خبرهای داغ:
امام جمعه فردوس گفت : در روایت آمده است اگر در روز قیامت مرکب عالم و خون شهید در دو کفه ترازو قرار گیرد ارزش مرکب عالم از خون شهید بالاتر است در صورتی که این علم نور ایجاد کند .
کد خبر: ۸۷۸۱۴۰۹
|
۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا بابایی در یادواره شهدای فرهنگی شهرستان فردوس گفت : مکتب اسلام ، مکتب فرهنگ است بطوریکه پیامبران قبل از پیامبر اکرم معجزات فرهنگی نداشته اند ولی معجزه پیامبر اکرم (ص) از نوع معجزه فرهنگ ، دانش ، تفکر بود که همان معجزه کتاب آسمانی قرآن که دارای ارزش بسیار بالا بود .
 
امام جمعه فردوس افزود : اگر به قرآن کریم مراجعه کنیم  به فرموده خداوند متعال همه نیاز های بشر از هر نوع فرهنگی ، اقتصادی ، اجتماعی ، سیاسی و نظامی برآورده خواهد شد .
 
وی خاطر نشان کرد : در قرآن آیات فراوانی وجود دارد که به علم و عالم ارزش بسیار می دهد و در محضر خداوند برای عالم درجات منظور می گردد و حال اینکه برای مجاهد در راه خدا درجه لحاظ می گردد.
 
امام جمعه فردوس گفت : در روایت نیز به علم و عالم ارزش فرآون داده شده است بطوریکه  اگر خدا خیر بنده اش را بخواهد او را عالم دینی قرار می دهد و نیز خداوند کسانی که بدنبال علم هستند را دوست دارد .
 
حجت الاسلام بابایی با طرح این سوال که چه علمی ارزشمند است که برای آن درجات منظور می گردد افزود : در روایت آمده است اگر در روز قیامت مرکب عالم و خون شهید در دو کفه ترازو قرار گیرد  ارزش مرکب عالم از خون شهید بالاتر است در صورتی که این علم نور ایجاد کند .
 
امام جمعه فردوس با اشاره به اینکه علمی نور ایجاد می کند که در دل و وجود انسان نور ایجاد کند خاطر نشان کرد : مرکب قلم عالمی که بر خون شهید ترجیح دارد آن عالمی است که علم در او نورانیت ایجاد کرده باشد .
 
حجت الاسلام بابایی گفت : این علم که به همراه نور باشد در نزد خداوند و پیامبر دارای ارزش است و زمانی علم در انسان نور ایجاد می کند که انسان عالم بر هوای نفس غلبه کند و به علم خود عمل کند .
 
وی به سیره  امام راحل که احیا گر اسلام ناب محمدی (ص) بود اشاره کرد و افزود : امام توانست به غلبه بر هوای نفس به علم خود عمل کند و با قلبی نورانی انقلابی بزرگ بوجود آورد .
 
حجت الاسلام بابایی گفت : قشر فرهنگی و معلم زمانی می تواند به خود افتخار کند که علم شان نور ایجاد کند .
 
وی در پایان گفت : علمی که همراه با نور باشد باعث مجاهدت در راه خداوند می شود و امیدواریم با ختم به شهادت هر دو کفه ترازو به سود ما باشد .
 
در حاشیه این مراسم نیز برادر محمد حسین ناظری از  راویان رزمندگان فرهنگی دفاع مقدس  به بیان خاطرات از دوران هشت سال دفاع مقدس پرداخت .
ارسال نظرات
پر بیننده ها