عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) فرهنگ ما نمی‌توانیم جریان اقتصادی کشور را تخریب می‌کند گفت: فعالان اقتصادی ما نیز به سبب همین فرهنگ ما نمی‌توانیم ناامید می‌شوند.
کد خبر: ۸۷۸۱۴۶۰
|
۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۳

به گزارش بسیج رسانه، حجت‌الله عبدالملکی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج رسانه زنجان با اشاره به اقدامات ضد اقتصاد مقاومتی دولت یازدهم اظهار داشت: افزایش شکنندگی‌ها از جمله اقدامات ضد اقتصاد مقاومتی دولت است، یعنی قراردادهای خارجی که دولت منعقد کرده نوعا اقتصاد را شکننده‌تر می‌کند.

وی افزود: در بحث قراردادهای نفتی، معاهده fatf، قراردادهای خودروسازی و قراردادهایی که با ایتالیایی‌ها بسته شده اقتصاد کشور را شکننده‌تر کرده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) افزایش فروش نفت خام را از دیگر اقداماتی برشمرد که با اقتصاد مقاومتی همخوانی ندارد عنوان کرد: این افزایش خام فروشی یکی از دلایل افزایش شکنندگی اقتصاد است.

وی با بیان اینکه تخریب فرهنگ اقتصادی از اقدامات ضد اقتصاد مقاومتی دولت یازدهم است، گفت: خیلی از دولتمردان متاسفانه فرهنگ و تفکر ما نمی‌توانیم را در کشور ترویج می‌دهند و این اقدامی شده که حتی در برخی از استانها نیز استانداران و مقامات محلی این فرهنگ را دنبال می‌کنند.

عبدالملکی ابراز کرد: ترویج دهندگان این فرهنگ می‌گویند که ما بدون کمک غرب کاری کنیم و حتی حقوق کارکنان‌مان را بدهیم.

وی با اشاره به برخی از اظهارات در مورد تضعیف قدرت دفاعی کشور خاطرنشان کرد: برخی از سخنان در شرایطی گفته می‌شود که ما از قدرتهای برتر موشکی جهان هستیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به اظهارات وزیر سابق ورزش و جوانان بعد از نتایج المپیک یادآور شد: اینکه گفته می‌شود ظرفیت و توان ورزش ما همین است، فرهنگ ما نمی‌توانیم را ترویج می‌دهد.

وی با بیان اینکه این ما نمی‌توانیم‌ها در سخنان برخی دولتمردان تکرار می‌شود اظهار داشت: این ما نمی‌توانیم‌هاست که ما پروژه‌های میادین نفتی به خارجی‌ها واگذار می‌کنیم در حالی که حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری سالها زحمت کشیدند تا عنصر ما می‌توانیم را در ملت ما احیا کنند.

عبدالملکی با تاکید بر اینکه فرهنگ ما نمی‌توانیم جریان اقتصادی کشور را تخریب می‌کند اظهار داشت: فعالان اقتصادی ما نیز به سبب همین فرهنگ ما نمی‌توانیم ناامید می‌شوند.

وی با اشاره به رویکرد دولت به مفاسد اقتصادی گفت: مدیرانی که حقوقهای نجومی داشتند حتی استعفا هم نمی‌کنند و دولت نیز اقدامی در این خصوص انجام نداده است و گزارش نهادهای نظارتی نشان می‌دهد که خیلی از این مدیران تخلف کردند اما دولت اینها را تخلف نمی‌داند.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه ذخیره نظام خواندن برخی از این افراد توسط دولت جریان اقتصادی کشور را تخریب می‌کند عنوان کرد: جوانان، نخبگان و فعالان اقتصادی وقتی می‌بینند که از فساد حمایت می‌کند با چه امیدی می‌خواهند دانش و فناوری تولید کنند؟.

وی با تاکید بر اینکه عدم مبارزه با فساد ضرری بزرگتر از خود فساد است، افزود: این عدم مبارزه با فساد سبب می‌شود که فرهنگ عمومی مردم در حوزه اقتصاد تخریب شود و حتی بخشی از جامعه به این سمت ترقیب شوند.

عبدالملکی مصرف کالاهای خارجی توسط مسئولان دولتی دلیل دیگر برای تخریب جریان و فرهنگ اقتصادی کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: در بین مسئولان تفاخر به مصرف کالای خارجی مشاهده می‌شود.

وی در مورد شعار رئیس جمهور در زمان تبلیغات در مورد چرخش سانتریفیوژها همزمان با چرخش اقتصاد تصریح کرد: ما در شرایطی که اقتصادمان دچار مشکل شد به طور همزمان صنعت هسته‌ای نیز پیشرفت کرد و رئیس جمهور به اشتباه این موضوع را القا می‌کردند که دلیل مشکلات اقتصادی به دلیل پیشرفت‌های هسته‌ای بوده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع)  با بیان اینکه ما می‌توانستیم پیشرفت اقتصادی را همزمان با پیشرفت صنعت هسته‌ای دنبال کنیم ابراز کرد: امروز می‌بنیم که گره زدن مشکلات اقتصادی به پیشرفت‌های هسته‌ای اشتباه بود چرا که صنعت هسته‌ای تعطیل شد اما اقتصادمان درست نشد و این نشان داد این شعار چقدر از واقعیت‌ها فاصله داشت.

وی با اشاره به پروژه نفوذ دشمن گفت: ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نفوذ به صورت هماهنگ از طرف دشمن دنبال می‌شود یعنی از یک طرف باید فرهنگ ما نمی‌توانیم ترویج شود و از طرفی در سیاست بانکی نیز منابع به سمت تولید نرود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات