت شده است.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان ملایر اظهار داشت: 13 نفر برای دریافت تسهیلات پرورش زنبورعسل،10 نفر برای کشت گیاهان دارویی، 6 نفر برای دریافت تسهیلات پرورش قارچ و سه نفر برای دریافت تسهیلات مبل و منبت به بانک معرفی شده‌اند.

وی در ادامه افزود: دو نفر در زمینه پرورش ماکیان، یک نفر برای راه‌اندازی گلخانه، دو نفر برای پرورش ماهی و سه نفر نیز در زمینه قطب صنایع تبدیلی شهرستان که تولید شیره انگور است به بانک معرفی شده‌اند.

زندی با اشاره به همکاری جهاد کشاورزی شهرستان ملایر در برگزاری کلاس‌های آموزشی گفت: با توجه به اینکه یکی از شرایط پرداخت وام توسط بسیج سازندگی به متقاضیان داشتن مدرک مهارتی است، تاکنون برای 500 نفر کلاس های آموزشی در زمینه های مختلف برگزار کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته کشت گیاهان دارویی و به ویژه کشت زعفران از طرح‌های موفقی بود که در سطح شهرستان با استقبال خوب مردم مواجه شد، گفت: امسال نیز در کارگروه اقتصادی مصوب شد که همین طرح با قدرت بیشتری در ملایر اجرا شود.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان ملایر تصریح کرد: حدود 70 هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت گیاهان دارویی به ویژه گل محمدی و زعفران است که نزدیک به 60 هکتار آن با حمایت های بسیج سازندگی راه اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: ملایر قطب تولید عسل استان است که سالانه 90 تن عسل در این شهرستان تولید می‌شود و امسال نیز 13 طرح با حمایت بسیج سازندگی به چرخه تولید عسل وارده شده اند که در مجموع 8 تن عسل در هر دوره تولید می کنند.

زندی یادآور شد: متاسفانه یکی از مشکلاتی که متقاضیان پرورش زنبورعسل با آن روبرو هستند، روند طولانی صدور دفترچه زنبورداری است چراکه این کار فقط یک‌بار در سال و آن هم اواخر تابستان انجام می‌شود و اگر کسی هم اکنون بخواهد دفترچه زنبورداری بگیرید باید تا سال بعد صبر کند تا در سرشماری بعدی برای او دفترچه صادر کنند.

وی اظهارداشت: تولید قارچ با توجه به اینکه به مکان خاصی نیاز ندارد و میتوان پارکینگ خانه یا حتی زیرزمین را به کارگاه تولید قارچ تبدیل کرد، نیز از استقبال خوبی در ملایر برخوردار است و تاکنون 6 نفر توانسته‌اند در این زمینه از بسیج سازندگی وام دریافت کنند.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان ملایر در مورد مشکل تولیدکنندگان قارچ گفت: فروش قارچ از مهمترین مشکلات تولیدکنندگان قارچ است، زحمت این کار برای تولیدکنندگان است و سود آن به جیب واسطه‌ها می‌رود.

وی گفت: صنایع دستی به ویژه مبل و منبت از طرح‌هایی است که استقبال خوبی از مردم برای آن وجود دارد اما با توجه به اینکه 90 درصد متقاضیان فعالیت در این عرصه به صورت تجربی کار تولید مبل و منبت را یاد گرفته اند و گواهی مهارت مرتبط با این زمینه را ندارند برای ارائه تسهیلات به این عزیزان با مشکل روبرو هستیم.

زندی با بیان اینکه در صدد هستیم که با رایزنی‌ها این مشکل را حل کنیم، خاطرنشان کرد: ملایر در تولید شیره از پتانسیل خوبی برخوردار است، به همین دلیل از سوی سازمان بسیج سازندگی، ملایر به عنوان قطب تولید شیره کشور انتخاب شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات