معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد خبر داد:

سنجش رایگان سلامت در مراکز جامع سلامت/تولید بیش از 8 هزاردقیقه برنامه رادیویی و تلویزیونی با محوریت سلامت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد در پایان با بیان این مطلب که ارائه خدمات در مراکز سلامت جامعه رایگان است گفت: ازعموم مردم برای حضور در این مراکز و سنجش سلامتی خود دعوت می کنیم.
کد خبر: ۸۷۸۱۲۵۴
|
۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد؛ با ابراز تأسف از عدم اولویت حفظ سلامت در جامعه اظهار داشت: بر اساس روایات دینی، نعمت سلامتی ازجمله نعماتی است که زمانی مردم قدران را می‌دانند که به مرضی دچار شوند و آن را از دست بدهند.

دکتر محمدحسن لطفی افزود: مردم باید بدانند همیشه جوان و سالم نخواهند بود و اگر در سنین جوانی سبک زندگی غلطی داشته باشند عوارض ان در ایام کهن‌سالی به‌صورت بیماری‌های غیر واگیر نظیر بیماری‌های قلبی و عروقی و دیابت بروز خواهد کرد.

لطفی ادامه داد: زمانی سلامت در زندگی مردم اولویت پیدا می‌کند که آن‌ها در تصمیمات خود ابتدا اثرگذاری آن تصمیم بر سلامتشان را ارزیابی کرده و با در نظر گرفتن ریسک مخاطرات این تصمیم بر سلامت جسم و روانشان آن را به اجرا درآورند.

وی با اشاره به بالا بودن میزان انجام رفتارهای پرخطر در جامعه ابراز داشت: اگر مردم به‌جایی برسند که در رفتارهای خود سلامت را در اولویت قرار داده و مبنای فعالیتشان را بر محور سلامت استوار کنند جامعه از ابتلا به بسیاری از بیماری‌های روحی و جسمی مصون خواهد ماند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد در خصوص اقدامات این معاونت برای نهادینه کردن اولویت سلامت در زندگی مردم هم بیان داشت: این معاونت بر اساس سیاست و بضاعت خود اقدام به ارائه آموزش در سطح مدارس، دانشگاه‌ها و محلات با همکاری رابطین مردمی کرده و همچنین کارشناسان ما در مراکز بهداشتی درمانی، آموزش‌های لازم را توأمان با برنامه‌های مراقبتی انجام می‌دهند و مردم را برای مراجعات بعدی تشویق می‌کنند.

وی با اعلام این خبر که این معاونت برای اولین بار اقدام به عقد قرارداد تولید 8 هزاردقیقه برنامه رادیویی و 700 دقیقه برنامه تلویزیونی با صداوسیمای مرکز یزد کرده است خاطرنشان کرد: این اقدام درراستای نگاه اولویت‌دار به‌سلامت صورت گرفته و به‌جز آن، پروژه ساخت پویانمایی در حوزه سلامت را نیز در دست اجرا داریم.

دکتر لطفی در پایان با بیان این مطلب که ارائه خدمات در مراکز سلامت جامعه رایگان است گفت: ازعموم مردم برای حضور در این مراکز و سنجش سلامتی خود دعوت می کنیم.

ارسال نظرات