مدیر بخش بین‌الملل شرکت ترنج گلبانگ پارسه ایرانیان
مدیر بخش بین‌الملل شرکت ترنج گلبانگ پارسه ایرانیان گفت: متاسفانه در بحث برندسازی در کشورهای روسی زبان بسیار ضعیف عمل کرده‌ایم چراکه نحوه برخورد ما با این بازارها سنتی است.
کد خبر: ۸۷۸۱۳۳۲
|
۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۰

قشلاقی مدیرعامل و مدیر بخش بین‌الملل شرکت ترنج گلبانگ پارسه ایرانیان در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در حوزه صادرات گفت: ظرفیت‌های درخور توجهی در کشور و به تبع در استان مرکزی در بخش صادرات وجود دارد.

وی افزود: زیرساخت‌های لازم در استان مرکزی بایستی فراهم شود تا شاهد حضور تولیدات این استان در بازارهای بین‌المللی از جمله کشورهای روسی زبان(CIS) به ویژه روسیه باشیم.

قشلاقی هدف از برگزاری سمینارهای مرتبط در حوزه صاردات را فرصتی برای فراهم سازی زیرساخت ها دانست و گفت: در این سمینارها و همایش‌ها درصدد هستیم تا تولیداتی را که زیرساخت‌های لازم برای صادرات دارند برای حضور در بازارهای تجاری کشورهای روسی زبان تقویت سازیم و صنایع دارای ویژگی صادرات را فاقد این زیرساخت‌ها هستند را مورد حمایت قرار دهیم که برای این منظور نیز مشاوره های لازم را برای آنان ارائه می کنیم و امیدواریم با این اقدامات استان مرکزی به عنوان یک قطب صنعتی در امر صادرات نیز پیشرو باشد.

مدیرعامل و مدیر بخش بین‌الملل شرکت ترنج گلبانگ پارسه ایرانیان تصریح کرد: استان مرکزی در بخش‌های مختلف از جمله محصولات کشاورزی، صنعت سنگ و مواد پتروشیمی میتواند سهم درخور توجهی از بازارهای CIS را داشته باشد.

وی افزود: متاسفانه ایران آنگونه که بایسته و شایسته است نتوانسته سهم قابل قبولی در بازارهای روسی زبان داشته باشد چراکه عدم تسلط شرکت‌های ایرانی به زبان روسی باعث شده تا سود حاصل در جیب دلالان و واسطه ها قرار گیرد.

قشلاقی ادامه داد: بیش از یک دهه در بازارهای کشورهای روسی زبان فعالیت می کنم و تجربه لازم از این بازارها را کسب کرده‌ام. در چند کشور روسی زبان پایگاه‌های محکمی داریم که می توانیم هموطنان خود را در این بخش حمایت و یاری رسانیم تا بتوانند جایگاه درخور توجهی پیدا کنند البته تحقق این مهم زمان بر بوده و نیازمند چندین سال کار مستمر است. در سال‌های اخیر نیز تلاش کرده‌ام تا زیر ساخت‌های لازم برای حضور صنایع و تولیدات سایر استان‌ها را در این بازارها فراهم سازم.

وی افزود: متاسفانه صادرات به شکل مستقیم از ایران به کشورهای روسی زبان نداریم، برای اینکه تعداد واسطه‌ها کاهش یابد و قیمت تمام شده محصول صادراتی کاهش پیدا کند به دنبال کارهای عملیاتی هستیم.

قشلاقی تصریح کرد: متاسفانه در بحث برندسازی در کشورهای روسی زبان بسیار ضعیف عمل کرده‌ایم چراکه نحوه برخورد ما با این بازارها سنتی بوده و نتوانستیم مانند کشورهای دیگری همچون چین، هند و ترکیه که با اصول و قواعد تجارت در این بازارها فعالیت می کنند، برند خاصی را معرفی و اقدام درخور توجهی در این حوزه انجام دهیم.

مدیرعامل و مدیر بخش بین‌الملل شرکت ترنج گلبانگ پارسه ایرانیان در پایان یادآور شد: استان‌های مازندران، اصفهان، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی توانسته‌اند اقدامات درخور توجهی را در این زمینه داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات