خبرهای داغ:
مسؤول بسیج دانشجویی استان فارس با بیان اینکه روحیات فراجناحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز محرز است، گفت: خدمات‌رسانی به مناطق محروم با نگاه فراجناحی انجام می‌شود.
کد خبر: ۸۷۸۱۴۹۸
|
۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶

اسماعیل قزل سفلی در جمع خبرنگاران با اشاره به برخی زمزمه‌ها در مورد فضای دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت: به‌طور معمول دولت‌ها وقتی بر سرکار می‌آیند بستر را برای حضور جریانات همسو و موافق خود فراهم می‌کنند و در چنین شرایطی دکتر ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همواره خلاف این رویه عمل کرده و فضا را برای فعالیت تمام تشکل‌ها باز کرده است.

وی افزود: آن روزهایی که دولت اصلاحات تلاش می‌کرد انجمن‌های اسلامی را منحل کند دکتر ایمانیه بستر فعالیت را با تلاش خود باز نگاه داشته بود و حتی دکتر زیبا کلام در زمان دولت دهم در سالن سینا و صدرا گفت من رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز را نمی‌شناسم اما همین‌که در این دولت برای حضورم فضای حضور و سخنرانی ایجاد کرده نشانگر روحیه باز وی است.

قزل سفلی خاطرنشان کرد: نگاه فراجناحی دکتر ایمانیه در سوابق کاری وی و انتصاباتش محرز است و در 13 آبان آخرین برنامه‌ای که لغو شد سخنرانی سعید قاسمی به دعوت بسیج دانشجویی بود که از بالا خواستار کنسل شدن آن شدند اما بچه‌های بسیج نجابت کردند و چیزی نگفتند.

وی با بیان این‌که بسیج دانشجویی نسبت به مابقی تشکل‌ها در دانشگاه‌ محدودتر است، گفت: برخی دانشگاه‌ها حتی اتاق‌های بسیج را می‌گیرند و جریان مؤمن به انقلاب در دانشگاه از همه بیشتر متضرر شده و جریانات مقابل به‌ سهولت در تمام دانشگاه‌ها فضای فعالیت دارند چنانکه در دانشگاه آزاد با سخنرانی آقای رسایی مخالفت کردند و چهار روز بعد آقای زیباکلام در همان دانشگاه حضور یافت.

قزل سفلی بیان کرد: بسیج تنها تشکلی است که قانون مصوب مجلس و آیین‌نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی دارد همواره مظلوم واقع‌شده اما چون کارآمدی نظام برای ما مهم‌تر بوده این مسائل را در بوق و کرنا نمی‌کنیم و تلاش داریم با منطق و استدلال از مسیر قانون حقوق خود را مطالبه کنیم.

وی با بیان اینکه بسیج دانشجویی در 184 مرکز آموزش عالی فارس فعالیت دارد، ابراز داشت: از چهارم آذرماه به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد تشکیل بسیج دانشجویی به فرمان حضرت امام راحل 180 برنامه در دستور کار قرار گرفته که شامل 15 سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه، حضور در 20 مسجد و 20 مدرسه برای تبیین نقش بسیج دانشجویی و شرایط روز انقلاب و برپایی 40 نمایشگاه فرهنگی و هنری  است که 12 نمایشگاه ویژه گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

فرمانده بسیج دانشجویی فارس یادآور شد: روز گذشته دانشجویان در مراسم جاماندگان اربعین حضور یافتند ضمن اینکه 3 هزار دانشجو در راهپیمایی اربعین امسال از فارس حضور یافتند و همچنین 10 هزار دانشجوی سراسر کشور در موکب‌های محل استقرار بسیج دانشجویی پذیرایی شدند و 340 دانشجو در این مراسم به زوار خدمات‌رسانی کردند.

وی تصریح کرد: بسیج دانشجویی مقابل هیچ تشکل دانشجویی و رقیب هیچ جریانی نیست و از این دانشگاه محل تضارب آرا و اندیشه‌ها باشد استقبال می‌کنیم و در این زمینه، 100 کرسی آزاداندیشی را در 16 آذر برگزار کرده و تمام تشکل‌های قانونی را برای حضور در محضر بزرگان استان و ازجمله نماینده ولی‌فقیه در فارس دعوت می‌کنیم تا به بیان مطالبات دانشجویی بپردازند.

وی یکی از برنامه‌های مدنظر در این هفته را جشنواره علمی «پندار» ذکر کرد که به فعالیت‌های فردی و گروهی در حوزه اقتصاد مقاومتی می‌پردازد و سپس افزود: جشنواره فرهنگی هنری ققنوس امسال برای دومین بار در سطح استان فارس ویژه مباحث هنری برگزار می‌شود که یکی از اهداف آن گردآوری بانک اطلاعاتی هنرمندان دانشجو است.

شناسایی، معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های تخصصی هنری و شکوفایی استعدادهای هنری دانشجویان متعهد و انقلابی با استفاده از بستر بسیج دانشجویی برای کادرسازی برای تاثیرگذاری بر فضای فرهنگی و هنری جامعه از اهداف جشنواره ققنوس بود که وی به آن اشاره کرد.

به گفته وی، فرصت ارسال آثار به جشنواره ققنوس تا دهم مهرماه است و بازبینی اولیه یکم تا دهم بهمن انجام شده و اختتامیه جشنواره و ارسال آثار به مرحله کشوری اسفندماه انجام خواهد شد.

موسیقی شامل سنتی مقامی، محلی و تلفیقی، ادبیات شامل شعر و داستان کوتاه، هنرهای تجسمی شامل خوشنویسی، پوستر، عکس، کاریکاتور و نقاشی، فیلم، تئاتر شامل نمایشنامه‌نویسی، استندآپ کمدی و تئاتر خیابانی رشته‌های جشنواره ققنوس بود که وی به آن اشاره کرد.

قزل سفلی افزود: محورهای این جشنواره شامل دانشگاه اسلامی، ایران پایگاه تمدن اسلامی، جمعیت، توانمندسازی جمعیتی، اقتصاد مقاومتی، عدالت اجتماعی و مطالبات صنفی دانشجویی از جمله محورهای جشنواره ققنوس است.

برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی انعکاس از دیگر مواردی بود که وی به آن اشاره و بیان کرد: جشنواره فرهنگی ورزشی ویژه شهدای حرم دانشجو در دهه فجر در چهار رشته برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: در ایام هفته بسیج دانشجویی حضور دانشجویان در برنامه‌های رادیو و تلویزیون مرکز فارس برای تبیین اندیشه‌های امام در تشکیل بسیج دانشجویی، نقش بسیج دانشجویی در تحقق تمدن نوین اسلامی و نقش بسیج دانشجویی در جلوگیری از نفوذ ایادی شرق و غرب در مراکز دانشگاهی مدنظر است چنانکه در ایام 13 آبان نیز از این ظرفیت بهره برده شد.

مسؤول بسیج دانشجویی فارس تصریح کرد: دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و ائمه جمعه برخی شهرستان‌ها، برگزاری میزگرد دانشجویی با عنوان تبیین اندیشه‌های امام در تشکیل بسیج دانشجویی و آسیب‌شناسی فعالیت‌های آن، تولید عکس نوشته، پادکست و کلیپ با هدف معرفی قابلیت‌های بسیج دانشجویی و برپایی نمایشگاه از فعالیت‌های جهادی و راهیان و آموزشی بسیج دانشجویی، اعزام سه گروه جهادی تخصصی با هدف خدمت‌رسانی از دیگر برنامه‌هایی است که در این هفته مدنظر قرار دارد.

* خدمات‌رسانی به مناطق محروم با نگاه فراجناحی انجام می‌شود

وی با تأکید بر این‌که اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم با نگاه فراتشکلی و فراجناحی انجام می‌شود، گفت: هر برادر و خواهری که با هر انگیزه علاقه‌مند به خدمت به مردم محروم باشند در برنامه‌های اردوهای جهادی مشارکت داده می‌شود چنانکه در تابستان گذشته در قالب 78 گروه 3 هزار و 200 دانشجو به مناطق محروم اعزام شدند.

برگزاری 15 نشست بصیرتی در دانشگاه‌ها و دیدار با خانواده معظم شهدا از دیگر برنامه‌های هفته بسیج بود که قزل سفلی به آن پرداخت.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس همچنین گفت: در این هفته نخستین دوره لیگ مناظره دانشجویی با عنوان «اندیشوران جوان انقلابی» و مسابقات سخنرانی دانشجویی با عنوان «سخنوران جوان انقلابی»برگزار می‌شود.

وی هدف از  برگزاری لیگ مناظره دانشجویی و سخنرانی دانشجویی را کمک به شبکه تببین‌گران انقلابی عنوان کرد و افزود: در پی آن نیز ویژه‌برنامه‌هایی در قالب دوره تربیت عمار انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها