همزمان با اربعین حسینی و هفته مقدس بسیج:

مراسم خطبه خوانی حضرت زینب(سلام الله علیها)در سامان برگزار شد

مراسم خطبه خوانی حضرت زینب(سلام الله علیها)در حسینیه صاحب الزمان(عج الله تعالی فرجه الشریف) سامان برگزارشد.
کد خبر: ۸۷۸۱۳۷۶
|
۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ فرمانده حوزه مقاومت بسیج حضرت معصومه (سلام الله علیها)شهرستان سامان در گفتگو با خبرنگار بسیج گفت: بصیرتی که در ایراد خطبه‌های رسا، استکبارستیز، متین و حکیمانه حضرت زینب (سلام الله علیها) در مجلس یزید،و در دیگر مجالس مشاهد می شود،بصیرتی الهی و حسینی ست که برای پاسداری از حریم امامت و ولایت و ارزشهای اسلام حقیقی و اسلام ناب محمدی(صلوات الله علیه وآله وسلم) صورت گرفت و عامل مهم و اساسی دشمن شناسی،شناساندن ارزش‌ها و آموزهای اسلامی و اهداف متعالی نهضت عظیم حضرت سیدالشهداء(علیه السلام) بود.

فرشته نورمند،ادامه داد: تاریخ هنوز، پس از گذشت چندین قرن در شناخت و معرفی شخصیت آن بانوی بزرگوار (سلام الله علیها) عاجز مانده است و فضائل و جلالت و شان والای ایشان، فراتر از آن است که بتواند در قالب قلم و کاغذ و نمایش بگنجد.

وی این مطلب را هم اضافه کرد که :این بانوی بزرگوار بهترین الگو برای حجاب و عفاف است و کسی که دم از طرفداری از عاشورا و کربلا می‌زند و به پوشش خود هیچ توجهی ندارد قطعا عاشورا و حضرت زینب(سلام الله علیها) نشناخته و درک نکرده است و اکنون تکلیف ما به عنوان طلایه‌داران زینبی(سلام الله علیها) این است که با بهره گرفتن از آموزهای ناب مکتب حضرت زینب (سلام الله علیها)، ادامه‌دهنده راه آن بانوی مجلله وبزرگوار باشیم.

وی در پایان این گفتگو،نورمند، هدف از برگزاری با شکوه این گونه‌ مجالس را،نوعی ترویج فرهنگ عاشورایی حسینی دانست و افزود: برگزاری هر چه باشکوهتر این مجالس که دارای پیامهای روشنگرانه ، استکبار ستیزانه و ولایت مدارانه و نیز ترویج فرهنگ غنی امر به معروف و نهی از منکر را در خود جای داه است می تواند در جای خود ، پیام نهضت حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) را به گوش مردم آزاده جهان برساند تا آنان نیز در دفاع از حق مظلومان و مبارزه با مستکبران خونخوار و کودک کش، با آحاد ملتهای بیدار و مسلمان همراه کند .

قبل از اجرای نمایش خطبه خوانی حضرت زینب (سلام الله علیها)، کارشناس مذهبی شهرستان سامان، با حضور در این مراسم با ایراد سخنانی، از عاشورا به عنوان دانشگاه انسان ساز یاد کرد.

حجت الاسلام سعید ابراهیمی گفت: عاشورا دانشگاه انسان سازی ست و هر لحظه ی عاشورا، درسی بزرگ برای بشریت است تا بشریت با بهره جستن از این مکتب غنی و انسان ساز بتواند به سعادت و عاقبت بخیری دست یابد.

در پایان این مراسم معنوی ، زیارت اربعین توسط مداح اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) قرائت شد و حاضرین به عزاداری و سوگواری در مصائب حضرت سید الشهداء و حضرت زینب(سلام الله علیها) پرداختند.

مراسم خطبه خوانی حضرت زینب (سلام الله علیها)،به همت حوزه مقاومت بسیج حضرت معصومه (سلام الله علیها) شهرستان سامان در حسینیه صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) سامان ، با حضور جمعی از بانوان و ارادتمندان به ساحت مقدس اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار