چنانچه قرار باشد خاطرات دفاع مقدس، مکتوب و چاپ شود، باید با مشورت کارشناسان امر نسبت به تدوین کتابی کامل و جامع اقدام نمود.
کد خبر: ۸۷۸۱۲۲۰
|
۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در دومین جلسه مشترک شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضمن تاکید بر ضرورت پرهیز از اغراق و مبالغه در بیان خاطرات شهیدان دفاع مقدس گفت: همه رزمندگان اسلام، سربازان امام و پیروان ولایت و رهبری اند، لذا باید از هرگونه نگاه حزبی و جناحی به موضوعات جهاد و شهادت پرهیز نمود.

سید بیوک موسوی با اشاره به اینکه همه شهیدان و رزمندگان دفاع مقدس را به منزله سربازان امام خمینی(ره) در زمان جنگ و سربازان ولایت، نظام و مقام معظم رهبری در حال حاضر توصیف و افزود: باید در پرداختن به موضوعات جهاد و شهادت، در بیان خاطرات شهدا و توجه به رزمندگان و جانبازان که یادگاران شهیدان هستند، از هرگونه نگاه حزبی، فرقه ای و جناحی جدا پرهیز نمود.

وی با تاکید بر ضرورت پرهیز مبالغه در بیان خاطرات شهدا از سوی بازماندگان ایشان، تصریح نمود: بازماندگان و همسنگران شهدا در بیان حقیقت رشادت ها و نقش موثر رزمندگان باید از هرگونه مبالغه و اغراق پرهیز نموده و خاطرات آن ایام را بی پیرایه نقل نمایند.

معاون استاندار زنجان ثبت و تدوین تمامی خاطرات مکتوب و شفاهی دفاع مقدس را امری مهم عنوان نمود و با تاکید بر ضرورت ثبت کارشناسی خاطرات و وقایع دفاع مقدس اظهار داشت: چنانچه قرار باشد خاطرات دفاع مقدس، مکتوب و چاپ شود، باید با مشورت کارشناسان امر نسبت به تدوین کتابی کامل و جامع اقدام نمود.

موسوی با اشاره به بازسازی و اجرای برخی از عملیات های دفاع مقدس، این امر را در نمایش جلوه های حقیقی آن ایام بویژه برای نسل های بعد، بسیار موثر دانست و گفت: در بازسازی عملیات ها، نقش فرماندهان، بسیجیان و نیروهای مردمی بخوبی نمایش داده می شود.

وی به فرهنگ و تفکر بالای بسیجیان در ایام جنگ تحمیلی اشاره و خاطرنشان کرد: در آن ایام بسیاری از نیروهای بسیجی حتی در سنین پائین نیز در حد یک فرمانده توانایی تحلیل مسائل مختلف را دارا بودند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار بر ضرورت تسریع در احداث باغ-موزه دفاع مقدس در استان زنجان تاکید نمود و خواستار پیگیری مجدانه متولیان این حوزه شد.

ارسال نظرات